|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Köpte i våras en privatimporterad 328i. Den var i bra skick men hade lite småfel som jag ville ha åtgärdade på ett bra sätt. Under våren har jag därför vid flera tillfällen anlitat den lokala BMW-verkstaden, Bilcentralen i Nacka. Mest för att den ligger nära och att jag är lat. Men jag kommer nog inte att anlita dem i fortsättningen. Kundmottagarna är ruggigt arroganta. Att köra omkring i en tio år gammal privatimporterad bil gör mig tydligen till en mindre värd kund. Särskilt om man ska mäta deras bemötande mot det ohejdade fjäsk som kostymkunder med splitter nya miljonåk fått när jag varit där. De är också okunniga och inte kunnat svara på enkla frågor jag haft. Att leta reservdelar i databasen görs under stressade miner. Ovanpå allt är de troligen rätt dumma. Eller bara nonchalanta. Vid en hjulinställning hos däckverkstaden gick bulten i änden på ena länkarmen bak av. Den var helt ihoprostad med muttern och varken jag eller däckkillen blev särskilt överraskade. Jag ville ha det fixat snabbt och beställde två bultar och nya bussningar samt verkstadstid hos Bilcentralen. Notera nu att jag skrev "två". Vi kikade nämligen på den andra bulten och hade ingen anledning att tro annat än att den var i lika dåligt skick. Jag nämnde också, för säkerhets skull, detta för verkstaden när jag lämnade in bilen. Döm om min förvåning när jag hämtar bilen och jag bara debiteras för en bult. När jag frågar varför bara en bult är bytt svarar man "men det var ju bara en som var trasig?". När jag frågade varför de trodde att jag beställt två bultar var svaret "Du kanske ville ha den som reserv?". Reserv? Till vad? Om jag skulle dra av samma bult igen? Är det för mycket begärt att en verkstad ska kunna dra slutsatser av att två bultar är beställda och att den andra bulten uppenbart är i samma skick. Att jag dessutom påtalat det (vilket de naturligtvis hävdar att de inte minns i efterhand) borde ju fixa biffen. En småsak kan tyckas. Men i kombination med det allmänt dåliga bemötandet jag upplevt de gånger jag varit där blir det ett riktigt dåligt intryck. Jag vill spendera mina servicepengar någon annanstans. Finns det några BRA BMW-verkstäder i närheten av Nacka? | |
|
Per Larsson Bil o. Motorteknik i huddinge. Mycket pålitligt och kunnig. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Håller med J.Dredd. Perre är en klippa!Skäliga priser och kunnig personal. |
|
|
mindbash: Instämmer med föregående talare Per Larsson Bil o. Motorteknik i huddinge. |
|
| Har dock haft M5:an inne hos Bilcentralen i Nacka för byte av silentblock i bakvagnen,och det gick bra till ett fast pris.Det tog dock en dag längre än väntat men det fanns goda skäl och de meddelade förseningen i god tid. | |
|
Har heller aldrig haft några problem med Bilcentralen i Nacka. Har inte använt mig av deras verkstad, men väl deras reservdelar. Har inte varit någon konstig attityd mot mig trots sökande i ETK efter smådelar mm. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Mycket svagt!! Länk |
|
seyaa |
bilcentralen i nacka suger helt. hade en m3 cab som inlöptes 2001 lämnade in den för att byta bromsskivor och service. dom var aroganta och brydde sej inte ett skit. tog ett antal dagar att fixa samt att dom körde ett antal mil med bilen. (var soliga dagar) när jag frågade varför dom kört ett par mil med bilen så var det för att kolla bromsarna. idioter. |
|
Någon gång måste de ju göra rätt ;) Det finns säkert personer som har bra, eller åtminstone medelmåttiga, erfarenheter av Bilcentralen i Nacka. Men jag kan ju bara gå på mina egna erfarenheter. Utifrån dem gör jag bedömningen att jag vill spendera mina pengar hos en annan verkstad. |
|
hampe m3 |
aha, nu e det alltså solna,vällingby o nacka man ska ackta sig för. |
|
Tältstol relommenderas. Min 318i gick som skräp. Vid koll hade klamrarna till luftfiltret inte satts på. Häpp- Dockinte denna firma, men BMW aukt. |
|
|
mindbash. Jag tycker att om man du nu är så missnöjd med oss. Kan du faktist i allafall hålla dig till saningen när du nu skriver så mycket skit om oss. Eftersom det är mig du har pratat med hela tiden så kan jag bara säga att det du skriver stämmer inte riktigt. Sen att du fick det till ett bättre pris än vad det skulle kostat. Och jag ser inte dig som en mindre kund. Fan vad trött man blir när man läser sånt här. Det var däckfirman som beställde bultarna. Jag frågade om han skulle ha två nja sa han ok ta en kan va bra att ha i reserv sa han sen lämnar du i bilen för att vi ska byta EN bult i bakvangnen. Då byter vi bara en. vad är det för enkla frågor jag inte kan svara på ?? |
