|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej. Hittade ingen som skrivit om bensinförbrukningen på dom gamla 6:orna, så hur mycket drar dom gamla spislarna i era 635:or? | |
haimaul |
Typ 0,8 landsväg och 1,2 i stan. Men det är mycket lätt att höja de siffrorna! Det är det ofta värt. Har en 85:a utan katalysator (218 hk) och med Motronic-insprutning. __ When in this charming car, this charming man... |
|
Ok, tackar. Kom Motronic insprutningen 1985? |
|
haimaul |
Jag vet inte riktigt när det kom, har för mig att det fanns på 7-serien redan 1980 men att det dröjde några år innan det blev vanligt. Möjligen berodde det på vilken motor det handlade om, jag kan tänka mig att 628/630 hade L-jetronic längre än 635 men jag vet inte. Någon annan som sitter inne med svar? __ When in this charming car, this charming man... |
haimaul |
1982, enligt denna informativa sida: Länk __ When in this charming car, this charming man... |
| 86:a med katalysator (185HP) ca 1.1 l / milen blandad körning. | |
|
Tackar för info:t Länken var kanon. Dags att jaga anonnser för någon lämplig pärla. |
|
|
Min 635 -82 (218 hk) drar oxå runt litern blandad. Kanske ev. är till salu till rätt pris och rätt köpare, hör av dig om du är intresserad. |
|
| Skall nog försöka hitta en från -85 och nyare | |
|
Jag körde mellan Katrineholm och Uppsala i Söndags, då snittade den 0.79l/mil. Blandat kör jag på knappt 1.1l/mil. När du letar e24 så tänk på att bilar byggda t.o.m -82 baseras på ur 5-serien (e12). Bilar efter det baseras på e28:an(=lättare att hitta delar). Samt att -88:or och -89:or har grövre stötfångare (amerikamodell) än de tidigare, så de ger ett större och tyngre intryck än sina äldre syskon. Kul att du har en Musse också! mvh.Fredrik |
|
|
Vill bara påpeka att min som är från april 82 är av sk. e28 ursprung. Rätt stötfångare, frontspoiler etc. :) Någon som vet mer exakt när bytet från e12 till e28 gjordes?? Min har t ex inga sidoblinkers vilket jag inte sett på någon annan bil... |
|
|
Å tusan! Jag trodde man tillverkade de e12-baserade fram till juni -82. Är bilen svensksåld? För det där med blinkersarna kan bero på att den är såld ny i ett land som inte krävde sidoblinkers. Jag har en kompis vars bil saknar sidoblinkers, den är importerad. mvh. Fredrik |
|
|
Japp, min importerades från tyskland 1989. Men den lär nog vara en av de första e28-baserade... Kollade på PowerBörsen och det var fler bilar där utan sidoblinkers så helt ovanligt verkar det inte vara. //Andreas |
|
|
Min 633:a från 1981 drar 1,6 liter blandad körning och 1,4 på landsväg men det är kanske normalt för 633:orna |
|
| Räknade precis ut att min 635:a har i sommar snittat 0.91. Det är mest landsvägs-/motorvägsmil men även lite stadskörning. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Har nu efter ca 200mils inkörning av den nyrenoverade toppen,hamnat på en snittförbrukning mellan 1.12-1,25 blandad körning med min M635:a. Lägsta är 1,12l/mil enl. sista tankningen. Tillbringade då ca hälften på landsväg/motorväg, resten var nöjesåkning, och då utan bomull på gaspedalen. MVH Patrik |
|
Vid helgens utflykt till och runt Kinnekulle drog min strax under litern uppmätt vid tankning. Körsträcka 86 mil med snittfart 76 km/tim enl OBCn, varav ca 65 mil E4/E20. OBCn sa 0,86, men visar alltså fel (tyvärr). __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Ja,som referens då ;)...min M535:a med samma motor(visserligen har jag "svenskversionen" med 204hk), drar sällan under 1,2l/mil vid min "blandade körning"...snittet nu på de sista 3-400milen verkar ligga på 1,25l/mil :) Under litern ligger jag bara under ren "hyffsat laglig" landsvägskörning..0.83-0,89 brukar jag ligga på då...verklig förbrukning. Mvh Janne. |
|
| min gamla 3växlade 633a drar mycket. har aldrig mätt exakt men ligger no nånstans runt 1.4 som Larsky | |
| 1-1,4 ungefär.. DRAX: Min 635:a har inte heller några sidoblinkers så helt ovanligt är det nog inte. | |
|
Min 635CSiA -86 (204Hk), 21 000 mil drar hela 1,7 blandad körning, vilket är galet. Vad kan jag göra åt detta? S-såld, s-bok, nytt luftfilter, olja o stift. Kan bränslefiltret göra stor skillnad? Förvisso enl färddatorn. Kan den mäta fel? /Desperat |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.