AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.485

Hejdå Trafikmagasinet!

Sida 4 av 4
bmwnisse
Jag säger ba', TV allsså...
Och den här nya designern hos bmw skulle väl kunna
designa tv-apparater också. Det skulle bli runda
former och inte som dagens fyrkantiga "burkar".
Och alla dessa tv-rutor skulle se ut som på 50-60 talet, och ha svartvita sändningar...
(Det finns fö. andra designers som har "gjort" bilar mm.)

Mera BMW-TV.
Bmw relaterat inlägg :=)
Det finns en freelance designer som har gjort allt från pennor till BMW bilar och bilarna blev mer lyckade än nuvarande 7-serien.
Mi
542
Micke R
328i -98
Som sagt, via massmedia har man sällan hela bilden....
Länk

Mvh / Micke R
Micke R: Såg ditt inlägg tidigare, det går utmärkt att bygga om TV:n så att man inte behöver betala licensen. Man kan klart inte se SVT sen, men det gör väl inget?
För hade vi såväl både radiolicens och särskild avgift för bilradio!! Sug på den.
Vi är ett folk som ofta står med mössan i näven och sällan protesterar när farbror staten lägger på avgifter typ TV-innehav.
TV-avgift är förlegat, sponsringen osv som läses upp, smygreklam mm retar bara. Personligen tror jag den försvinner snart, förhoppningsvis.

FP
Även om detta leder bort från rubriken:

Reklamen kommer nog att ha mer plats i rutan framöver. Se bara på skolor där undervisningsmaterial till viss del börjar ses som sponsrad.
Mi
542
Micke R
328i -98
- Folke.
Jag håller med dig till 100%. Tv-avgift är verkligen förlegat.
Men, det går inte att bygga om tv:n så att man slipper licens. I Aftonbladet för sex månader sedan var det ett repotage om en tekniker som byggt om sin tv. Det var därefter omöjligt att se på SVT. Men han fick betala i alla fall. Han gick till domstol och förlorade...

Mvh / Micke R
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
TV-licensen betalas inte för att du tittar på SVT, det är en avgift för att du har en TV. Förlegat?, javisst är det det men det finns ju hopp sen radio-licens och hundskatt båda försvunnit, snart kanske de styrande inser att det är orimligt med TV-licens också.
Nja. Man betalar en mottagaravgift right?
Om man då plockar ut tunern från TV:n så får man en videomonitor, ingen mottagare eftersom man inte längre kan koppla antenn osv till burken. Kan användas för att kolla på semesterbilderna från kameran t.ex. Eller som en extra monitor till datorn mm. ELLER som en monitor till satellitmottagaren (givetvis utan SVT1-2 paketet...)
Jag såg också en grej om detta i Aftonbladet för rätt länge sen, den gången kunde inte juristerna fälla innehavaren. Men förvånar mig inte om man satt någon fetavlönad statlig jurist på att täppa till detta också.
Jag kan maila inlägget i Aftonbladet till intresserade.

FP
Då gäller det att du kastar ut videon också.

www.malte-racing.com
Självklart. Men tunern kan ju enkelt demonteras ur videon!
Allt som har en tuner/mottagare för marksänd TV räknas som mottagare dvs avgift skall betalas.
T.ex TV-kort för datorn, TV i bilen.
ICOM har en scanner (IC-R3) med möjlighet för TV-mottagning. Är dock en "bredbandig radiomottagare" med färgskärm, händig sak som går ner i innerfickan. Enl. importören skall den klara sig från "TV-licens".
Det finns säkert andra pryttlar som ligger i gråzonen,
detta visar ju klart på att TV-avgift är förlegat.

FP
Mi
542
Micke R
328i -98
Hhhmmm.... Om Göran & Bosses anhang får som de vill kommer snart vackar tankar och god smak att taxeras. Eftersom vad som är vackert resp. gott är relativt kommer väl ALLT att beskattas ;-)

Kolla in de här:

Länk

Länk

Mvh / Micke R
Visst är det ett HELSJUKT system.
De är ju helt hysteriska på att lugga oss på pengar.

