AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.821

Är denna 318is något att ha då?

Sida 2 av 2
Utrustningen är självklart en smakfråga. Jag är ingen smakpolis, resonerar bara som om jag vore spekulante och skulle köpa bilen. Orginalbilar kostar mer enligt mig, men midre styling som det är frågan om här är väl inte så farligt.

Helt seriöst så bör du överväga att betala mindre än 50. Om jag vore säljaren så skulle jag tycka att allt över 50 vore extremt bra betalt. I säljarens kläder skulle jag släppa bilen för låt säga 45 - 50 och ändå anse mig ha gjort en O.K affär. Men som sagt...
Denna då för runt 40+ borde vara en bättre affär på pappret i alla fall. Ful bild men det behöver inte betyda så mycket. Länk
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ja, men den saknar nog rätt mycket som jag vill ha. I slutfasen så kommer den bli dyrare än den andra, men visst det är fortfarande en 97:a och med mindre mil på mätaren dock.

Är ändå trött på svart, haft två stycken nu i rad. Sugen på nån mörkblå typ, sportstolar är också ett krav, helst skinn och allra bäst vore ju skinn sportstolar vilket den andra har samt i rätt kulör.

Jag ska se, ska kika på bilen i alla fall, se om han släpper den för 50 jämnt. Är ju inte omöjligt då den har varit ute på annons sen den 6:e maj.. Ska bara kolla up historiken nu på måndag, sen boka biljetter.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Så, nu har jag kollat upp historiken, pratat med de 2 föregående ägarna och allting verkar stämma. Miltalet är sannorlikt korrekt.
Fick även reda på att vxl-lådan var bytt tidigare. Verkar som att den har varit välvårdad förr också.

Så nu lutar det starkt åt en resa ner till skåne. Ska bara försöka förhandla priset en aning, några 60 tusen är det inte tal om.

Några invändningar?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Det är denna bil som jag ska hämta upp: Länk
Var den nått att ha då?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Åker på torsdag, har fullt upp tills dess men på torsdag har jag tagit ledigt- Så vid 09 tiden kommer jag befinna mig i malmö och kika på bilen. Men den ska vara välskött osv enligt tidigare ägararna.

Men hoppas den är nått att ha, känns inte så kul att resa 63 mil, missa en dags arbete och massa tid för en skrot hög! Så bäst för ägaren att bilen är lika bra som han säger ;-)
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
OT, intressant datum på bilderna! :-)

Mvh Abbe

Dagboken: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.