AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.837

Centrallåsproblem E34

Sida 2 av 2
bj
129
bjornh
525 tdsA -92
Det kan inte ha att göra med kablarna som går vid gångjärnet i bakluckan ?
Jag hade problem med att man fick låsa två gånger. Hittade en kabel som var avskavd vid vänstra gångjärnet i bakluckan. Efter att jag lagat den fungerade allt. Kanske värt att kolla!
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
bjornh: vilken dörr var det som INTE låste för dig då?

Kan någon bekräfta att c-låset ENDAST stryrs av RM-modulen?

Dum fråga, men ställer den. i.a.f., ingen i GBG-trakten som vill "låna ut" en RM så jag kan testa? Bränns den, köper jag en annan, nummer 61.35-1.379 741

Räddningen inledd... Länk
Visa användare
1.080
lalaw
BMW 520D -17 F11
Mini Cooper S -03
MGB Roadster -67
Think City -10
Hej,
Jag kan låna ut en RM (och GM), jag bor i västra frölunda.
Lars
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
grymt lalaw! Jag mailar.

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
En fråga till: Vart sitter "CENTRAL LOCKING SYSTEM MODULE UNCODED"? Är det den i taket? Jag har ingen sådan i baksätet i.a.f.

Länk

su
174
super-dan
116i - 06
Hej,

Mitt förardörrs-lås är oxå paj för tillfället. Har bara inte orkat börja gräva än... Syptom: När nyckeln vrids öppnas resp. låses alla dörrar + baklucka, men ej förardörren. Provade att rycka i knoppen några gånger medans jag satt i bilen (oj, det där kan lätt feltolkas...) häromdagen. Då började c-låset att fungera en kort stund, men gav upp efter 1-2 försök igen.

Återkommer väl med rapport när jag har kollat lite.
Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
lalaw: finns en hel del som heter som du i frölunda, maila ditt nummer till zevil@msn.com är du snäll

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Så, nu var det fixat! Tack för er insats!

Det var larmet som spökade (Cobra 3190). Den är bl.a. ansluten till c-lås på förardörren...

Det lustiga var att det var svårt att upptäcka då vid mätning av kabelshärvan var det inget brott -inget glapp alltså, likaså om man kopplade bort larmet via dess kontakt - uppstod felet.

Det är väl nåt med dess inbyggda c-låsstyrning, vad schönt att det inte var "bilen"

Visa användare
1.458
FD-Ormen
X1 18d SDrive-15
CX-5 2.2d-13
Tillägg, larminstallatören konstaterade att det inte var larmet, nu ska han få höra lite sämre nyheter...

mape
Skönt att du hittade felet. Man kan bli tokig när man inte kommer fram till en lösning!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.