|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
Hej! Jag är på jakt efter en bmw i prisklassen 30,000-100,000kr ska väl helst vara en med mycket utrustning och gärna en hel del hk, Men tycker att nästan alla begär alldeles för mycket (enligt mig) för sina bilar. Eller är de bara jag som tycker så? |
|
Håller med om att det finns ganska så många som begär på tok för mycket. Speciellt överstylade exemplar! Det blir väl så också när ekonomin för många är rent åt skogen. Blir ju inte så lätt för dem att bli av med sina bilar med höga priser. Många har dessutom mycket fix etc. som måste åtgärdas vilket också kostar pengar. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Jag håller verkligen med dig! Sålde min fina 325 coupe med lagom utrustning å låga mil för 3 veckor sedan. Farbrorn som kom tittade på bilen å köpte den direkt, inget prut eller tjafs! Han sa att bilen var en av de finaste han sett å sen att det var ett lågt pris gjorde inte saken sämre. Sålde den för att jag ville ha en 318is e36. Men varenda en är DYRARE än min 325:an som jag sålde... |
|
| Tyvärr är de många som är FÖR dyra :( | |
|
Begärt pris är en sak, slutpriset oftast en annan. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Jo men känns det inte meningslöst att ens börja pruta på bilar som ligger sjukt för mkt? Då blir ju försäljarna bara sura... Jag skippar iaf att överhuvudtaget ringa på dem. |
|
bmw,m3 |
Jag håller på att söka efter en fin bil och jag mailar alltid med en massa frågor som jag tycker är viktiga att få svar på + att innan jag ringer provar jag med att pruta minst 10,000kr på en bil runt 70-80 blir de inget bra svar från säljaren så söker jag efter en annan bil. |
|
Ja så kan man ju också göra =) Många säljare hatar folk som prutar mkt utan att ha sett bilen. Men ligger de högt är de klart att man inte ens vill se bilen utan att veta att den säljs billigare. |
|
bmw,m3 |
finns många att välja på så de tycker jag är helt ok brukar inte själv ta illa upp om man prutar mkt på mina bilar vill man sälja så vill man inte me med de. men dom flesta tycker de är oförskämt men men så är de. |
|
Vet inte riktigt om jag håller med... Finns nog ingen bil där man får så mycket bil för pengarna som en just BMW med bra prestanda. T.e.x, sambon ville ev köpa sig en Mr2 91-94. Vart och tittade på några stycken, pris mellan 45-60.000. Måste ju säga att alla dom var rena "skroten" i jämförelse med M5:an, har faktiskt aldrig kört en så pass gedigen bil för dom struntsummorna som en M5:a faktiskt kostar. Sjöberg |
|
bmw,m3 |
Så är de väl alltid rätt bil för rätt peng är ju alltid bäst. sålde min bmw 750-95 för 65 och de tycker jag va riktigt mycket bil för pengarna, så de är bara å fortsätta med sina bud å frågor på bilen man är intresserad nappar alltid till slut:) men kan ju få åka rätt många gånger på en del lik som sägs vara fina och välfungerande men rätt kul de också. Mvh |
|
Först åker man och kollar på bilen, sen efteråt kan man diskutera priset.. bmw,m3: hur kan du diskutera ett pris på en bil du inte sett eller provkört? Inte konstigt att folk inte hittar bilen dom vill ha när många tror att dom kan få bilen för hur lite som helst... |
|
bmw,m3 |
Hej! finns så många bilar att välja på, så jag prutar alltid först annars tycker jag inte de är någon ide att åka å kolla på den om priset är fast. Jag ställler alltid massvis med frågor och be personen som säljer bilen att svara ärligt på alla frågor ink prut annars söker jag vidare (så gör jag i allafall) alla är vi olika men tycker de fungerar rätt bra att göra så. Mvh |
|
Min bil är förmodligen ett exempel på en som har ett "fantasipris" , men efter att ha sett hur motsvarande bilar är i skick och service så skämms jag inte det minsta för priset jag har satt. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Goddag! Är själv ute på jakt efter en fräsch e36:a. Har kollat efter bilar sen efter sommaren, varje dag. Då hade jag inga pengar i näven men kollade bara för jag tyckte det var intressant att se hur priserna låg till samt vad utbudet bestod av. Men jag tycker det är förbannat svårt att finna en sjysst bil! Grymt svårt! Har hittat en som jag vill ha: Länk Men som ni ser så ligger den lite högt i pris, 65 lappar skulle plånboken möjligtvis klara av. På grund av bensinpriset vill jag byta ner mig till en 4:a igen tills vidare. Har dock kikat på en del 320 coupéer också. Har även kikat en hel del i Tyskland, men känns inte riktigt motiverat att hämta en bil för 60 tusen därifrån i förhållande till problematiken med att hitta en riktigt fräsch. Men visst håller jag med om att priserna för begagnade e36 ligger rätt högt, visst är dem fina osv men dock gamla. Så nu sitter jag här, med pengar på kontot och bara väntar på att slå till. Glider omkring i en japansk riskokare :-( |
|
|
Hoppsan, här finns länken till annosen --> Länk Den är fin! Dock dyr.. under 75" vill han inte släppa den. |
|
|
De få gånger jag sålt bilar och folk ringt brukar jag säga att priset givetvis går att diskutera om intresse finns. Tycker det känns löjligt att försöka maxpruta på en bil man inte vet nånting om och inte sätt. Hm var kanske mest ett svar på bmw.m3:s inlägg. Som svar på tråden tycker jag inte de modeller jag sökt har hafgt några speciella fantasipriser, eller så har verkligen alihopa samma fanatasiprsier så jag inte märker av det =) |
|
| bmw.m3:s SENASTE inlägg ska det givetvis stå. | |
bmw,m3 |
Hej! Alla är vi olika, men jag byter bil riktigt ofta minst vad tredje månad om de går som jag vill, så prutar på bilar gör jag först på mail + ställer dom frågorna jag vill ha om bilen i fråga. de är ju upp till säljaren hur han ställer sig till de, ja menar jag byter bil så ofta så skulle jag åka å kika på alla bilar jag är intresserad av så hade de inte blivit mkt annat gjort , men om man har tänkt att behålla en bil längre tid då kanske man hamnar i annat läge. Mvh |
| Problemet är att i huvudtaget hitta en fin e36a idag utan rost (spec 93-94or). | |
bmw,m3 |
Md jag har mailat på den 318-97 fick ett pris på 70 tusen vid snabb affär. Men ångrade mig vill hellre ha något större gärna en bmw 7serie igen 735/740-95-97 eller en m3 -93-96 m5,a-92-95 328-96-98 540-96-98 m,m Mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.