|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Har gått och tänkt på en sak nu ett tag. Köpte en gammal 320 -88 för ett tag sen. Den är i mycket fint skick förrutom på en punkt, lacken! Inte en enda rostblemma men 4 långa, djupa, fula repor från en skadegörelse som hände innan jag köpte bilen. Fick bilen betydligt billigare och skulle ändå ha den som tillfällig bruksbil, så jag köpte den ändå. Men nu gillar jag bilen så skarpt att jag vill ha den kvar! Men då vill jag självklart ha lacken åtgärdad... Har den halvförsäkrad nu men min fråga säger sig egentligen självt. Finns det någon möjlighet att få lacken åtgärdad på föräkringen om man sätter den på hel? Försäkringsbedrägeri skriker nog många, men ärligt, hur ska de kunna veta att bilen var repad innan jag köpte den? Som fattig student betalar jag ju hellre 5000 spänn för självrisk än 10-15 papp för en hellack från egen ficka... | |
|
Har du den halvförsäkrad och vill gå upp till hel lär försäkringsbolaget vilja se bilen innan. Allt för att slippa betala "gamla" skador... ///BMW - Was sonst! |
|
|
Inget jag skulle rekomendera. Självklart är det ett bedrägeri att göra som du tänkt. Det försäkringsbolaget förlorar på "gungorna"(din skada) tar de senare igen på "karusellen" (höjd premie för dig pga. skada). Ta ditt förnuft till fånga och fixa bilen på egen bekostnad! Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Jaja vad säger man och så får vi andra bilägare som du just frågat vara med och betala notan. Som att ringa och meddela banken innan man rånar den. Det var nog den dummaste fråga jag sett vad tror du själv att det är. mh Länk |
|
cane |
"är det försäkringsbedrägeri" Det var tamejfan den absolut hjärndödaste fråga jag någonsin hört. Om du inte förstår att detta är bedrägeri ska du inte ha körkort, frågan är om du ens ska få vara på fri fot utan övervakning av någon med fulla mentala fakulteter. Sök läkarhjälp, jag skämtar inte. |
| Och vi andra fattiga bilägare betalar hellre lägre premier än att behöva göda bedragare som du. Är omtanke om sig själv det enda som gäller i dagens samhälle? | |
|
Tobac: Jag hoppas att du visste svaret före du ställde frågan, annars skulle jag vilja veta vad du pluggar till? |
|
|
Så dum fråga att man inte borde svara egentligen, driver du med oss? Du frågar alltså om det är ok att alla vi andra försäkringstagare tillsammans ska betala din nya lack? Eller trodde du att VD:n på FB tar det ur egen ficka? Solklart fall av bedrägeri! |
|
|
Cane uttryckte det bra. Because it’s on the Internet, it has to be true! |
|
|
Fb går aldrig med på det att du går upp till helförsäkring och helt plötsligt vill ha bilen omlackad på försäkringen. Keep your distance! |
|
|
Kan ju säga att ditt fall garanterat kommer hamna hos utredningsenheten på ditt bolag... Inte kul, då du bla måste göra en falsk polisrapport. Ponera att utredarna ringer den gamla ägaren... Eller ännu värre det finns en gammal skada upplagd/ noterad hos förra ägarens bolag och denna valde att inte uttnyttja förs. Det finns en väg att gå. Hör med tidigare vad han hade för täckning på sin försäkring och om han vet när skandan inträffade. Om han hade hel och han vet när skanan inträffade kan ni göra en polisanmälan och reglera det via hans försäkring han hade då. För 5000kr kommer du ganska långt hos mindre lackerare! Ring och hör eller ännu bättre åkt ut till en bakgatelakerare och fråga blir i regel bättre pris än om man ringer. PS. Förmodligen hade bilen blivit löst eller / kont ersättn för skadan på en så gammal bil = du är precis på samma punkt nu som då fast utan att ha begått brottsliga handlingar. |
|
|
Ganska lustigt egentligen. Här lever vi i sossesverige där en majoritet av de svenska väljarna är villiga att betala för de som utnyttjar systemet. Folk som lever på bidrag, men inte är så väldigt intresserade av att förbättra sin ekonomiska situation. Men jag tror inte att de flesta svensons fattar vad en hel del av deras skattepengar går till... Fler än vad man kan tro utnyttjar bidragssystemet, lever i en liten by på landet så jag vet... Hur som helst kan man väl i så fall dra en pararell med en försäkringsfråga. Jag tror ni fattar vart jag vill komma, helt plötsligt är folk inte så villiga att betala andras kostnader. Men skillnaden är inte så stor. Skillnaden är att försäkringsbedrägerier inte går att göra något åt. Men med fusken med bidragen är det en annan sak, det går att strypa bidragen.. Med andra ord tvinga folk att jobba, problemet är ju att det måste finnas jobb också. Själv får jag inget jobb, mitt alternativ var att börja plugga eller att leva på bidrag. Valet var enkelt, sen får man ju hoppas att jag får jobb efteråt. Nu blev jag lite offtopic, men var tvungen att skriva av mig... Hur som helst så har jag bestämt mig nu. Jag ska spola min borgelighet förr en stund och satsa på försäkringsbedrägeri! Äkta sossetakter alltså=D Jag menar, har man inga pengar dvs, jobb så måste man ju hitta andra vägar. Man är ju sig själv närmast. Så go fort it mates! Skäll ner mig och rösta borgeligt nästa val så kanske skithögar som jag slipper utföra bedrägerier!!! |
|
|
Tobac - det var nog den dummaste replik jag sett. Du behöver inte lära oss ett skit om det svenska samhället och politiken som förs här - den har vi koll på själva. Dessutom saknar det HELT relevans när det gäller ditt bedrägeri. Du beter dig som en barnunge. Jag SKITER i om du inte får jobb eller inte - jag tänker inte betala din jäkla omlackning likförbannat! Att du kallar dig "borgare" ser jag som ett hån mot oss som verkligen är det. |
|
|
Ja, det saknar helt relevans. Men det är samma idioter som utför båda typer av bedrägerier! Synd för dig att du inte vill betala min omlackering. Med systemet vi har så har du väl ändå inget val!? |
|
| Ta det lugnt med utskällningar, grabben är ju bara 20......he he | |
|
Skönt att du idiotförklarar dig själv så slipper jag göra det. Du tror inte att det är LITE dumt att basunera ut att man tänker begå ett brott? Särskilt om man bor på en liten ort som du. |
|
| Kom igen nu Wadstedt - varför ska han särbehandlas för att han bara är 20? | |
|
Det är tack vare skithögar som du, som det svenska välfärdsamhället håller på att kollapsa, men det visste du ju redan. Det var 633 dagar sedan du blev medlem och endast 20 inlägg så vi lär nog slippa se dig här inne allt för ofta. Eller så är du bara en liten fjortis som tycker om att reta folk. Det är då i alla fall ungefär så jag uppfattar dig. Ja ja nu är då denna tråd postad till de vanligaste försäkringsbolagen. De har ju inte så mycket att gå på annat än att de kan vara lite mer vaksamma. Det är ju alltid något. Mvh Jimmy Carlsson |
|
| Så otroligt puckat att skriva om sitt planerade bedrägeri på internet. | |
| Jimmy - jo, lite mer finns det att gå på. Jag mailar dig. | |
| Det där var ju jätteintressant liste, ser fram emot nästa mail. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.