|
|
Har lite inside information om Bilcentralen i nacka 99,2 % nöjda kunder enligt BMWs egna kundindex! å de e mycke bra tycker jag! Man ska nog bilda sin egen uppfattning om en verkstad för de finns alltid mindre nöjda kunder vad man än sysslar med! Tycker de e synd om de nu e så som Mr_e30 säger för då undrar jag vad syftet med denna tråd va?! Tack för mig... |
|
|
Nu har vi två versioner. Kul att höra fortsättningen. Kan ju vara så att någon missuppfattat nåt. Info i olika led är sällan helt rätt. Pratade ni verkligen med varann? Danne Min bil: Länk |
|
seyaa |
99,2 % vilka har tagit fram det bilcentralen själva kanske? som sagt otrevliga okuniga och fifflare är det som finns där. har hur mycket info som hels om personalen där men inget man ska ta upp. då de e saker som sker på fritid. jag skulle alldrig lämna bilen där. |
| Nu blir jag riktigt riktigt förbannad!! Jag skulle gärna vilja att seyaa kan förklara detta. Kan du inte förklara dig här vill jag att du kommer in och förklarar för mig. M.v.h Rickard Bilcentralen i nacka. | |
seyaa |
jag vill inte dra upp vad din personal gör på fridtiden. men efter att ni haft min m3 cab inne så blev jag aslack och tog reda på fakta vad ni var för idioter som jobbade där. man kör inte runt med en kund bil som det vore en egen. tyvärr är ni inte den enda verkstaden som gör det. jag tog upp de här med er när jag hämtat bilen men då var ni inte så intresserade av att diskutera detta. så nu kommer det tillbaks. lär er lösa saker med kunder på en gång så slipper ni sånt här. men vem vet ni kanske har löst dessa problem då det här var för nått år sedan. men jag kommer inte lämna minna bilar samt ej minna vänner heller. på grund av att ni ej ville diskutera det då jag kom tillbaka och frågade. |
hampe m3 |
kund mottagaandet är alltid helt anolunda när det kommmer fram skit på ett exempelvis allmänt forum. seyaa du är inte ensam, finns 3 andra B__ verkstäder i sthl som gjort bort sig rejält (fel olja, för litte olja, kvarglömda verktyg i motor rummet, 35 mil nöjes åkning, tappat vinge i golvet, buckla i skärmen, ej stämplad service bok, bort slarvat olje på fyllnings mm mm mm. när min mor konfronterade dom m mätar stälningen före o efter, sa dom, tror du vi vill åka i er gamla skorv, folk lämnar in nya m5 or o csl er mm här. (vår gamla svensk sålda m3, enda ex m den uttrustningen, under 10 000mil på mätaren 2 ägare, o varit m i 3 tidningar(obs ej stylad) den ris högen) köper hällre ny MB fast ja hatar dom just pga bemötandet av personal på BMW. |
|
Är en kund arg/besviken/missnöjd, så har man misslyckats. Det är ju som du beskriver Rickard en miss i kommunikationen! Är det en miss så ska man inte skrika att man vill ha en förklaring, utan i två steg försäkra sig om hur man kan lösa problemt. 1:Hur kan man göra kunden nöjd? 2: Vad vart det som gjorde att denna miss i kommunikation uppstog? För i min uppfattning är missnöjda kunder = inga kunder. Desutom så ligger det i min affärs kultur att man inte klagar på kunder öppet. Det är kunderna ni lever på de ska vårdas. Bilcentralen i nacka hade tex kontaktat mindbash med mail och försöka utreda "problemt" lite diskret. När det uppdagades här då det verkar som företagets anställda även finns på detta forum. MVH Anders |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag skulle vara glad om firman körde ett par mil med bilen vid bromsbyte /belägg skivor för att köra in bromsarna, de funkar nämligen inte till 100% vid ihopsättande utan måste köras in, för att ge rätt värden på bromsprovaren, att kalla ett sånt förfarande för idioti är bara brist på kunskap. Bromsarna måsta ha tid på sig att svalna i mellan bromsningarna därav kan det bli ett par mil. ///MVH Hasso Länk |
|
Det är nog inte bara BMW i Nacka som tar extra provsvängar med kunders bilar. BMW i Solna har gjort det med en bil jag hade för 3år sen (detta var på vintern och när jag skulle hämta bilen var insidan av fälgarna och stötfångaren fram fullpackad med snö (dvs. någon hade varit ute och sladdat och lekt med den)) , och senast vid i år vid midsommar hade BMW i Vällingby varit ute och rullat över 7mil med min bil utan vettig anledning. Jag själv har bestämt mig för att byta märke på den "nya bilen", min gamla 325:a kan jag ha kvar som hobbybil, men aldrig en nyare BMW igen. Massa skumma fel som inte verkstaden klarar av att laga. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.