AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.385

Vad skall jag begära för min tyskimporterade 328I

Sida 1 av 2
Vad skall jag begära för min tyskimporterade 328I -98 E46
den är importerad av en bilfirma i Sverige. Bilen har rullat ca 7800 mil jag har full service bok och servat den enligt servicebok och färddator på BMW i sverige. Bilen har M chassi M stolar, M paket fram och bak , M knopp M fälgar på sommar däcken , nya vinterdäck - cd spelare , hel skinn , PDC och övrig utrustning som tillhör 328i E46. Bilen är i kanon skick med mkt få stenskott. och det är inga andra konstigheter. Har haft bilen på annons men de människor som ringer vill vbara ha bilder och kommer aldrig och kollar. en del bilförmedlare har givetvis hört av sig men jag finner inte dem så intressanta
Beror på hur snabbt du vill få sålt den.
Den är snart 8år gammal, så den lär inte vara mer värd/lättsåld till hösten.

Jag tror att du får ca 115-125' beroende på hur länge du har lust att annonsera.
Har du nån annons så man kan kika lite???
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Länk
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Begagnatmarknaden är överhettad i Sverige, alla tittar på den billigaste bilen...

Att det inte finns ett pris utsatt gör säkert många tveksamma, som inte vill bjuda för lågt/högt...

En annons i Blocket brukar man få respons på iallafall.

Mvh
hallå hallå tack för alla svar jag har annons i motorbörsen , gulatidningen , eniro och allt vad det är Tv4 och jag har haft den på blocket .. men det är bara en massa stollar som vill ha bilder på bilen och dyker aldrig upp för att provköra .. Har förstått att det är svårt att sälja bilar just nu men av fan dom kommer juh inte ens o provkör,, reg plåten syns och det finns juh inga hemligheter med bilen o du pistolas vafan driver du med mig gosse nog för att det är en gammal bil men det är ingen gammal öststats häck ...
Du menar att jag är en komplett idiot för att jag tror ca 115-125 i slutpris? Ok, vi säger 160' då så du blir gladare.

Du läste att jag skrev "beroende på hur länge du har lust att annonsera".

Vill du sälja bilen IDAG, eller om 5 månader, det är stor skillnad.
(Du märker väl för f**n att ingen kommer och köper den!?)

Tat lugnt!
:-) mvh
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror du får vara nöjd om du får ut vad pistolas gissar. Sen tycker jag du ska skriva ut ett pris i annonsen.
li
1.959
liste
535i -89
Lägg ut fler bilder så slipper du folk som ringer och mailar enbart för att du inte har fler bilder uppe. Korrigera mätarställningen i annonsen - 600 mil har du kört sen du la upp annonsen enligt ovan, vilket är mycket på en ganska lågmilad bil.

Angående priset så är det bara att ställa in sig på runt 115.000 som Pistolas säger. Kolla hur marknaden och utbudet ser ut. Väntar du dig mycket mer än 115.000 i slutpris så lär du få vänta. Särskilt när det börjar drälla in E90:or, vilket inte är särskilt långt borta nu.
Vilken firma är det som har importerat den? Miltalet känns lågt eftersom bilen är 8 år gammal. Skulle vara bra att visa utdrag på garantireparationer samt kopia på f-brief samt mätarställningskoll på bmw. Detta kommer troligtvis att göra bilen mer lättsåld.

E46 dalar riktigt i pris och det blir nog inte lättare till hösten. Här är ett exempel: Länk

Denna bil var jag intresserad av tidigare, och har varit ute på annons länge, men valde ett annat märke denna gången. Om denna annonseras för 119' så tror jag att du får svårt att få 115-120 för din.
lo
195
loefvenhamn
535dA M-Sport Touring -17
535dA M-Sport Touring -11
Som sagt, miltalet känns väldigt lågt, men ingenting är omöjligt.
Sålde min -99:a för 2 år sedan, med motsvarande utrustning för 160´, dock hade den gått längre då´rå, 10 500 mil. Hade säkert fått ut mer om jag väntat, men omständigheterna i mitt liv då, gjorde att jag ville bli av med den. Så pistolas gissning är inte så illa tycker jag.

Lycka till.

:-]

/guess
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
3D Pinball//

Varför kollar du på den billigaste av dem? Personligen tror jag att det är något vajsing med den 328:an. Du får knappast en 320-00 för 119.000 i Sverige!

