|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Mm, jo.. Dem börjar ju blir slitna nu med åren. Men en och annan rostbubbla är nog standard på de nu. Att hitta en utan är som att leta efter en nål i en höststack. Men det kan jag leva med, en rostubbla eller två. Mera överstyling, "sönderkördhet", reparations behovet, höga priser och sånt som är jobbigt.. Men det löser väl sig! |
|
|
bmw,m3: Jasså?? Men då ska jag fan ringa till honom och bjuda 65" och åka ner dit på lördag och hämta den. Vad tycker panelen om det? Bra/dåligt köp? Bilen har utöver det som uppges i annonsen endast 3 ägare i Sverige, impprt i januari 98. Nybes för 2 veckor sen. Riktigt fin sägs det också. Men men, återkommer med mer info efter samtalet med försäljaren! |
|
bmw,m3 |
är du intresserad av den så ta en tur dit å kika på den är ju inte helt omöjligt att han tar 65 när du visar pengarna, om du nu själv vill ha den när du kollat på den. Lycka till. Mvh |
|
Jag kan inte hitta en 318is på modellguiden ifrån 1997? Eller är jag helt blind? MVH |
|
|
Så, han ska utomlands på fredag och han ville ha 73" inklusive 18 tummarna. Annars sa han att kunde lämna den billigare utan men dem fälgarna är klockrena. Så jag ska försöka pressa ner priset till 70 sen ta ledigt på fredag eller redan imorgon och åka ner till Gtbg och köpa den. Bilen hade för övrigt varit inne på bes. idag, återbesikning pga handbromsen som numera är åtärdad. Bilen hade dessutom inredning från en M3:a. Riktigt läckert. |
|
bmw,m3 |
Låter rätt ok! 70 ta han säkert ink fälgar, men de är klart du åker ju ända från västerås till göteborg så fördel han. Mvh |
|
Jo, ska se nu ifall han går med på 70 loppor. Ska ringa ikväll. Men bilen känns helt rätt, vill ju ha en 4:a för den är ju rätt bränslesnål. Det finns en nackdel med den bilen bara att den saknar färddator helt och hållet. Men det kan man ju eftermontera sen. Jaja, återkommer senare! |
|
|
Vilket evigt TJAT om priser hit och dit om det är för dyrt! skit i och köp då, och när du själv säljer sälj då riktigt BILLIGT:)) Mvh Danne -Never feel sorry for yourself.- |
|
bmw,m3 |
Klart man skiter i att köpa bilen om den är dyr säger väl sig självt. Har man fått bilen billigt så säljer man den billigt (så gör jag ialla fall) inte ofta de bli en vinst men roligt är de ju med nya bilar . Mvh |
|
Bilaffärer är sällan vinstaffärer. Men grejen är man vill ju hitta rätt bil till ett motiverat pris. Jag betalar gärna lite mer än vad snittpriset ligger på ifall bilen i fråga fyller de kraven jag har (och jag är hemskt kräsen). Just bilen som jag var intresserad av var lite svår att bestämma rätt pris på, man får väga fördelar mot nackdelar och sen försöka hitta ett lämpligt pris. Därför man gärna frågar folk som är insatta om åsikter! |
|
| jag tycker andra märken har väre fantasipriser när man kan köpa en e36:a för sama pengar som man får en volvo 940/945 inte speciellt utrustad å ingen turbo | |
|
bmw, M3 Jag personligen svarar inte på skambud på mail alls. Ringer nån däremot och verkar seriöst intresserad av att köpa just min bil och har en bit att åka så kan jag ju oftast putsa priset så köparen blir nöjd. Köper bil på samma sätt. Ringer och säger att jag är mycket intressera av bilen om den motsvarar skicket som säljaren sagt och inget annat negativt dyker upp. Frågar då också om säljaren kan göra nåt på priset eftersom jag ju inte vill åka långt utan att komma överens med säljaren. Brukar också funka bra. Är det så säljaren på tel kanske säger att han inte går ner en spänn och jag inte tycker bilen är värd de pengarna så tackar jag för mig och letar vidare. Känns som att skambudare blir vanligare och vanligare. _Vet att många tycker att man inte ska brys sig om dom men jag blir irreterad när folk kanske bjuder 30-40% under utsatt pris. sw |
|
|
Jag svarar i stort sett alla mail. "Släpper inte bilen för det priset" svarar jag en skambjudare. Hade en kille som var och kollade på en e36:a för ett antal år sedan. Om jag minns rätt begärde jag 128' killen ringer och bjuder 90'. Jag svara "nej jag har inte tänkt att pruta så mycket på priset men du kan få den för 125.000" "ok, jag tar den" svarar killen. Jag klandrar honom inte, jag brukar själv försöka pruta så mycket det går. Försöka duger ;) |
|
|
Begbilmarknaden står väl efter vad jag förstått det väldigt still just nu, dvs mycket svårt att sälja(håller på själv så jag vet att det är SEGT). Mot den bakgrunden är det lite förvånande att det fortfarande finns så många fantasipriser. Tolkar det som okunskap/"jag ser om det går". För att sälja i dagens läge verkar det som att man får gå extremt lågt i pris. |
|
|
Egenligen är det ganska enkelt, om jag vill sälja min bil så tänker jag ut ett pris relaterar till varför jag vill sälja. priset sätter man väl efter anledning: Bråttom snabbt in med pengar = man sätter lågt pris jämfört med övriga i klassen.. Inte bråttom men säljer till rätt pris = man sätter högt pris och tar inga prutningar.. Eller som jag föredrar byte + pengar eller lika i nå't fall.. NON UNQUAM CEDE |
|
| Det är inte svårt att sälja en bil. Men det är svårt att få ut mer pengar än vad marknaden anser bilen vara värd. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.