FP
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Bättre att skita i att betala helt enkelt. Oavsett om det kostar 10:- eller 10,000:- per år så ska man bara inte betala en påtvingad avgift.

Och skatorna har varit här och ringt på dörren (måste var samma släkte som lapplisor) men jag öppnar inte dörren helt enkelt så slipper man problemet :) Kanske borde skruva upp volymen på tvn så dom vet att jag ÄR hemma men att jag vägrar öppna för dom.
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Aha!! han VAR skyldig den jeveln!!!
Läste det på Aftonbladets hemsida.
Han erkänner att han har förskingrat 82.000:- av SVT...nu har han provat sin sista bil!

/Rättvisanas riddare skall segra!
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
:)
Asken
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Inlägg i TV-licensdebatten:

Det går att lagligt undkomma TV-licensen utan större problem.

Gör enligt följande:
Lämna in TV:n till en serviceverkstad som monterar ur TV-mottagaren och ger dig papper på detta. Har du annan mottagare typ VHS-spelare så gör samma sak med denna. Kostar inte särskilt mycket. Någon hundralapp per pryl. Köp dig en digitalTV-box och en trådlös ljud och bild-överföring (1100 kronor för mycket bra som går utan störningar i byggnad upp till 50 meter och 400 meter utanför byggnad). Observera att överföringen skall klara att skicka tillbaka fjärrkontrollsignaler till sändaren. (Finns exempel på bra och billig. GigaAir heter den och går att köpa lite över allt).
Ställ digitalboxen hos grannen (som betalar TV-avgift) och koppla in överföringen. Vips kan du titta på alla marksända kanaler utan att ha en TV-mottagare hemma hos dig. Det är TV-mottagaren man betalar avgift för och inte bilden och ljudet.

Med tanke på detta kan man tänka sig hur mycket pengar man kan spara om man bor i lägenhet...

Har själv provat detta och har en trådlös ljud och bildöverföring hemma. Har inte ännu haft behov av att flytta på min mottagare då jag ännu inte fått påhälsning av radiotjänst. Överföringen fungerar dock mycket bra. Inga störningar och skickar stereoljud. Den klarar mycket mer än man tror. Fungerar utmärkt att styra en sak som sitter vid sändaren via fjärrkontrollstyrningen.

Om någon vill prova och har frågor så maila mig. Jag hjälper gärna till.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Eller oxå struntar man helt sonika att betala avgiften.

;)
Sant.
Precis som jag skrev tidigare, ny teknik erbjuder flera olika sätt att ta in TV på allt ifrån "ombyggda" TV-apparater via Ghz-länk som ovan till datorn/laptop via Internet t.ex, lilla skärmen på datorspelet, GSM-telefonen via Bluetooth osv. Visst, inte perfekt kvalitet eller hög bandbredd än, men det kommer. Det är som sagt "mottagaravgift" vi betalar för, ett synnerligen förlegat system som förhoppningsvis snart är borta.
Storebror kan aldrig hindra oss från att ta in TV-bilderna, men att lugga oss på pengar/avgifter fortsätter säkert på ett eller annat sätt.

FP
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Aftonbladet idag:

"Perstad dömd till dagsböter

Den före detta programledaren för SVT:s Trafikmagasinet Carl-Ingemar Perstad får efter ett strafföreläggande betala 40 dagsböter för förskingring.

Perstad erkänner att han låtit pengar för tjänsteresor - sammanlagt drygt 80 000 kronor - gå in på ett privat konto.

- Visst vore det heroiskt att kämpa för sin oskuld i en rättegång, men jag orkar inte vänta ett år till, sade Carl-Ingemar Perstad till Dala-Demokraten efter sitt erkännande"

Mvh

Anders S.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.