------
Länk
Länk
Varför skulle det vara något fel på den bilen jag länkade till? Det är omöjligt att gissa på om bilen har diverse fel bara genom att titta på en annons. Vi vet ju inte heller om trådskaparens bil är felfri. Den kanske bara är svår att bli av med och säljaren behöver sälja bilen och inte tjäna pengar på den och därav priset.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
3D Pinball//

Visst om säljaren har bråttom med att sälja bilen, men de är inte många. 119.000:- för en 328i-E46 är inte så vanligt om nu som sagt säljaren är i akut behov av pengar eller om det är något fel på bilen!

------
Länk
Länk
Skulle själv förvänta mig runt 130 000:- med dom milen och M-paket. Detta förutsatt att milen stämmer och att historiken är bra. Självklart måste den vara fullservad på BMW-verkstad och i fint optiskt och tekniskt skick. Men som sagt marknaden är överhettad just nu...
Jag säger inte att Pistolas & Jakens mfl värderingar
ang den här 328 är fel MEN........

Inte alla som är ute efter en Bmw vet att dom inte värda nånting och att dom är extremt svåra att sälja. Kan ju vara så att det tex är en kille som tidigare kört andra märken och tycker att han får mycket bil för pengarna om han ger 130".

Men mycket beror på hur snabbt du vill sälja den.
Vill du kränga den snabbt känns kanske 115-120" är
ett pris som gör att den blir såld. Har du inte bråttom så kanske det kan ta ett antal veckor men du hittar nån som vill ha en hyfsat lågmilad 328" med M-pkt. Tror dock att du som mest kan få ut 130"

Sålde själv en 328 Coupé -00 för 163" för nästan ett år sen. Visserligen runt 11000 mil men å andra sidan 2 år nyare än din och svensksåld. Det tog ändå mig 5 veckor att få ut såpass mycket. Om du tänkt dig runt 140-150" för den så är jag helt säker på att du kommer få behålla den.

Vad tycker du själv att den är värd.....?

sw
Stoffe Krusell:
Ojojoj!! M3 CSL-paket på en -98??? (enligt din annons) Inte illa....
Nog för att dessa stötisar kan vara eftermonterade men att de skulle komma ut redan -98 verkar otroligt när M3 CSL kom ut på sommaren -03....

Tips: Släng in lite fler bilder på bilen i annonsen (inne+ute) eftersom den ändå trots allt har det berömda "CLS-paketet" samt helskinn. Då får folk upp ögonen för bilen och du har större chans o få sålt den.
Nå Stoffe, vad säger du nudå, ska du sälja eller behålla?
:)
Mvh
Hallå allihop och tack för alla svar, även ditt pistolas. skall medge direkt att visst blev jag lite stött av 115 ' och visst vill jagha ut mer eftersom jag anser att den är värd mer men men så är det väl alltid när det är ens egen bil. och vad det verkar som så är ni juhganska eniga allihop att jag får sälja mitt tyska stålsvin för bra många tusenlappar mindre än vad jag hade hoppats på. När jag tittat runt här och på olka annons media så har jag aldrig sett en 328i (som är likvärdig min) under 150 släng men å andra sidan vet jag juh inte vad de bilarna har blivit sålda för om de överhuvudtaget blev sålda. 130' papp vill ja fan ha för min bil om det så skall ta längre tid. Jag vet inte men vafan det säljs juh 320 e46 för den pengen och då pratar vi juh om två väldigt olika bilar. Hur det än är så ställde jag juh frågan här för att jag ville kolla om jag var ute och cycklade helt. Så Pistolas jag tror inte alls att du blev tappad i backen när du var liten eller inte kan något om bilar du berättade (kanske) bara den bittra sanning för mig vilket tog mig hårt haha för bil fan är sjukt fin... jag sålde min 323 föresten en 96:a som gått 14.000 för 95 papp för två år sedan var det ett sjuktbra pris jag fick för den då ? Tacksam för fler tips o ideer hur jag skall få gammel 328:an såld
Du
1.604
Dutta
Bmw 525iM-03
A6 avant quattro 2.7t 6vxl
Finns inga genvägar till snabb affär..Mr pistolas har rätt,vill man bli av med bilen så är det dumpa priset även om bilen är ett kanon exemplar har man svårt att ta till sig det så får man behålla bilen länge i dagen läge,finns mera bilar till salu än var det finns eventuella köpare.Förövrigt en väldigt fin bil du har,letade efter en sådan ett tag men gav upp eftersom jag tyckte de låg lite högt i pris för min plånbok.

mvh
men människa är du sugen på en sådan nu så kan du göra ett klipp, har juh fått klart för mig här att om jag vill köpa min nya bil så får jag nästan skänka bort min gammla
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.