AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
20.465

E60 M5 ägare med blyfot (video)

Sida 3 av 3
Darky:
Att ingen annan än den 77-åriga gubben har kört din M5 förefaller för mig högst osannolikt. Gubbens son kan likaväl ha lånat bilen och frestat den på autobahn varenda dag året om ända sedan bilen var ny. Mekanikerna på BMW-verkstan kan ha krämat skiten ur den vid vartenda servicetillfälle m.m.
Vad vet du om det?
Nä, sluta nu snacka om att en M-bil inte har fått smaka på smisk... Säkert var gubben en "doktor" också, så stämmer din importhistoria med alla andras förskönade solskenshistorier.
Men men, huvudsaken är väl att du tror på din bils historia själv....
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Själv behandlar jag inte min M5 så och ingen annan bil heller för den delen. Dessutom så har också min bil bl.a. ägs av en äldre man på 81 år. Tror inte att han heller har lekt runt och sladdad, dessutom är han en tysk. Tyskar och svenskar är helt annorlunda, i alla fall vad jag har sett. Bara för att journalister sladdar runt med M5:or så tycker inte tyskarna om alla sladda runt med bilarna som svenskarna gör.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Jag vet faktiskt många som har ägt sin M-bil sedan den var ny och de inte sladdar och slinner med dem. Tror att en del M5-bilar får skit för att flertalet sladdar och spinner vilt. Det är ju riktigt tråkigt, speciellt när man själv inte håller på så som han i filmen gör.

//Schnitzer
Kalle Hansen:
"Amatörmässigt kört" är väl ändå att ta i? =)
Bayerische,

Det beror sig ju på vad man jämför med... :) Jag säger inte att jag kan köra bättre, men något taffligt försök till powersliding och att göra donuts känns inte om något som kräver jättemycket träning, åtminstone inte med en bil som M5 E60 ;) Men visst, han fick ju till en hygglig powerslide där mot slutet :)

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag skule vilja hävda att killen som kör M5:an har rätt bra koll på bilkörning. Att gör en donut med på en parkering är väl ingen konst men i detta fall har han minimalt med utrymme. Han är flera gånger ett par decimeter från dikeskanten. Jag tror knappast det är råtur som räddar honom flera ggr.

En powerslide i hög fart på så smal väg är inget som vem som helst fixar. Antingen vet han vad han gör eller också har han tur som en tok igen. Jag gissar på det första.

Inget jag skulle göra själv med en så pass fin bil men jag kan visst tänka mig att det är roligt! Sen kan jag hålla med om att övningar som dessa hör hemma på en bana istället.

Inget vidare bra filmat men själv filmar jag om möjligt ännu sämre ;)
pi
162
pierran
1M 2012
320da M Touring 2013
hahah va alla har mycket o säga. dåligt filmat, dåliga människor hahah..Vafan skitsamma..Vi såg juh alla fall att bilen går utav bara helvete och fick höra M5ans sköna sång.Det var det grabbarna som filmade ville ha få fram.Inte att dom e grymma på göra film..Sen ser man att killen är grymmm på köra.Ingen nybörjare som lägger upp en bil brett i 170 blås..
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om bara personer som "kan" filma fick lov att ha en DV-kamera och om bara personer som "kan" fotografera fick lov att äga en kamera så skulle vi knappast ha så mycket att titta på på detta forum...

Skulle vi dessutom införa att bara personer som "kan" skriva för göra inlägg här så hade det knappast blivit 1 miljon inlägg.

;-)

___
//Ulf
Kalle:

Minns du "Låt Kameran Gå" med Janne Loffe Karlsson? :D
Det finns en tjusning med amatörfilmning ;)

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Programmer,

Det var inte så jag menade, men man kan ju försöka vara lite självkritisk åtminstone. Det finns förstås mycket värre exempel än just detta filmklipp, men nog om det.

Olof,

Ja, det är jättekul, om det händer något dråpligt i själva filmen! :P

Mvh,
Kalle
_______
E38:an: Länk
andha45
Denna omtalade video kan inte laddas ner längre - hur får man tag på den???
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Vild gisning, kanske finns på DC++.

//Schnitzer
andha45
Det fanns en länk här i tråden, men den funkar inte längre...
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Jag har den på min dator och skulle kunna maila den. Skicka ett mail till mig om ni vill ha den. Men den är rätt stor (ca 11 meg) så man behöver ett mailkonto som kan ta emot det, exempelvis gmail.
Cabron:
Du har mail....

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Berg> Svaret är på väg

Jag hade visst lite fel om storleken. Den var på 20 meg.
ingen fara. Man har ju gmail......

"De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon."
Ca
236
Cabron
325i -06
120i -06
Det uppstod en del problem, men nu har mailen gått iväg.

Jag blev tvungen att splitta filen med winzip. Jag tror att den funktionen finns från och med v9.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Ingen som har lust att dela med sig filmen då länken inte fungerar längre som sagt...
Blev så sugen och se den omtalade körningen...
vill också ha den om någon har ork att maila mig med :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.