AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.082

är den bmw 540-96 prisvärd

Sida 1 av 2
bmw,m3
Letar efter en bra bmw, för ca, 30,000-100,000kr

vad tror ni om denna.

länk Länk
Snygg var den i alla fall. Prisvärd kan jag inte svara på.
Hade själv köpt en nyare 98 99 kanske.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Vissat var den snygg att se på, men så har vi det där med milen igen :)
1000mil om året känns lite även om den är svensksåld.
Om du bor i närheten av den så åk och kika och gör en grundlig kontroll av historiken.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
bmw,m3
Jo de är sant!

den ska även servas om 300 mil sa han. verkar som de är en insp.2 som ska göras då blir de ju 15000+ - .
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
15000+? Låter dyrt för en insp 2. Och det är insp2 som ska göras kring 10.000 det stämmer.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Så dyr är inte en insp 2 i sig själv, däremot så kan det ju tillkomma diverse utbyte av delar.

___
//Ulf
bmw,m3
Hej!

Han sa att den ska servas om 300 mil så de är jag som räknar lite högt med en kostnad på 15 tusen + - beroende på om delar ska bytas m,m

Mvh
Känns som ett riktigt bra pris om milen stämmer! Väldigt snygg bil!

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Jo
1.073
Johan M3
Variant Highline -06
307 XT -03
Även om milen stämmer tycker jag priset är för högt. 9 år gammal bil, utan navi/tv. Du borde få loss den för 90K

/Johan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Alternativt låt säljaren serva insp 2 samt stå det som behöver göras i samband med denna.

___
//Ulf
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Programmer: Jo, men då kan man lika gärna säga att en insp 2 kostar 35.000. Eller, lite mer realistiskt istället för att gissa; från 5000 kr.

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Bilen är verkligen snygg! Skinnet set ut att vara i bra skick och ratten ser inte så blank ut, dock så ljuger bilder ibland.

Ang priset så är det väl inte direkt billigt men 10000mil + svensksåld kostar. 540 är väl inte så lättsåld heller nu när bensinpriserna stiger varje dag i princip, så pruta hårt och få en fin bil!
Svårt att hitta en svsåld med så få mil från 96 säkerligen. Faktum kvarstår dock, ska man betala mer än 100KSEK för en 39 från 96?

bmw,m3
Ska se om man kan få den servad innan köp, känns säkrast så även kolla upp den innan de ev,köpet.

Tycker själv att priset är i högsta laget skulle vart under 100 nyservad (enligt mig)

Mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

acey: förstår inte riktigt dit inlägg men min poäng var ju att istället för att gissa vad insp2 + övr rep kan kosta istället låta säljare stå för detta. Detta för att unvika en möjlig kalldusch ett par veckor efter köp.

___
//Ulf
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Programmer: Håller jag fullt med om, jag svarade på ditt tidigare inlägg. Klart bäst är att låta säljaren serva bilen. Begär dock att det görs på en ordentlig verkstad och inte säljarens egna. Vet folk som blivit lovade stor service men där man enbart bytt oljan ibland.

V8:or och liknande bilar är iskalla i hallarna just nu. Prutläge i storleksordning 20% eller så kanske? Det skadar inte att prova...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Verkar vara få bilar överhuvudtaget som inte är iskalla just nu...

___
//Ulf
bmw,m3
Tycker nog att alla bilar i prisklassen 70-100.000 är kalla vekar som alla jag har mailat på i vart fall finns kvar, även så är de nog rätt lätt att pruta en 10 eller 2 på vissa bilar.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag hade nog kikat på den. Visserligen en 96:a men det finns mycket 540 ute på marknaden. Jag fundrar på att göra mig av med min men det känns dött på marknaden. När jag kikade så hade jag bl.a. DSC som krav och det var verkligen ett lyft (mot tidigare ASC). Men, titta tycker jag allt att man kan göra även om det är en 96:a.
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Mixtus: är din manuell eller steptronic?

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.