|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
V12 LeMans |
Den klarar ett varv på Nordschleife på 8.15 , att jämför med M3 e46 som klarar det 8.22 .(CSL med "halvslicks" gör det på 7.50 ) Imponerande av Alpinan , tycker jag . |
|
Visst är det! Kommer hem en sådan i morgon natt..... :)= |
|
|
Och här är länken Länk Står dock i annonsen att den spöar CSL:en... ___ //Ulf |
|
|
är tillrättat ! :) är sten som skrivit lite fel :p |
|
V12 LeMans |
Kommer å tittar då , ;-) PS. Bilstein-attiraljerna blev himla trevligt Bilen känns inte lika klumpig längre . |
|
Visst är blev det? Bra jobbat av alpina gubbarna som vanligt. Förresten visste ni att om Vogt får som han vill med nya 3 serien sp kommer de trycka in samma motor som i B5 och B7 i nya trean... Håller tummarna :) |
|
|
Martin_Jarl: Har ni fått in B10 3,3 Touringen än ? Ni har ju annonserat den rätt länge nu.. I så fall får du slänga upp lite bilder :-) Mvh Jimmy |
|
|
Det kommer bilder så fort bilen kommer, väntar bara på Alpina. Dom är inte de snabbaste om man säger så... |
|
|
Jemej: Möjligt att det kan bli NAD+BY+++++LUND' på den. Gissar att du kan tolka detta med tanke på ditt yrke ;-) ___ //Ulf |
|
|
*ASG* Jo det kan jag =) Har IOFS inte månag kunder som kör EDIFACT utan mest Odette här.. Känner du till 20Hundra ? Var själv lite sugen på den bilen faktiskt men det fick bli en "vanlig" 530 istället iom att den aldrig kom hem.. Mvh Jimmy |
|
|
CSG:programmer:lund sweden::::' =) |
|
|
CSG:PROGRAMMER:LUND SWEDEN::::' PDN+ALPINA B10 3,3 TOURING:050707+1' Blev det rätt så ? =) (Tog dagens datum) |
|
|
Jemej: Har inte själv hållt på med Odette utan då jag fuskat lite med EDI så har det mest varit Edifact. Vi har dock ett helt gäng på bolaget som jobbar mot bilindustrin och då är det ju i regel Odette som gäller. När det gäller bilen så har jag också gått och väntat, det är ju över 3 månader sedan annonsen kom in. Tittar dock också på 530 men det är ingen lämplig som dykt upp än (är petig i mina krav...;-). ___ //Ulf |
|
|
Nu har det kommit upp bilder på Alpina Roadstern Länk och en sån hör solig dag så hade den ju inte suttit fel... ___ //Ulf |
|
| snygg bil men det hade passat bättre med vita blinkers....hade jag köpt en alpina roadster s så skulle ja vilja ha den där blåa alpinafärgen :D | |
V12 LeMans |
var och tittade på skönheten idag , då den anlände från "putsverkstan" . Kan rekommendera ett besök hos Jarls , för de som har vägarna förbi . Jag gillar också alpinablåfärgen , men den svarta är väldigt kaxigt den också . ( de hade även inne en speciell Z3 M roadster för chassimodifiering , och det intressantaste med den bilen var att den var bestyckade med samma motor som M3 e46 , installerad redan som ny bil från fabriken , en sällsynt pjäs ) |
| V12 LeMans: Det hade väl alla Z3M från -01 och framåt? Däremot så har de inte fullt lika mycket effekt som en M3 E46 pga avgassystemet om jag minns rätt. | |
V12 LeMans |
Mr328 : enl. ägaren så skulle det vara en unik motor för M roadstern tillverkad i få ex. (max 100 ) , och aldrig sålts ny i Sverige . Är själv ej så himla insatt i Z3 M-versionerna . Trevlig bil i alla fall . Nästan lika intressant som Alpinabilarna , ;-) . |
|
Vita blinkers eller inte, en Z4'a med dess roliga köregenskaper + lite pulver och förfining från Alpina, vem bryr sig? Vill ha!! Några sponsorer? ;) Mvh, /Wille |
|
|
kalle var här idag och fotade bilen och åkte med en sväng! foton och sådant kommer upp lite senare när nyhetstorka uppstår! |
|
|
V12 LeMans: Det var inte så att det var en silvermetallic med BBS-fälgar? Känner dess ägare mycket väl i så fall. Han har sagt till mig att motorn är unik men jag tror att alla Z3M av sista årsmodellerna hade denna. Den är original strypt genom avgassystemet till 325(?) hk. Men på detta ex. har man tagit bort strypningen med racekattar m.m. Ang. aldrig såld i sverige så är det möjligt att det inte såldes några nya Z3M i Sverige de sista åren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.