|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! fundera på att köpa denna bmw 328i-97 14300mil svarmett, importerad för 2 år sen. den ska bes i september nu. vad kan den vara värd = årsmodell 97 vid 13500mil gjordes service senast bilen har nu gått 14200mil stora klimatanläggningen ECC funkar 4*elhiss 4* airbag lampan lyser pga att jag sköt förar stolen för hårt bakåt standard :9 färddator M-ratt M-knopp sportstolar svart skinn välskött värme i stolar fram svart inredning samt tak MP3/WMA CDspelare PIONEER stora HI-FI systemet plus ospelade Xplode 6,9 i hatthyllan baslåda delningsfilter slutsteg kan diskuteras cd växlare ligger i bara att koppla in om man vill automatisk avbländande backspegel fabrikstonade rutor runtom ASC+T ABS fjärrstyrt C-lås M-optik M3 kjolpaket Vinge Liggande takvinge sänkt 18tums advanti racing fälgar med bra däck bra vinterdäck ögonlock openair filter vita blinkers runt om 4 dörrars mycket fin i lacken går fint i motor och låda och TORR tror att jag fick med allt |
bmw,m3 |
är de någon som kollat på bilen i fråga? den är hemmahörande i uppsala finns en annons på blocket de står så här = bmw 328IM årsm 97 cosmossvartmetallic 14000mil Klimat ECC Elhiss '4 färddator elspegl sportstolar svart skinn ASC+T ABS AIRBAG kjolpaket vinge takvinge vita blinkers '6 ögonlock 18tums fälgar med bra däck vinterdäck sänkt backsensor bilder finns för dom som är seriösa..... snackare och brevvänner har jag fått nog av är du inte intresserad så ring eller maila inte mig...pris 95.000:- går att diskutera på plats tacksam för svar gärna om någon har varit i kontakt eller kollat på bilen. Mvh |
bmw,m3 |
Bild på bilen Länk |
|
Dyrt..... Lägg till lite och köp en betydligt modernare och bättre E-46 istället är mitt tips...... |
|
|
Håller med Wadstedt. Du får betydligt mer för pengarna om du satsar på en e46 för strax över 100' Nu tror inte han får ut i närheten av 95' för den bilen. Tycker snarare att runt 80' känns mer riktigt. |
|
bmw,m3 |
Hej! ok. Jag tror jag kan få den för 75-80,000kr låter de som et bra köp. Mvh |
|
Jag skulle säga 70-75. Tar man bort ögonlock och vinge så ser den ju riktigt trevlig ut. Mvh John |
|
bmw,m3 |
Fick mail från han nu. finns lite små fel. 2st fälgar lite kantstötta vibrerar i små hastigheter äv, vid inbromsning då å då. airbagslampan lyser 2st jättesmå bucklor även någon bromsljus kontakt dålig. ska bes i september m,m är de ingen som kollat på bilen i fråga ? Han har ju haft ute den på blocket sen den 31 maj. Mvh |
|
Uttannserade en liknande -96:a nyligen (utan plastikingrepp fast svensksåld och utan skinn) för 69kkr. Bilen var nyservad, besiktigad och i mycket fint skick utan några allvarliga anmärkningar. Tog rätt lång tid innan någon hörde av sig, fick sänka den till 62kkr för att få någon respons och fick den såld till slut för 61kkr vilket kändes tungt då det är oerhört mycket bil för pengen. Att lägga ut 70-80kkr för en i mitt tycke halvrisig 97:a känns helt fel med tanke på marknaden för E36 idag. Om man tänkt lägga 80-90kkr på en 3-serie är det nog smartare att försöka pruta på en tidig 323/328 E46 istället. Dessa verkar det också finnas alldeles för många av på marknaden idag men lär hålla värdet bättre. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
bmw,m3 |
Hej! verkar som han släpper den för 65.000kr + min traktor till bil. låter de som en ok affär. vet inte så mkt om bilen, bara att han säger att den är fin och välfungerande med några enkla brister. Mvh |
|
