|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! jo de är riktigt svårt att hitta en bra prisvärd bil. Har kollat lite på bmw 540-e39 or men jag tycker dom begär för mycket för sina bilar även kikar jag på 750 750 m5 or har väl en del på gång men de blir mkt åkande om man ska hitta rätt bil. men ja ger inte upp de är bara å förtsätta å leta. Har även satt ut annonser att jag vill köpa bmw med mycket utrustning och motor-stark men att dom ska va i bra skick utan fel servicebok spelar inte mig någon roll igentligen kikar i genom bilen så gåt jag kan sen får man ta ett beslut där efter. men konstigt har inte fått några svar om bilar som är till salu, Mvh |
|
Skumt, verkar ju som om säljarna har det rätt trögt. Borde dem ju kanske skumma igenom "bmw köpes". Eller så har du för höga krav ;-) Mjoo, det är ju svårt det där. Du, rösta på någon av dessa följande bilar: Länk Får den för ca 50. Länk Får den för ca 70. Vilken skulle du välja? Har snart 70" men det är inte allt för roligt att lägga ut varenda surt förvärvad krona på en bil, när det ändå finns mycket annat man vill spendera sin pengar på. Nå, vad säger du ? |
|
| Bägge har gått precis 17 000 mil och har lika många tidigare ägare. Bägge besiktade samt skattade. | |
|
Skulle valt den för 50k tveklöst. /Rickard |
|
|
Varför?! Eller jo, den är ju billigare och så, men du skriver tveklöst? Varför tveklöst? Jag letar efter en bensinsnålare coupé, men har beslutsångest. Vill ha bekräftelse. |
|
bmw,m3 |
vänta lite om du orkar med ett bilköp brukar bli billigare efter semestern, men de är svårt att vänta (jag vet) -95 såg fin ut men 50 nja lite mindre då är de ett bra köp de är de väl kanske redan nu men avakta om du kan. Mvh |
|
Jo, jag sålde min bil för ett bra tag sen (månader) och har haft ögonen på andra bilar sen höstas. Jag har väntat länge, men nu har jag liksom pengar och allt som behövs. Men jo, jag kan ju vänta. Är 97:an alldeles för dyr? 70 kan man ju egentligen få en reltivt sjysst 328:a för. Jag är rätt så ställd här, killen med bilen för 50" har försökt sälja den sen i början av maj och vill bli av med den nu, på en gång. Men jag är tveksam, vet inte varför egentligen men men. Har kollat historik, pratat med föregående ägare osv. Att hitta en 318is med hyffsad utrustning är rätt svårt, så jag vet inte om det är värt att vänta. Jag vet inte....... ?? |
|
bmw,m3 |
Har han försökt bli av med den sen i maj så borde de gå att göra något på priset om han är så angelägen att sälja den den kanske inte är helt 100%? låt mag känslan bestäma. Mvh |
|
Jo, allså han vill ha 58 (!) men jag har sagt 50 till honom och han blir nog illa tvungen att inse att bilen inte kommer säljas för högre pris. Tänkte be en kompis i ystad åka och kika på den så snart som möjligt och sen komma ner, för jag har väldigt tight med tid. Siktar på helgen, eller snarast möjligt, får se hur det blir. |
|
|
MD: vill bara inflika lite grann (utan att veta mycket om 4-cyl. 3or). Jag är helt såld på dessa Hartge fälgar. Så nr2 tveklöst. Man lever bara en gång:D Micke K. Länk |
|
|
Hehe, jo, dem fälgarna är skitfina på just den bilen. Men skillnaden är ju också 20", det man får betala för lite nyare bil och snygga 18 tummare. Får väl helt enkelt kolla upp till att börja med den billigare, se vad en erfaren mekaniker säger om den. Var den bra så kör jag på den, annars blir jag väl "illa" tvungen att köpa nr 2 :D |
|
| Hade ändå tänkt att byta blinkersen bak + sidorna mot vit/röda och sätta på ett par 17" rondell 58 eller liknande. Allså med bilen för 50. | |
|
MD OM du får den blå för 50" tycker jag du ska köpa den. Ser ut som en fräsch bil med vettig utrustning och bra dokumentation. Visst är den silverfärgade kanske nåt snäpp vassare med 18" Hartge men för mellanskillnaden får du ju som sagt en uppsättning snygga fälgar också. Tycker verkligen inte det är nåt fel på de BBS split? som sitter på den blå. Gillade också den 2-färgade skinnklädseln i den blå. Känns som du kan förlora mer på att ge 70" på den silvriga än 50" för den blå. |
|
|
