|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Niclas.S |
Svintoleffe: Menar du att ett av de två gula relärna styr spridarna? Iallafal värt ett försök. Tack så mycke OO=00=OO |
Niclas.S |
Nä inte de heller, de gula styrde något annat... jag har mätt lite på bränslerelät med en ohm-mätare och de flesta har motstånd och förmodligen funkar relät. Jag förstår varför de tar 600 kr för ett nytt nu iallafall:D Det är lite mer High-tech än andra relän:) Men hur är det med spridarnas kontakter? Går de till databoxen först sedan till relä o vidare till säkring? Enligt elchemat gör de det väll om jag ser rätt. Börjar ana att det är boxen som pajat :( inte roligt de... OO=00=OO |
svintoleffe |
Synd att du bor så långt borta, för jag har en 323 box liggandes. Men kolla alla sladdar sen du tog bort larmet, för det sitter säkert en startspärr i larmet, o man vet aldrig vad dom har tagit för sladd.? Sladdarna går till databoxen, som skickar impulser till spridarna, om när dom ska öppna. Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Ström kommer från någonstans, går genom spridarna och jordas av boxen. Boxen jordar olika länge beroende på hur lång tid spridarna skall vara öppna. Ström skall det vara på ena sidan av spridarna hela tiden som tändningen är på. Eftersom du inte har någon ström fram till spridarna så bör felet inte ligga i boxen, utan i något relä, kablage eller säkring. Svårt att säga vilket eftersom kopplingsschemat uppenbarligen inte stämde helt och hållet. |
|
Niclas.S |
Tack så mycket för svaren. Angående larmet svintoleffe: Det var ett ganska enkelt larm som (om jag minns rätt) endast hade en plus och jord sladd. De andra gick till olicka sensorer o dylikt. Men hur ser en vanlig startspärr ut, det finns ju olika modeller men den jag känner till är ju en sådan som man behöver ett liten "chip-nyckel" till. Fast själva spärren ska väll vara någon liten kub med lite Hightech grejor i. Baalzamon: Jo jag tror att elchemat stämmer, det är ju därför det är så svårt att få reda på vad som är felet, allt är ju ihopkopplat med varann. OO=00=OO |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.