AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.796

525im -91 med blåst toppackning

Sida 1 av 2
Så jag har lyckats köpa den där bilen alla minns den där som alla har i sitt förflutna som man bara hatar.

Har lagt ner en ansenligt mängd pengar på bilfan.
Precis när jag trodde att den var KLAR så gör den såhär.
Bilen gick lite varm. Stängde av bilen hoppades på det bästa. Monterade min nya datorbox och tänkte NU NU blir den klar provkörde inga problem jajamen. Så bara att montera ny fläktkoppling så blir det finfint. MEN IKKE.

Var tror ni jag kan få för bilen som den står?
Orkar knappt se på den.

Länk

Har ombes på lambdavärde (datorbox, även bytt sond mm).
Reva i förarstolen.
Annars helt ok skick. Mkt slitdelar bytta bussningar stag ja allt möjligt.
Utrustning -Larm, elhissar, taklucka, sportstolar sen så är där väl inte mkt mer.

-Phil
Precis slagit över till 21000mil
Bok och lite andra kvitton och dok finns.

Inte för att det spelar ngn större roll.

-Phil
Philip S; Mycket tråkigt, tyvärr är det svårt att få speciellt mycket för ej fungerande bil, men det är knappast lönsamt att laga den om du tänker sälja den direkt heller, det enda jag ytterligare jag kan skriva är, jag är mycket intresserad av M-Stötfångarna, jag har diamantsvarta 540:i stötfångare, som inbyte, så att bilen fortfarande kan vara komplett, om du vill sälja stötfångarna till mig.

Mvh Stephan

Ähh jag vet.
Något är den troligtvis värd då det inte är skrot. Och den i övrigt är helt ok. Fixar man toppen så är det inte så mkt mer skit som kan hända på ett tag. Koppling bussningar slangar bromsar...

Blir ingen försäljning av delar/fälgar.

Såg så sent som igår delfingråa M-stötfångare på börsen kolla där!

-Phil
Vad tycker ni att jag skall begära?

Motsvarande med lite M krams begärs det ofta strax över 30 för.
Dra av en 10 för toppen?

-Phil
Philip S; Det måste vara M-Stötfångare, inte M5 stötfångare, min ide var att importera en 525i 24V/535i med M-Paket för att kunna komma åt M-Stötfångarna, montera 540 stötfångarna och sälja 525/535:an med dom efter ett tag, men nu är jag mer sugen att importera en VW Scirocco och då skulle det passa bra att hitta M-stötfångare i Sverige.

Låter som du vill fixa 525:an, det är nog den bästa lösningen, för bilen.

Mvh Stephan

Trodde det var samma på E34. Är balkarna och fästena annorlunda?
Får man dem komplett borde väl inte vara något problem?

Vill och vill?! Njä vill helst inte se skiten.
För att få den fixad måste jag i dra den med trailer till Halmstad krångla en massa osv. Kostar inte så många tusenlappar men tar desto mer tid. Jobbar heltid utan semester i sommar så det är ganska kört.

-Phil
Philip S; Skillnaden är designen, M5:an har en annan nederdel, jag vill att min gröna ska se ut som en med original M-Paket, som din 525:an eller min svarta, då fungerar inte M5:ans framstötfångare, den bakre är exakt likadan dock, tyvärr är M-paketstötfångare inte så vanliga, hittade en hel Alpinvit 525iM-91 för €1250 i Ingolstadt, men så som sagt, jag vill helst inte köpa en hel bil.

Testa och annonsera ut den för 19-21tkr och se vilket intresse du får, den tappar ju inte i värde att stå ett tag.

Mvh Stephan

Tror inte heller det... Funderar på att ställa den ett tag. Vet dock inte var osv...

Ahh visste inte att det var skillnad på kofångarna. Har faktiskt inte reflekterat över det. Men visst är det skillnad på alla andra modeller med M-paket och riktiga M så varför inte även e34.

Får väl ta och jämföra lite bilder.

Att köpa en hel bil är väl lite att ta i kanske.

Funderar lite på hur jag skall ta mig till jobbe imorgon. Har ingen annan bil att tillgå här uppe i Götet.

-Phil
Länk
Ser mindre och plattare ut, läppen längst ner.

Länk
Större och mer plog, vinklad ut.

Har inte tänkt på detta innan.

-Phil
En underbart vacker M-paketad 540i, en 540i M-Sport...
Länk den har varit en inspiration för mig, jag upptäckte skillnaderna på Gävleträffen 2002, då alla olika stötfångar fanns med, det är även skillnad mellan M5 runt 1990, dom innan har en längre vågrätt ribba, precis som M-paketbilarna, medan dom yngre har en kortare.