Jo, det verkar som att det blir den blåa under förutsättning att den är sjysst i verkligheten också. Värdeminskningen på den för 50" lär ju vara mindre än den för 70". Jag får se, säljaren har varit sjysst hittils men nu känns det lite konstig. Jag har en bra vän i ystad, vars fader har en bilverkstad och fadern till min polare är völdigt duktig mekaniker också, så jag sa till honom att om jag kommer från sthlm vill jag köra bilen till Ystad och göra ett konditionstest där. Att jag själv skulle betala för bensinen dit osv. Hur som helst har killen semester men beklagar att han inte gärna vill köra motorväg med bilen, att det tar tid och kändes som om han försöker "blåsa", han menar att det är ca 25-28 mil från malmö till ystad t/r. Vilket inte stämmer när jag kollade här under lathundar. Så jag vet inte riktigt, kanske bara jag som överreagerar, han var dock villig att lämna in den på vilken verkstad som helst i malmö, men vill som sagt inte köra en längre sträcka med bilen. Jag menar jag kommer ju ändå köra en 5-6 mil med den innan jag skulle köp den. |
|
bmw,m3 |
Hej! Tycker de inte låter så konstigt, han ställer ju upp med vilken verkstad som helst i malmö å de är de ju inte alla som gör men visst lite märkligt att han inte vill köra med den på motorvägen den kanske bara toppar 150km:) Mvh |
|
Haha, nejdå, den kommer nog upp i 200 knyck, med möda. Min gamla 318i från 1992 kom upp i 210 med 4 pers ombord, alltså mätarfart då. Hm, jag ska läsa här på forumet och leta efter någon bra kille i malmö området. Har funnit en mekaniker vid namnet " Åke Persssons", Bilverkstad i Löderup. Men det ligger ju ännu längre bort än Ystad. Ska se om jag hittar något bra ställe i malmö som kan ge mig en tid snarast. Det jag tänkte mer på när han inte ville köra en längre bit på motorvägen var att ifall toppen på bilen kanske var sprucken eller något. Men men, spelar ingen roll kommer bli minst nån mils motorvägskörning ändå. Han ska ju sälja sin bil, då får han ta sig tid. Jag menar jag ödslar ju en hel dag, dessutom jobbar jag nu och han är ledig. |
|
bmw,m3 |
Hej! Toppen är nog inte sprucken! då hade du nog fått köpa den utan provtur:) självklart ska du ta den tid du behöver på att bestäma dig för ett köp eller ej. finns säkert många duktiga mekaniker i malmö som kan kika på bilen i fråga. Mvh |
|
bmw,m3: Du, fick mer eller mindre en lite dålig känsla av försäljaren, vilket avskräcker mig lite grann. Har funderat och kollat runt massor. Den 318is:en är importerad och skulle kosta ca 8000 i helförsäkring. Vidare så kostar en svensksåld 323:a som denna ca 300 kronor mer att helförsäkra. Objektet i fråga är Länk. Det enda som jag tänker på är att miltalet är 19,5 tusen mil. Inte så farligt men jag har ju begränsad ekonomi och har inte råd med jättestora reparationer även om jag fixar det mesta själv. Men vad jag har förstått så är m52 motorn en pärla. Inte många ägare och ett sjysst pris, säg 55-59 tusen är väl ett bra köp under färutsättning att bilen är reko ....... ? |
|
bmw,m3 |
Hej! Lita alltid på magkänslan (nästan) men 323 ser fin ut tor även att de kanske går att få ner den till 55 i dessa dystra biltider. motorn ska ju vara helt ok utan större bekymer, även tycker jag de är ett + att den är svensksåld och 19000mil är väl inte så mycket tycker mer de är normalt på en nästan 10år gammal bil. så lycka till i bil letandet letar själv hela tiden men inget resultat än. finns en jag är lite sugen på de finns faktiskt där du bor de är en bmw 328i-98 e46 finns på blocket. bra pris 89000kr Mvh |
|
Jo, får avvakta tills bilderna kommer. Så får jag försöka bilda mig en uppfattning. Är lite tveksam till 4 dörrars bara, men egentligen tycker jag den är skit fin. Jag minns inte, kan man ställa in djupet på en 4 dörrars? Hatar att sitta högt upp. Ja 19000 är helt normalt för en snart 10 år bil, man får väl lägga ut en slant på att smårenovera lite och förbättra driftsäkerheten. Men av det jag läst om 323i så lär den vara en väldigt bra bil, särskilt motorn. Angående magkänslan så känns 323:an mycket bättre! Hoppas bilen är lika fin som han säger. Längar i så fall tills bilderna kommer! Har även hört att e36:an förbättrades 1996. Det är ju positivt också, samtidigt som andrahandsvärmet lär hålla sig bättre på 323:an. Är nog ett stort + för svensksåld. I alla fall för mig då försäkringen blir lägre. Du är sugen på 328:an eller? Länk Denna tror jag? Ja, den ser fin ut, men hyffsad utrustning och sportstolar & inredningslister i aluminium. Snyggt! Färgen... ? Jag tycker prefaceliftade e46:or i 4 dörrars utförandet ser tama ut. Däremot tycker jag e46:or med facelift + stora m paketet och sjyssta fälgar i just 4 dörrars utförandet är GRYMT läcker! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.