|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har precis köpt min andra M3 3.0 nu (får den imorn) och jag tänkte kolla vad alla olika M3 3.0 dricker. Skriv gärna vilka sträckor( blandad, stadskörning eller långvägs) och hur ni kör, samt vad som är gjort med bilarna eller om dom är orginal. Vore bara kul att jämföra lite. Tack. MVH: Henrik ///M3 | |
| 1,3 blandad körning. Kör normalt. | |
|
ungefärliga uppgiter om min (l/mil): långvägs: 0,95 stadskörning: 1,3 blandad; 1,1-1.2 bilen är orginal och körs med 98 oktan! |
|
|
M3_LOVER: Kul att du har fått tag på en till M3. Vad är det som är Individual på den som du har nu? Frågade samma sak i en annan tråd. //Schnitzer |
|
|
Schnitzer: Ja, det är jätte kul faktiskt. Färgen och tvåfärgat skinn. Brukar det inte vara de grejerna? MVH: Henrik ///M3 |
|
|
M3_LOVER: Jo, det är ganska vanligt. Har sett det på ett par M5 E34 faktiskt. På min bil så är den nedlackad, alltså ingen kontrastlack. Sedan har den också en annan kulör på några inredningsdetaljer. Grattis till bilen och hoppas att du är nöjd! Vore kul att se bilder på den. //Schnitzer |
|
|
Okej, jag antar att individual betyder att den är den enda M3:an med denna inredning samt färg, eller vad det nu är som är individual. Bilen är blålila, och skinnet blålila och vitt. Ganska fint faktiskt. Ska det stå " Individual" nånstanns? Det står inget på reg.beviset iaf. Tänkte på nån skylt i motorrummet eller nåt. Tackar, jag blir säkert nöjd, ska hämta bilen i morgon. Då kommer jag även ta bilder och lägga ut här. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
M3_LOVER: Låter kul! Individual är ju speciell begäran från kund. Det är möjligt att det bara är din bil som har den kombinationen i hela världen, men det kan ha varit någon som har gjort en precis likadan beställning. Svårt att veta bara! Hur som helst så är Individual speciellt! Det börjar komma mer och mer Individualbeställningar på bilar och ju äldre årsmodell man har desstå ovanligare är det. Det ser man i alla fall på mobile osv. Många äldre har inte mycket Individual-utrustning. //Schnitzer |
|
|
Okej, då är ja med. Det är ju en -94 så det finns väl knappast nån M3 -94 med samma beställning. Finns ju inte många M3 3.0 med individual överhuvudtaget så. Det är kul att ha en bil som är lite speciell. Speciellt när man gillar färgen också. Den är inte alls så hottad som den gula var men. Denna ska jag inte göra nåt med. Ev bara vita blinkersglas i bak från 3.2:an. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Godmorgon, PÅ min tidigare M3´98- så hade jag en skylt i motorrummet där det stog individual, har för mig att den satt på stötdämpar- tornet.. Mvh Jimmy |
|
|
min drar typ 1L landsväg i marchfart 110km/h. Statskörning typ 1,3-1,4L. Då är min hottad med Unichip och bänkad ca 320hk. Grattis till ännu en nice bil! =) // Mattias |
|
|
OK. Ska kolla om det står nåt. Blastboy, min förra hade också unichip o 320hk. Drack ungefär som din. Fast aldrig över 1.3l/mil dock. MVH: Henrik ///M3 |
|
|
Vad är det med min isåfall. Ligger jag på lite brukar färddatorn visa 1,46 i förbrukning. Kör jag lungt så ligger den på ca 1,0. Kul med ännu en BMW M3. Hoppas du får ha den ifred. |
|
|
Balndad körning: 1.15 - 2.0 enligt färddatorn och miniräknaren! M3-95 Orginal! David |
|
|
M3_LOVER: 1,4L/mil är kanske att ta i. Har inte räknat så exakt på de. Men tror att tunga Breyton 19":arna gör sitt lite också. Har du hämtat den "nya" M3:an nu eller? MVH Mattias |
|
|
Angående breyton så gör dom stor skillnad på bensiförbrukning men framför allt prestandan. Hängde av mina magic 19" i våras och satte på lätta bbs och OJ vilken skillnad. Billigaste trimmet någonsin, fick 10k över =) Vikt med däck på breyton 26kg/st och vikt på bbs 17,5kg/st säger väl allt. |
|
|
Pelle: Det som är trist, de är ju absolut de läckraste fälgarna. Har också Magic. Vad för BBS plockade du på? inte 19" eller? Ska fundera sedan när jag ställer av bilen över vintern om jag ska byta ut dem. MVH Mattias |
|
| bytte till bbs rc 18" med michelin pilot sport ps2. Inte lika lyxig look som breyton magic men bilen ser sportigare ut nu med bbs, och ombyte förnöjer. | |
|
Pelle: Hur mycket fick du ge för de BBS RC 18" som du köpte? //Schnitzer |
|
| hmm 7500kr om jag inte minns fel. sen så bytte jag ut hängballe däcken som satt på mot michelin. så om man räknar med michelindäcken blir det inte 10k över men däck är ju förbrukningsvara. | |
|
Pelle: 7500 kr för BBS RC 18" hjul är fruktansvärt billigt. Om jag införskaffar en 750 E32 så hade jag tänkt ha såna i 17" eller 18". Köpte du dem på börsen på Autopower eller var det någon annanstans? //Schnitzer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.