|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
pgr69: Utan en tryckluftsdriven mutterdragare så behövs garanterat någon slags förlängare. Mvh |
|
| Låt säga att man lyckas få av den men inte får dit den med exakt 290nm, vad händer då? | |
|
Det finns en liten flik på navmuttern som "spärrar" (du ser när du håller på), och när du ska få på den igen så är det bara att dra åt tills den ligger i läge för att spärras igen - så navmuttern kan inte lossna. Om det är väldigt svårt att få den tillbaks i "spärrläget" igen så prova med lite fett/olja på gängorna. Mvh |
|
|
Man bör nog använda den nya muttern som följer med hjullagret. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Följer det med ny mutter? *BAH* Jag har köpt en ny i onödan isåfall :-) Nån flik på min nya mutter finns ej, sitter fliken på navet eller? |
|
|
Det har alltid följt med när jag har köpt åtminstone. Fliken finns inte där fören du bankar till den. Du förstår hur du ska göra när du ser på den gammla muttern. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ok, de löser sig nog. Jag har nu följande delar: Hjullager Brembo Max skivor EBC-bromsbelägg Dammskydd yttre Dammskydd inre 46mm hylsa Adapter till hylsan för att passa 1/2" på momentnyckeln Ska låna momentnyckel som klarar 290nm Kamasa Tools-verktygslåda modell "stor" Kopparfett Garagedomkraft Låsbultsadapter och avdragare till hjulbultarna Hammare Slaghammare Beskrivning från nätet på hur man ska göra (om det inte faller sig naturligt) Är det något jag missat nu? Vill inte stå där med ett hjullager i handen och missat nåt viktigt. |
|
|
ravve: nänä Brembo max skivor behövs ej för att byta lager, dom kan du ge till mig :-))) |
|
|
Hehehe... kanske inte behövs för lagret men pga oket har slitit ner min ena skiva :-) Du kan få mina gamla? :-P |
|
|
hehe! Du lär ju få ett trevligt bett i bromsarna efter det lagerbytet. /PG |
|
|
Låter lovande... :-) Såg min lista över prylar bra ut? Behöver jag nåt mer? |
|
|
Inte då, det skall nog räcka. En kniv kanske, då du slår ned den mellan yttre dammskyddet och lagerkanten för att få bort det. mvh PG |
|
|
Operationen är under helgen slutförd och det visade sig vara ganska enkelt faktist. Jag fixade ett 1,5 meters maströr och kopplade på momentnyckeln och det gick lätt av. Någon slaghammare fick jag inte nytta av. Fliken på bulten va ju bara att dra till med stor skruvmejsel och hammare. Nya skivorna är fortfarande under mjuk inkörning enligt instruktionerna så bettet har jag inte hunnit testa ännu. Vad jag däremot behövde som ingen tipsade om var en 7mm insexnyckel som tydligen inte är helt vanlig. Lånade dock detta av en bekant som hade de i en av sina specialarsatser. Jag vill annars tacka alla för alla tänkbara och användbara tips som fick mig att göra operationen själv. Passade även på att måla ok och bromssköld och det ser riktigt fräscht ut. Skulle väl igentligen blästras men det får bli en annan gång. |
|
| Om någon är intresserad av lite bilder så kan jag maila eller lägga upp nånstans om det finns nåt bra utrymme? | |
| har du kvar bilder så får du gärna slänga upp dom, vad behövs 7 mm insex till? dammskydd inre&yttre? är det dom som skramlar när ja kör i ett gupp mm? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.