|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har lite bilder och/eller mer information om den blåa M-roadstern som stod utställd på Tullinge igår den 2/7. Den hade 19" fälgar, skärmar, front, bak och sidokjolar från MH-gtr och Brada-tuning såg det ut som, lagom sänkt och med ett rostfritt sportsystem. Skarvarna mellan skärmarna och trösklarna/kjolarna var ihopspacklade, snyggt!! Bilen var dessutom omlackad i en läcker blå kulör som jag tyckte låg mellan Estorilblå och Topazblå. Jag fick aldrig chansen att prata med ägaren och fråga mer om bilen. Bilen var smakfullt byggd och är man inte z-ägare så är det svårt att se vad som är gjort åt den. Är det någon som vet vem ägaren är eller har lite mer bilder på bilen? Mvh Henrik | |
|
Den hade denna dekal iaf: Länk . Men sidan har inte öppnat ännu. /Manray/ |
|
|
Jo jag såg det också, men det gav ju inte så mycket mer.... Mvh Henrik |
|
|
Tjena Soda Det är min lilla pärla. Vad vill du veta? |
|
|
Jag skulle gärna vilja se bilder på den! :) Av Sodas beskrivning verkar den grymt fin! Min Bil - Länk |
|
| Länk | |
|
Länk Länk Länk Kanske var mer såna här bilder du ville se e34briliant :-) |
|
|
Men va f.. Det är alltid kul o se folk som kan styla snyggt! Definitivt en pärla för en tidning o ta upp. Alltså skall man ha en bil så skall den vara unik och denna bil kommer man ju inte att möta varje dag! Kan bara gratulera till ett snyggt jobb, förstår att det måste vart ett enormt jobb med tanke på första bilden :-))) Mvh Peter |
|
|
Har du lust att räkna upp vad du gjort med bilen. Skulle vara kul att veta vad du använt för bitar/delar. Mvh Henrik |
|
|
jasså, samma trösklar och skärmar som mina ser jag. trevligt, trevligt...(soda det är inte Brada utan AutoHeine) soda skriver att du har ihopspaklade skarvar till skärmar och trösklar. Hur funkar det? Blir inte det påfrestningar som gör att spaklet spricker? |
|
| kan inte öppna bilderna..finns dem på annat ställe eller kan nån maila dem till mig | |
| Kan ju inte bara var spacklat såklart.. måste ju finnas en svetsfog emellan också... kan inte tänka mig något annat... | |
|
Fyfan va fin! :) Som Soda sa; kan du inte lista det som är gjort på bilen? Min Bil - Länk |
|
| snälla kan ingen skicka bilderna till mig...vill oxå njuta lite :D | |
|
Hej allihopa sköjj att ni gillar bilen. själv börjar jag bli nöjd med utsidan. men kan väl börja med att säga att den inte är klar ännu, men tyckte det var dags och att den är i hyffsat skick för att visa upp på Tullinge. front, framskärmar, sidkjolar & bak kommer mycket riktigt från MH-GTR. Fast det är bara fronten som jag inte gett mig på och modifierat ännu, men nått blir det nog på den också vill helst inte att nån annan skall dyka upp med samma grejer. Baken har jag skärt isär och dragit ner ca: 2cm för att få lite mer harmoni med de lägre skjolarna orginal kom lite för högt upp även tagit bort "blöjan" som sitter i mitten. Mvh D:son |
|
|
Luftutsläppet på framskärmana har förstorats såg lite "fjantigt"ut med de små orginal efter jag lagt igen skarven mellan skärmar och kjol. alla emblem och ///M märken samt radioantenn och skärmblinkers har tennspacklats och/eller plastas igen. Obs! Det kommer att sjunka/spricka & röra på sig under första året, en del har redan börjat och jag är fullt medveten om detta(fick en del kommentarer på Tullinge). men istället för att den skall stå i garaget i ett år så jag vill använda bilen lite i sommar. Den kommer i jan-feb att få en ny lack då det förhoppningsvis har sjunkit färdigt, troligtvis samma kulör då jag tycker den blev ganska lyckad. Fälgarna är bara lånade så länge, så jag har nått att rulla på. (tack Hebbe) Mina 19" SSR gt3 passade inte längre för bromsarna så de är avyttrade, synd för de gjorde sig bra annars. Letar för fullt efter nått annat lämpligt att hänga på. Mvh D:son |
|
Thörn |
han glömde säga att luftintagen på sidorna är breddade för att bli större, skarven mellan framskärm och kjol samt bakskärm och kjol är ihop plastad och spaklade, bmw emblem på huv och baklucka igenlagda även antenn borttagen. M emblem på baklucka samt gälar är borta. Orginal tanklock borttaget och mc tanklock dit monterat efter många dagars pill. sen är det en massa små saker som angel eyes, ögonlock och massa annat smått.. |
Thörn |
ok, där kom det samtidigt.. |
|
Finns nog en del kvar att berätta, tanklocket är väl en historia i sig, det var en lite speciell känsla att sätta kapen i bakskärmen och svetsa dit en ny plåt samt tenna upp och forma till eftersom det är ganska så välvda skärmar och locket är helt slätt. orginal lock följer ju skärmens välvning. det är alltså inget köpa färdig bara att bulta på lock. trodde aldrig det skulle bli så pass bra som det blev. bromsarna: är ogrinal i bak och Stoptech i fram 355*32 fykolvsok väghållning: HR coilover skruvade i botten kommer nog att höjas lite men det beror på vad det blir för fälgar. bussningar: orginal skall bytas mot nått trevligare. Hoppas att bli helt klar till Elmia nästa år med stereo, fälgar ny lack och motor. effekten kommer att matcha utseedendet. Är det nått ni undrar över tvekan inte att fråga. (& Manuel om du läser detta så vill jag gärna ha mina air-ducts som du lovat, det har väl gått drygt ett halvår nu) Mvh D:son |
|
|
Vilket program skall användas för att kika på bilderna? // Månsson |
|
|
Törn: du skriver att gälarna är borta...men dem synns ju på bild??? D:son : nu är jag riktigt sur att jag missade Tullinge! Din bil verkar extremet sevärd! Kommer du förbi den kungliga hufvudstaden nåt mer i sommar? Om så är fallet så få vi nästan ordna en liten Z träff får att beskåda din bil :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.