AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.992

Är det försäkringsbedrägeri?

Sida 2 av 3
Tobac
Visst skojar du med oss i denna tråd?
Visa användare
1.274
1BJÖRN
X5 -07 Sportpaket samt Aerodynamikpaket
Porsche GT3
Hoppas verkligen att det är ett skämt!!!

Länk

Jävligt puckat om han menar allvar.

Vill han själv betala 5000 för ett bedrägeri istället för att få det gjort lagligt (ev efter arbetstid) så är det väl hans sak.

Läs i min profil vad jag pysslar med.
Du gör som du vill.

Ville skriva vad jag igentligen tycker, men det blir för grovt.
Läs mitt tidigare inlägg. Ta fasta på vad där står.

Ang. svenska samhället så är det ju faktiskt så att alla inte är av den uppfattningen att det är ok som det ser ut idag.

Ville bara vara behjälplig, lycka till!

parolof
fy f*n vilka dumskallar det finns
Instämmer.
Tror ni han menar allvar?
Det är ju så dumma hans inlägg så man kan ju undra om det inte är ett sk "troll" som behagar skämta med oss.
Även om det säkert finns folk som göra såna saker som han frågar om så är det ju superkorkat att fråga om det på nätet det man inte vet om andra forumsbesökare (bla Philip S)
jobbar på försäkringsbolag.

Till trådstartaren

Som många andra påpekat så är det förj*vligt att såna som håller på med bedrägerier drar upp premierna för oss andra som snällt betalar för vår hobby/passion. Som om inte försäkringarna på Bmw är dyra nog utan din hjälp..........
Enligt Tobacs resonemang med skatter och bedrägerier så gör tydligen två fel rätt...

Hur som helst. Tror nog att sannolikheten för att bedrägeriet inte ska bli upptäckt är ytterst minimal. Allt finns ju loggat på ett forum på internet.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Olof Ovenholm: Men då gäller det att någon följer upp och bevakar det här också så det inte rinner ut i sanden...

BMW4EVER!
---
Min E39:a: Länk
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
tobac, varför inte råna en bank i stället? Det är väl Ok för det är ju bara bankens pengar och dom har ju alldeles för mycket av den varan.
Skriv gärna här vilken du väljer och berätta hur det gick...
Fö tycker jag att precis som på krogen, bör tobac vara förbjudet på denna site

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Underhållande tråd...

__
///M som i Mugge.
To
12
Tobac
320i 2d -88
För att göra det lite enklare för er kan jag berätta att min bil är försäkrad i länsförsäkringar... Vill ni ha mitt namn och telefonnummer också så kan ni göra en polisanmälan?

Nej ärligt, det jag skrev i mitt första inlägg var en hypotes. Skulle aldrig drömma om att utföra ett bedrägeri. Ville egentligen ha svar som exempelvis Philip S med LAGLIGA alternativ (Tack för svaret, jag ska ta kontakt med förra ägaren). Jag borde kanske uttryckt mig lite annorlunda kanske *host*, särskillt i rubriken.......
Och precis som att många på detta forum har en tendens att ofta sätta alla taggarna ut, har jag en dålig ovana att driva med folk som gör det.
Tycker för övrigt att inläggen på detta forum är riktigt trista. Jag svär på att jag fått en hel del folk där ute fått sig ett skratt, kanske t.o.m. en tankeställare att folk som sysslar med sådant är vanligare än vad man tror.

//Tobbe
li
1.959
liste
535i -89
Låter jättetroligt du. Grattis på 20 årsdagen, förresten.
Visa användare
4.266
J.Dredd
535dAT M-Sport e61
M535i e28 -86 BMW-Cup
Z4 Roadster 2.5 -03
Det är nog ingen här som har tvivlat på att det finns gott om drägg som sysslar med försäkringsbedrägerier.

Och jag förstår inte hur dina inlägg skulle göra det här forumet roligare? Tror tvärtom att den typen av inlägg som du skriver sänker nivån på ett seriöst forum som detta.

///Jesper
-=Svenska E28/E12 Registret=-
Besök gärna: Länk om du har en E28/E12
To
12
Tobac
320i 2d -88
liste: Tack! Det är för övrigt dig jag skrev om i mitt tidigare inlägg och du kände dig med rätta träffad...

J.Dredd: Säger inget sådant negativt om detta forum, det må vara seriöst. Men det är jäkligt tråkigt att folk ska bli idiotförklarade så fort de uttrycker sin åsikt som vissa andra inte håller med om. Nog är mitt inlägg bland det idiotiska i forumets tidsålder, men det finns stackare som blivit idiotförklarade för mindre...
parolof
Tycker det är helt rätt att folk ska bli idiotförklarade när dom skriver en sådan "hypotes"
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
Kul "hypotes" tobac. Jättekul inlägg. Skriv nåt du menar nästa gång så får vi en ärlig debatt i stället! :-(
Tror inte försäkringsbolaget kommer att lacka om din bil utan dom löser ut den för 5000kr och skickar den till skrotet istället :)
To
12
Tobac
320i 2d -88
Tråden var menad seriöst från början, men spårade ur i och med canes inlägg. Det som förstörde allt var min rubrik: "Är det försäkringsbedrägeri?". Klart att jag fattade det! Skrev ju även i mitt första inlägg: "Försäkringsbedrägeri skriker nog många"... Så hade folk läst inlägget och förstått innebörden hade de ju inte behövt idiotförklara mig på stört!
Bilen har ju varit utsatt för brott så det är ju knappast jag som är boven i praktiken. Och bilen var helförsäkrad när detta skedde (Har kollat med förra ägaren nu) men han var inte villig att betala självrisken för en sådan billig bil.
Har även ringt försäkringsbolaget och bilen kommer troligen inte värderas tillräckligt högt, med andra ord bli inlöst, och det är den i övrigt för fin för tycker jag. Så då återstod bara en sak, hel omlackning för en mindre summa pengar... End of story
li
1.959
liste
535i -89
Först var det seriöst, sen var det ett skämt och nu är det seriöst igen? Du svänger fram och tillbaka.

Den förste i den här tråden att använda ordet idiot var du själv. Du har sen använt ordet i varenda inlägg du gjort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.