Var har du 740:in? Går det att få den till Göteborg snabbt?

Mvh Stephan
Den är utomlands för tillfället. Mer eller mindre min pappas numera. Skulle vara underbart att bara ha den här nu.
Har pappas S80 som står nere i Helsimborg han var tvungen att lämna den här pga ombes och att den är repad runt om. Har inte orkat ta tag i det heller men nu så får man väl börja smurfa.
Jobbigt polisanmäla skiten och krångla med kollegorna.
Sen få till en bra tid för lack.

Tänkte att jag skulle ta tag i det när 525 var klar...

Ibland är allt skit. Planen med billig studentbil och sådant skit ska man skrota! Inte tumma på vad man vill. Inga kompromisser.

Riktigt snygg 540.

Lite dum fråga men varför har du två underbara bilar, och inte en?

-Phil
Visst kan allt vara skit, men det löser sig oftas efter ett tag, jag blev av med min tredje bil, en VW Scirocco, för dom pengar jag ville, trots att den rasade precis innför min Sundsvallsresa, dock gav det följdproblem med min svarta 540:in, men det löser sig säkert också, även om det kostar en slant.

Varför två? Jag gillar att ha mycket av det jag gillar;) funderade på en tredje 540i 6vxl, ett tag, men nu får det bli en till VW Scirocco i stället, import från Tyskland till hösten, en 90-92 års med 95hk motorn, det är mycket lättsålda bilar i Sverige, och man åker både bra och billigt, men framför allt roligt!

Den svarta är finbil som inte används mer en 3-500mil om året, då behöver jag en som jag kan använda lite mer, "tyvärr" var även den gröna alltför fin för att kunna användas på Svensk vinter därför behövs en tredje bil, se ovan.

Billig studentbil kan du väl köpa nu då? För 1-5tkr går det att hitta en vettig bil, vad tror du min Scirocco kostade?

Mvh Stephan

Tyckte att 525 var en billig studentbil, men det spårade ur litegrann.

Va fint det skulle vara att ha en bil man skrattar åt när ngn idiot slänger upp dörren på en stormarknad. Eller som man inte behöver oroa sig för speciellt när den står ute över natten. När jag voltade min volvo 850 så köpte jag en mazda 626 kombi. Vilken härlig tid det var :-)

Problemet är ju att vilken gammal BMW man än har så är man ju rädd om den och bryr sig om den. Att slippa det vore en välsignelse en börda som lyfts.

Vi får se hur det blir. Det kostar i alla fall att läsa.

Skulle faktiskt vara kul med en fungerande bubbla eller ngn annan lite störd bil.

En e34 540 6vxl är lite av en dröm. Tror jag skulle vara för snål / dum om tillfället kom skulle tyvärr köpa en sämre e39. Min svåger är väldigt "på" men tyvärr så hittar han inga vidare i tyskland för vettigare pengar.
Vad har slutpriserna på dina varit?
Hittat på mobile? Ngn speciell handlare?
Vill du inte skylta med det på forumet får du gärna dra iväg ett mail om du vill.

-Phil
Japp gjorde misstaget att kolla in din profil.
Den lite "sämre" gröna.... aumm jovisst.

Helt underbara bilar.

-Phil
Ska hämta en motor imorgon kväll. Orkar inte klabba med toppen.
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Hoppas verkligen du får igång den igen :P din 525 verkar vara riktigt fin i övrigt.

MVH//Anton

BMW - Der Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
Jo den ser ok ut. Bättre bruksskick kan man säga. Vill ha tag i en hel förarstol eller en annan inredning.
Äh jag vet faktiskt inte om jag vill ha kvar den när motorn väl blir bytt.

Är så trött på det hela. Hoppas bara att man kan få ut en hyfsad peng för den sen i alla fall.

Skulle vilja ha en fin vit e39.
Glömde skriva

TACKAR FÖR UPPMUNTRAN

Visst ser hon bra ut... det var så hon lurade mig först också :-(

Säg samma bil med nybes givetvis nyservad också då?
Får i en motor som gått 19 svensksåld.
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Stephan735i: Går det inte att beställa hem en ny M-Stötfångare på BMW då? Måste vara enklare än att köpa en hel bil. Jag tycker det verkar som det går att få tag på det mesta, det kostar lite iofs, men BMW har ett helt outstanding reservdelslager till sina gamla modeller.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.