|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det kan inte ha att göra med kablarna som går vid gångjärnet i bakluckan ? Jag hade problem med att man fick låsa två gånger. Hittade en kabel som var avskavd vid vänstra gångjärnet i bakluckan. Efter att jag lagat den fungerade allt. Kanske värt att kolla! |
|
|
bjornh: vilken dörr var det som INTE låste för dig då? Kan någon bekräfta att c-låset ENDAST stryrs av RM-modulen? Dum fråga, men ställer den. i.a.f., ingen i GBG-trakten som vill "låna ut" en RM så jag kan testa? Bränns den, köper jag en annan, nummer 61.35-1.379 741 Räddningen inledd... Länk |
|
|
Hej, Jag kan låna ut en RM (och GM), jag bor i västra frölunda. Lars |
|
|
grymt lalaw! Jag mailar. Räddningen inledd... Länk |
|
|
En fråga till: Vart sitter "CENTRAL LOCKING SYSTEM MODULE UNCODED"? Är det den i taket? Jag har ingen sådan i baksätet i.a.f. Länk Räddningen inledd... Länk |
|
|
Hej, Mitt förardörrs-lås är oxå paj för tillfället. Har bara inte orkat börja gräva än... Syptom: När nyckeln vrids öppnas resp. låses alla dörrar + baklucka, men ej förardörren. Provade att rycka i knoppen några gånger medans jag satt i bilen (oj, det där kan lätt feltolkas...) häromdagen. Då började c-låset att fungera en kort stund, men gav upp efter 1-2 försök igen. Återkommer väl med rapport när jag har kollat lite. |
|
|
lalaw: finns en hel del som heter som du i frölunda, maila ditt nummer till zevil@msn.com är du snäll Räddningen inledd... Länk |
|
|
Så, nu var det fixat! Tack för er insats! Det var larmet som spökade (Cobra 3190). Den är bl.a. ansluten till c-lås på förardörren... Det lustiga var att det var svårt att upptäcka då vid mätning av kabelshärvan var det inget brott -inget glapp alltså, likaså om man kopplade bort larmet via dess kontakt - uppstod felet. Det är väl nåt med dess inbyggda c-låsstyrning, vad schönt att det inte var "bilen" Räddningen inledd... Länk |
|
|
Tillägg, larminstallatören konstaterade att det inte var larmet, nu ska han få höra lite sämre nyheter... Räddningen inledd... Länk |
|
mape |
Skönt att du hittade felet. Man kan bli tokig när man inte kommer fram till en lösning! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.