Gör M-test! Har jag gjort på alla bilar jag köpt de senaste åren. Har lönat sig rejält i två fall. Så finns bilen i närheten av en M-station så gör ett M-test. Går han inte med på det så är det något skumt. /Rickard |
|
|
M-Test är nog bra i de flesta fall man ska köpa bil och inte själv besitter så mycket bilkunskaper. Har en bekant som köpte en gammal 745 Turbo som han M-testat. Den hade han sååå jäkla mycket problem med efteråt ink växellådsbyte så det är väl inte alltid det lönar sig...... Jag har aldrig M-testat en bil jag köpt och har hittils peppar peppar aldrig haft några problem med mina bilar. En trasig lamdasond byttes på garantin på min 328 coupé det är allt. Jag kollar bilen ordentligt och låter slutligen magkänslan bestämma om det blir nåt köp.... |
|
bmw,m3 |
Hej! Har aldrig m-testat själv men ibland skulle de nog vara bra att göra de. Tycker de känns lite konstigt att be säljaren om att man vill m-testa bilen i fråga, ok handlar de om jätte mkt stålar så då skulle jag nog göra ett test. söker en bil (740 750 m5,a m,m ) men tycker de är riktigt svårt att hitta några prisvärda bilar. (är väl för snål) så de verkar nästan att de blir denna 328 men de känns inte riktigt bra i magen, men han har gått ner någon krona till så priset är väl rätt riktigt om man jämför lite här å där. Men jag söker vidare ingen som har något bra tips om en bra billig bil ? Mvh |
bmw,m3 |
Hej! 1st bild till på bilen. Länk |
bmw,m3 |
Hej! vad tror ni om kärran? finns även en gul bmw 328-96 med all m-optik gul intedning m,m i tidaholm som är till salu på börsen här, vilken hade ni valt av dessa 2bilar? dom kostar mig ungefär samma pengar skiljer lite grann men men. Mvh |
bmw,m3 |
glömde bilden på 328-96 Länk |
|
Jag skulle nog valt den gula om det inte vore för färgen! Den andra svarta känns lite för mkt stylad. Den ser nästan billig ut sådär.. Om man skulle få väck toningen på den svarta, kanske tona ner samtliga rutor förutom framrutan ca 10-15 % enbart, lite sådär diffust. Sådär med vinge, takvinge och hela "kebabkittet", hänger du med hur jag menar? Jag tycker det är mycket mycket snyggare med enbart M-paketet, stilren och diskret stylad, inte överdrivet med plast. Sen ett par 18" eller 17", rondell 58 eller hartge eller Ace targa då blir bilen klockren i mina ögon. Men om valet står mellan dem två enbart så tycker jag den gula, om du nu tycker om färgen dvs. Den ser mer orginal ut, den andra ser ut som vilken bil som helst som rullar omkring i rinkeby.. |
|
bmw,m3 |
ok förstår vad du menar. den gula verkar helt ok men jag vet inte om jag klarar av färgen utanpå är de ok med gult men gul skinniredning har jag inte stt i verkligheten men se kanske för skrikit ut? Mvh |
|
Såg rätt plastigt ut på bilderna.. Tänk på att om du köper den gula så är det nog bäst för dej att du tycker om färgen själv och kan leva med det. För att sälja vidare skulle nog vara svårt. Annars om du själv uppskattar den svarta så kör på den men jag tyckte bara den var lite för mycket, finns det inte mycket fina 328:or ute på annons då ? |
|
bmw,m3 |
finns en del på annonser men saknar mkt av utrustning tror själv att jag inte är helt 100 på den gula p.g.a inredningen. söker igentligen större bil med mer motorkraft men inte hittat nåot passande ännu. ja ja vi få se va de blir. Mvh |
|
Visst är det svårt att hitta en passande bil? Letar själv också för fullt. Är det inte typ "rea" på motorstarkare e39:or t.ex ?? Jag skulle nog inte valt den gula, om jag inte gilla gult förstås men även då skulle det blir för mkt av det. Svårt som attans att hitta nått som ens är värd att kika på.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.