|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag skulle gärna vilja höra några ord från er som har sålt era E38or. Det jag vill veta är: 1. Ångrade ni er (vilket jag är rädd för) 2. Vad f*n köper man som är en större fröjd att köra än en E38?? 3. Tror ni att jag hade blivit lika nöjd med en 530IM (typ 02-03). Förklara gärna varför. Skulle bli väldigt tacksam för några kloka råd... The Seven Series...Cause I ride with pride! | |
|
1/ Jag ångrade mig till viss del, men jag tröstade mig med att jag direkt efter försäljningen köpte en bil (scorpio -92) som kostade lika mycket i inköp som E38:an kostade varje månad. Jag behövde "komma ikapp" med ekonomin, och scorpan var faktiskt mycket driftssäkrare. Varje gång jag ser en E38 tänker jag ju på min gamla och leker med tanken att köpa en igen, särskilt nu när dom är så busbilliga. 2/ Detta är ju det svåra. Kanske en A8, kanske en Jaguar X300, eventuellt en Caddilac STS, men inget är säkert. E38 ÄR ju en stror fröjd att köra. 3/ Nej, det tror jag inte. E38 är fetare i mitt tycke. /Astroboy |
|
Scheckheft |
Hej 1. Ibland - fast ändå inte med tanke värdeminskning/driftskostnader 2. 3,0 csi - körglädje, vacker bil, ingen värdeminskning :) 3. Imolaröd med sportpaket = mycket sällsynt. elegant och sportig på en och samma gång. Mvh Scheckheft |
|
Hej 1: Ja jag ångrar mig. E38:an är i mina ögon en av de vackraste modellerna på länge i kombination med en enorm komfort och faktiskt riktigt bra ren bränsleekonomiskt. Ångrar mig så pass mycket att jag funderar på en E38:a lågmilare som alternativ när jag byter någon gång under hösten. 2: Bra fråga,,,,,särskilt om man ska väga in inköp mm. En Jaguar ligge rnog mig närmast om jag ska referera till det jag kört. 3: Motormässigt är det ju samma stil men komfortmässigt är det inte det. Hade en E38:a o en E39:a samtidigt och det är stor skillnad i karaktär. serien är ju lite rappare pga sin storlek,,men inte så bekväm. |
|
|
Tack för era genomtänkta svar, jag uppskattar det!:D Scheckheft: Snacka om telepati....senast i går satt jag och tänkte för mig själv: 'hmm...en imola röd 530IM skulle kanske bli en lämplig ersättare' haha!! Du har bra smak;)! Det låter ändå som om att jag kommer att ångra det hela. Jag tror helt enkelt inte att det finns en bil som kan ge mig mer glädje än denna. Inte omöjligt att jag byter koncept helt och hållet, och slår till på en fräsch 968 Club Sport eller en Boxster. Comments? Risken är väl att jag tröttnar lika fort på dessa bilar som jag gjorde på min SLK. Det var liksom för lite BIL. När man har lekt några veckor så börjar komfort sökandet igen... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Hej Jag är fortfarande ägare av E38 1.Jag ångrar att jag sålde min E23-83,med sparsam utrustning. E38án som är rikligt utrustad säljer jag inte om jag inte absolut måste. 2. Har just kört Formel Renault Campus på Länk det var en fröjd ;-). Fast det kanske inte kan jämföras riktigt. 3.Är det E39 eller E60 du menar? E60án är bra och hyffsat rymlig.Fast jag gillar E38 bättre för att den har mindre plastig interiör och bättre utrymme. E39 är för liten och brister i komfort. |
|
|
Tack Jan, det är E39 jag menar...du är inte den första som påpekar att den brister i komfort. Jag har fått för mig att E39ans komfort endast skiljer sig från E38an i baksätet, men så är tydliugen inte fallet. Om vi nu ska tänka riktigt lågiskt, så nog f*n borde 7-serien vara hålla högre komfort än 5-serien. Hmm...risk för besvikelse där med andra ord...*suck The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Seven: Kanske e MB S-classe? I mitt tycke ungefär samma komfort. Dock rätt dyr i inköp. Annars kanske en e38 med V8/12 kan vara nåt? |
|
|
KW: En S-klass är fullständigt uteslutet då jag tycker de utstrålar noll charm och körglädje. Därmed inte sagt att de är taskiga bilar. Det var ingen slump att jag valde 2.8 motorn när jag köpte min E38, därav är 740 och 750 ointressant för mig. Audi S8 skulle nog kvala med elegans dock... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Varför inte en Lincoln Town Car limo? Länk 'Ride with style' |
|
|
don-salvatore: Vi pratar "bil" här... |
|
|
Jag tror don skämtar... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
En större fröjd att köra kan ju t ex vara: E 65 ;) Men en 530 måste vara ganska så mycket snabbare än en 728? 38 hk mer. Plus att den inte är så obekväm som alla säger :S DU hade nog inte blivit besviken tror jag. MVH//Anton BMW - Der Deutsche Kraftwagen 320:n Länk |
|
|
E65 är 1. för dyr, 2. För ful. 3. för charmlös' Mycket möjligt att jag hade blivit nöjd med en 530IM faktiskt. Kul att leka med tanken i alla fall:). The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Tjena! Jag sålde precis min E-38 och köpte en cadillac sts -96:a istället. Jag ångrar mig absolut inte eftersom båda bilarna är otroligt mycket Der schönste Wagen von allem |
|
|
Jag tror inte på dig... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Seven_: 2. Hmm från en E38, vad blir näst? E38:an konstruerades under början av 90-talet så bättre bilar finns ju i dagsläget. Skulle aldrig köpa en E39 (ej M5) efter att ha ägt en E38, helt annan klass. Antagligen så vill du väl hålla dig inom familjen och då en annan BMW, men låt oss säga att du nu har upplevt en komfort BMW, kanske dags att känna på den sportiga ådern i märket. Skulle tipsa: - BMW M5 E39 = 4 dörrars Extrembil, rätt så praktisk och en jäkla prestanda - Alpina B12 6.0 = Om du gillar E38 så är detta snäppet högre, den ultimata E38:an, 6 liters V12, men så gäller det driftskostnaderna, suck :( |
|
|
Du behöver inte tro mig men du kanske ska testa en först innan du bildar dig en uppfattning. Der schönste Wagen von allem |
|
|
Baader: Jag fick låna min kompis STS under en 3 veckors period då jag var utan bil. Förutom att den går fort (rakt fram) så kommer jag ärligt talat ine på något annat positivt att skriva om denna bil. Den är tom med i boken 'världens sämsta bilar' (kan köpas på design Torget i Malmö). The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
Baader: Jag vill tillägga en - 'så länge DU är nöjd' med det inlägget... The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
don: M5 E39 är jag helt klart sugen på...men jag har fått ett intryck av att denna bilen har sina kvalitetsbrister och några dyra standardfel som VANOS och koppling? 'Flagnande' inredning hör till en av småsakerna som hade gjort mig vansinnig...men ack vilken underbar bil! Gillade ljudet i norrbaggens M5a på Hbg träffen;)! Eftersom jag endast är intresserad av Sv. sålda bilar, så tror jag att det blir svårt att hitta en fräsch lågmilad ALPINA B12! The Seven Series...Cause I ride with pride! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.