AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.979

Ni som har sålt era E38:or...

Sida 2 av 2
don-salvatore87:
Inte illa o kunna ge dessa seriösa biltips trots att du inte ens har körkort???
mipa
Jag sålde för drygt ett år sedan min 728 -01, bytte till en 540 Touring -98. Bra bil på många sätt, men jag saknade komforten och utrymmet (inte bagage) hos /-an. Men iställer för att återgå till en E38 så blev det en S-klass (500L -99). Ifråga om komfort, utrustning och utrymmen ligger också 7:an i lä. körbarhet och förarrespons dock till E38 med råge. Men kvalitetskänslan i allt går faktiskt i MB:s favör. Nu har jag iofs en nästan maxad, förlängd bil! Men skulle jag byta igen så skulle jag kunna tänka mig en 750 -01.... eller en A8....

MIP
mr
577
mr-bear
E36 316 Compact -96
"Bauer" Open Air Soltak
Automat, Farthållare
Jag kan bara säga att jag ångrade mig när jag sålde min e38 för något år sedan... Så för drygt tre veckor sedan gick jag och köpte ett nytt exemplar.... så nu e ja gla' igen..

Med vänliga hälsningar Patrik A
mipa: S-klassen håller hög komfort...men E38an med komfortstolar är strået vassare tycker jag. i utrustnings synvinkel är det ju väldigt olika från bil till bil. Men inte är en 'maxad' s -klass rikligare utrustad än en 'maxad' E38 inte. För övrigt säger det sig själv att din 'Lange' modell har mer utrymme än en strandard E38.

The Seven Series...Cause I ride with pride!
mipa
Seven: Jo, komfortstolarna i E38 (som jag hade) är helt i klass med S-klass stolar trots att jag har ortopediska stolar med massage, kylning etc. Jag tänker mer på sådana saker som att en väl fungerande luftfjädring är svårslaget på vägen, samt naturligtvis, axelavståndet ger en bra komfort. När det gäller utrustning så visst är maxade bilar bra oavsett om det är en BMW eller MB, det finns bara lite mer till S-klass ärn E38 - mest för att det i grunden är en nyare bil. Så ta det inte som att jag sågar E38, absolut inte! Kan tänka mig att om jag hittar en superfin fullsmetad 750iaL -01, så....

MIP
mipa: Jag förstår vad du menar....jag antar att vi har olika uppfattningar om komfort. För mig är komfort inte bara bilens fjädring, axlar, ljudisolering och allt vad som nämns...för mig är komfort en lyckad helhet. Dvs, kontakt mellan bil och förare anser jag är superviktigt för att man riktigt ska 'känna' komforten i bilen, inte bara åka med den. Kontakt, körupplevelse, och det där lilla sportiga tillsammans med komforten som E38an erbjuder, är anledningen till att jag tycker E38an drar längsta strået som komfort vagn. Vill så klart tillägga att jag inte sågar S-klassen... jag tycker det är en jätte fin bil. Kan tänka mig att din 'lange' är ännu skönare! Fin bil...men saknar den utstrålning som BMW erbjuder i mitt tycke.

The Seven Series...Cause I ride with pride!
svavelvinter
Hej

Vill bara göra ett inlägg :)

Jag är ruskigt sugen på en e38, det måste självklart vara fullutrustad, och meed tanke på att jag är lite yngre så vill jag ha en 740, och det ska vara 20 eller 21" fälgar (dock eftermonterar jag dessa då jag har sjukt bra kontakt med en fälgleverantör)

Kan tyckas vara bling bling och wannabe, men en clean svart 740 e38 med kromlister, kromhandtag och ett par feta fälgar, samt rökfärgad solfilm runt om, det är lite av en dröm faktiskt.

bi
241
bimmern
Bmw 740IA -99
pappa klarade sig inte så länge utan en sjua :) så det fick bli en e65:a

Den duger att övningsköra kan jag säga ;)
Ol
99
OlofM
e60-520
Hej,

Jag bytte från e38 till e60. Kvalitetskänslan i den nya bilen är sämre än i e38:an, vilket förstås är trist. Men jag tycker inte e60 känns så mycket mindre invändigt. Körkänslan i den nya bilen är dock bättre - bilen är ett sant nöje att köra.

I jämförelse med e38:an så tycker jag att e39:an har två klara brister: komfort och utrymme. I mina ögon tycker jag att e38 är en mycket lyckad kombination av sport och komfort, så ett byte till femman känns som ett nedköp. Undantaget är dock M5:an.

Om det finns en bil som fortfarande lockar så är det just M5:an. I jmf med de övriga femmorna så har den ju lite unika kvaliteter.

Mina förslag blir därför: e60 eller e39 M5 (eller behåll).

Gemini__
Om jag skulle stå i valet ock kvalet mellan en E38 och en E39 skulle jag välja E38:an. E39:an har inte särskilt goda utrymmen, och når inte riktigt lika långt komfortmässigt (precis som OlofM nämner). Personligen gillar jag E38:an mer.

Mvh:
Thomas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.