|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Ville bara visa er denna E38 med små skottkärrehjul, hur kan dom? Länk | |
|
Passar bättre med 17" eller 18" hjul på E38:an, men kulören gillade jag skarpt. Lite amerika-stuk när den är vit! //Schnitzer |
|
|
De här hjulen ser helt ok ut: Länk Länk Länk Länk //Schnitzer |
|
| Det är nog bekvämt med skottkärrshjulen. Och definitivt billigare... | |
|
Ja, däcken kan inte kosta mycket! Det är väl 15" hjul? //Schnitzer |
|
|
Jag har 15'' på min E32.a ;) Superkomfortabelt och billigt. Visst kan jag erkänna att jag letat större BBS Split o dyl till min 7:a, men det har ej blivit köpta....ännu :) Mvh Janne. |
|
|
Har själv nyss bytt från 17" och 45/40-profil till orginal krysseker 15" och 60-profil. Ångrar bara att jag inte gjorde detta för flera år sedan!! Jättekomfort och ingen spårning på dom "vägar" som finns numera mvh MW-Guru |
|
|
Skoterhjul? Det är helt original 16"- fälgar. Absolut inget fel på dem även om det kanske inte är världshistorians snyggaste fälg. Funderar på sådana till vintern. Har mycket hellre dessa stilrena originalfälgar än några vidriga tredjeparts- eftermarknadsfälgar i jättedimension. Mvh, Kalle _______ E38:an: Länk |
|
Paap Reeder |
... såg en sprillans 645 csi igår. På den satt det minst 20-tummare. Såg ju ganska coolt ut .... men jag tänkte i mitt stilla sinne .... mycket spårning blir det. Tänk att det blivit en sådan trend med detta med breda och framförallt STORA hjul/däck. Noll komma nollnoll i komfort och allteftersom v.v får mindre pengar av Persson desto mer spår blir det att kryssa emellan. Tänk att man skall ut på ett Marathonlöp .. typ Stockholmsloppet ... och precis innan start tar man på sig 4 nummer för stora joggingskor bara för att det skall se coolt ut ... i a f på startlinjen ... för när starten sedan väl gått ... syns man inte till på ett tag. MVH /// Paap R |
|
Har f.t. 19" på E46án, är dock "sålda" till förmån för 17"... Köpte min E38 för ngn vecka sedan, sitter original 16" på och skulle aldrig få för mig att slänga på ngt större! Kör ju 7-serie för komfortens skull, varför förstöra det med stora fälgar! Visst, 20" Alpina är vackert på en 7á men praktiskt/skönt? Hade åkt 7-serie i c:a 1 vecka när jag satte mig i 3án.. Usch... Antar att man växt ifrån 19".... ;-) |
|
|
De 15" fälgar från en E32 jag provade gick inte på min E38 då bromsoken tog i. Så nog är det 16" på bilen i annonsen, men däcken på den ser tokfel ut. Jag har en uppsättning 16" och på dem har jag den korrekta dimensionen 235/60R16 och det ser inte alls ut som på bilden. Bekvämt och hyfsat billigt är det också! :) Mvh Björn |
|
|
Minst 16" ska det vara för bromsarna. Originaldimension är som sagt den lite udda 235/60-16, men många snålar säkert och lägger på en billigare dimension med mindre omkrets. Bilen på bilden ser ut att ha fått fel däck. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har haft 17" typ alpinalook på vinterdäcken på min 740 E38, märkte när jag tog lös dom att dom invändiga vikterna var nednötta pga för tajt mot bromsoken... Ni som pratar om att det blir spårigt o obekvämt att åka med stora fälgar o lågprofildäck skulle nog provköra min bil. Har nu 20" på med 245-35 profil, den är helt gudomlig att köra! Spårar inte ett dugg, känns som en orginalbil i princip. Bilen är sänkt 50 mm med H/R-sats. Har haft 17 o 18" fälgar på E34:or tidigare och det blev ofta spårigt och stötigt, men en 7:a funkar allt på....verkar det som. |
|
|
Har 19" på min 330d men ska nog kränga dom till hösten och köpa 18" till våren. Tyckte det såg häftigt ut med 19" från början men tycker nästan det ser lite komiskt ut nu. Jag tycker 18" är lagom till E-46 i alla fall. Ska man ha större än så ska man nog ha större bil med. Angående 740'n tycker jag nog att den skulle haft i alla fall 17" för att bättre komma til sin rätt. |
|
|
Kör som sagt med original 235/60-16, enl. dörrstolpen skall trycket vara 2,1 fram & 2,4 bak, tycker att det låter väldigt lite, kör dock oftast 1-2 pers i bilen. Någon som kör med annat tryck i sina originalsulor? |
|
|
Hade sådana på min E34 och jag gillade dem verkligen! Länk ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
De här fälgarna är endå de finaste tycker jag å komforten är de inge fel på,har kört10000 tusen talt Länk med sådana fälgar. Länk |
|
|
Länk Länk |
|
|
Constrictor - jag kör med rekommenderat tryck i (mätt kalla på garageuppfarten) och tycker det fungerar utmärkt. Men är trycket även bara lite under så blir genast greppet och komforten sämre. Är ingen vän av att köra med övertryck, har funnit att det sliter bara ner mitten på slitbanan och ger sämre komfort och grepp. I formel ett kör de ju med så lågt däcktryck de bara kan, gärna under rekommenderade t.o.m. för bästa grepp - kanske inte så tillämpligt på vanliga bilar men en tanke ger det ju... Mvh Björn |
|
| Jag tycker att e38:an gör sig bäst med 16-tum! | |
|
men herregud, 16" på en E38....trådrullar. 18" minst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.