|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har märkt bilar flyttar på sig när jag kör min BMW ;) Asså det är markant skillnad mot när jag körde min Corolla T-sport. Är det någon annan som har märkt denna skillnad mot om man kör någon annan bil? Det verkar bero bland annat på Xenon ljusen och den sköna fronten. Kör BMW och få en egen fil. ;) En annan sak jag också märkt är att Volvo V70/S60 och SAAB ägare drar på och vill köra fortare, precis som om att de vill hävda sig eller nåt!? /Tobbe -E90 | |
| Tyvärr har jag inte märkt det. Min E36 är nog för gammal för att inge respekt. Idag låg jag flera kilometer bakom en saab 9-5 som låg i omkörningsfilen och körde endast någon kilometer fortare än bilarna i andra filen. Jäklar vad irriterande! | |
|
Det är stor skillnad mellan olika bilmärken. Med min fd 540 så flyttade sig bilar i regel direkt. Med V70'n så är det ok men det är inte riktigt samma fart på filbytet framför. Lånar man morsans Corolla så kan man ligga timmar bakom utan att dom flyttar på sig. Ps. Jag brukar inte dra på bara för det kommer en BMW bakom men jag har iof inget behov av att hävda mig ;-) ___ //Ulf |
|
|
"En annan sak jag också märkt är att Volvo V70/S60 och SAAB ägare drar på och vill köra fortare, precis som om att de vill hävda sig eller nåt!?" Är det inte att hävda sig att köpa en bil som har sådan utstrålning att andra bilister väljer att väja ner i diket för att ge dig fri väg..? |
|
|
De flyttar sig snabbare med BMWn än om man tex kör Saab eller Volvo. |
|
|
Håller med Acey. /Johan |
|
|
Det verkar som om de flyttar ganska snabbt på sig när jag kör BMW - mest troligt för att jag brukar köra ganska fort - när jag kör BMW..;-) Annars tycker jag att många nästan vägrar flytta på sig, om det beror på bilmärket vetif*n.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Skillnaden mot att köra amerikansk jänkejärn och Renault R8 Major-65 var katastrofal, ingen såg en alla försökte köra över en, ingen visade hänsyn eller respekt inte ens vid höger regel. Livsfarligt de första veckorna på vintern innan man vande sig Men stor bil så stannade alla och släpte fram en oavsett om man kom från höger eller vänster. ///MVH Hasso Länk |
|
FÖr mig har skillnaden mest varit i hur fort jag kört inte vilken bil. kör man t ex 120 på motorväg och komer upp bakom någon som avslutat en omkörning kan det ta en väldigt tid innan vederbörnde kör in. Kommer man däremot i 140 så brukar de flesta dyka in högerfilen fortare än kvickt. Vilken troligen är en naturlig reaktion då de kan tro att något hänt. |
|
|
exakt ekan, på med varningsblinkers så plöjer man vägen fri!! som om nån föder i bilen typ!! nej, mer allvarligt, vist BMW äger sönder alla andra, förutsatt att bilen i fråga har helheten som behövs, vilket min har med råge.. undrar varför? kan det bero på att bmw ägare är kända för att vara allmänt galna/vågade i trafiken????!!! "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" Jon |
|
| Björnbårg: Hehe, nja jag menade väl inte riktigt så dramatiskt. Mer bara genrellt om du kör 140 så flytar sig folk foratre. | |
|
nja, jo förvisso, om man gämför med en fiat alto kanke, men de finns fruktansvärt många som har mer respekt kan ja låva, ta vilken porsche som helst, eller något! då är inte bmw så extrema längre, inte ens m3 med dess ganska average design... "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
|
med e34an så flyttar sig def ingen för mig, lika illa är det med e12an. Därimot när e28an var gatbil så fyttade 99,5% sig väldigt hastigt när dom såg den svarte i backspeglen och hörde när jag petade ner ;) /Pelle |
|
|
Märks en ytterst liten skillnad när man kör E46an, E36an eller E30in om man jämför med en vanlig V70. Med M-roadstern är det dock större skillnad. /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
kan jag tro, den är ju så att säger lite mer vågad i designen en de vanliga sedanmodellerna.. pluss att de e en utpräglad liten sportbil.. "Potential är bara önsketänkande så länge man inte uppfyller den" |
|
|
Kan väl säga så här; Har jag en BMW i backspegeln flyttar jag på mig... ;) Ligger det nåt annat skräp får dom gott vänta, tills jag gasar. Men jag tror också det beror lite på avståndet man har till framförvarande fordon. Ligger man på ett säkert avstånd så bryr sig inte så många vilken bil man åker, men ligger man 5 meter bakom samt i en BMW så flyttar sig folk. Det funkar bättre i BMW'n iaf jämfört med en Toyota. |
|
|
Händer alltid, rätt irriterande när man inte vill köra om när dom går åt sidan trots att man håller avstånd. Vissa förare tål inte att bli omkörda av en BMW då gasar dom på för att kunna köra om igen och därmed känner dom sig belåtna... Keep your distance! |
|
bmw jesus |
shit vilka status bilar ni kör!! ! |
BM 683 BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70 BMW 635 CSI -79 BMW 850 ia -92 BMW M3 (325)-93 BMW 530 Touring -94 BMW 745 -02 Alpina B12 5.0 #243 |
Jaap när man kör Coupe så flyttar sig bilarna från vänsterfilen, men det är sämre när man kör med 735:an. Dessvärre tycker jag det är rätt obehagligt när bilar med sämre bromsar och klart sämre prestanda försöker hänga på en bit när man kör med 850:an, och skulle man då behöva bromsa så är det kört, det är inte kul att få t.e.x en volvo T6 i häcken...vilket har varit mycket nära... mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby. |
|
BMW-Båstad: Du ska nog oroa dig mer för bakomvarandes reaktionsförmåga än dennes bils bromsar. För övrigt bromsar nog en Volvo T6 på kortare sträcka en en tretton år gammal BMW... |
|
|
Själv släpper jag alltid förbi folk som visar att de vill om genom att gå rätt långt ut i vägrenen om det är bra sikt. Dessutom tackar jag alltid(!) med höger-vänster blinkers när någon går åt sidan för mig. Tyvärr är det många BMW som varken släpper förbi eller tackar när man går åt sidan men de som är sämst att släppa förbi är ändå äldre bilar och japanska bilar....helt ostatistiskt säkerställt. När man åkte hoj, då kastade sig alla åt sidan fast man behövde det som minst. Flåklypa |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.