AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.484

Hejdå Trafikmagasinet!

Sida 1 av 4
Hej!

Detta är hel korkat! Kolla detta reportage!

Länk

Jag har mailat VD-Kärringen på SVT och protesteat!!! Så här kan de ju bara inte göra! =(

Maila och protestera på: christina.jutterstrom@svt.se

Tackar på förhand!

Mvh Tobias
Stilig förklaring hon hade.
Snacka om att ta död på någonting kultförklarat...

//Wille

BMWCS #4737
Mi
542
Micke R
328i -98
Det kommer absolut ingen protest från min sida.
T-magasinet är endast poppis för att vi i Sverige (likt vissa diktaturer) har info-monpol. ;-)
Om ex.vis Motorjournalen sändes över HELA riket skulle T-mag. försvinna direkt.

T-magasinet är enl. min uppfattning en orgie i säkerhets-mani och trygghetsfetischism. Jag klarar inte längre av att se skiten...

Mvh / Micke R

Vita Grenrör - Röda Ändrör!
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Micke R:
Oavsett vad man tycker om programmet så är det en skymf mot allmänheten att en VD i ett public service företag gör så mot en anställd som aldrig dolt något i sitt arbetssätt och därmed haft sina chefers medhåll.

Christina Jutterströms uppträde får en att tänka på forna kommunistiska makter.
Väck med tanten!

fyrhjulsdrift är roligast!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Micke:Kan hålla med dej om man är bilintresserad så
är trafikmagasinet på en nivå där det inte tillför
någotting,men det är ju ett programm som gjort en massa nytta gentimot ogina biltillverkare osv och för vardagsbilisten är det ett nyttigt program samt att det som sagt är kultur, men det var ju tekniskt magasin med Erik Bergsten också och det försvann för många år sedan.
Däremot Motorjournalen är ett höjdarprogram för den bilintresserade mera fart o fläkt och intressanta repotage.
trafikmagasinet blev ju mycket sämre när "Glennings garage" försvann :-)

MVH
Hasso
sebbe_bmw
Kanske ingen större förlust med programmet men att sparka honom är ett ***** sätt...

Kan nog också tänka mig en protest mot den tanten...
Hon kan väl testa bilarna själv då och se hur det går...

" Vad är detta för nåt? "
Det är stolen man sitter i...
Nä dåligt skämt

Sebbe
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Ärligt talat, är det inte lika bra att han försvinner. Låt den andra killen(Glennings efterträdare)ta över istället. Perstad är en mupp som har amerikanska 50-talare som normbil, känns lite "mogen mesraggare" över hela karln.

Tror TM blir bättre utan Perstad.

/Anders C
Mi
542
Micke R
328i -98
- styrman1.

Du kan ha rätt i att det är hårt gjort av Jutterström. Men sannolikt har vi inte hela bilden.
Om det endast är som C-I Perstad säger behöver ha inte vara orolig, då är det inte grund för avskedande...

Förmodligen finns det mer att veta.

Mvh / Micke R
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Håller med om att MJ är ett sanslöst mycket bättre program än TM, men det ligger en hund begraven här. Har inte alla motorjournalister i alla tider använt testbilarna på den s.k. fritiden. Det är oavlönat arbete om något. De vill byta ut karln men har inte saklig grund för uppsägning och drar igång farsen. Skumt.

Men vist skulle programmet må bra av ett byte inte minst av de förnumstiga mer eller mindre unga damer som brukar flankera Perstad och häva ur sig plattityder som får även luttrade SvT-tittare att baxna i soffan. Vad är det för fel på Staffan Borglund? Han är en värdig arvtagare - om än hälften så stor - till gamle kultfiguren Glenning.
Ca
304
Carsten
BMW E36 325i Coupé -92
fullständig M-optik
Själv tycker jag att TM nästan enbart handlar om antingen otroligt sunkiga och tråkiga bilar eller om säkerhet. Hade oturen en gång att ändra kanal när de hade ett reportage om säkerhet där någon tokstolle hade fått gå loss på en stad med arkitektpennan. Enfiligt där bussar stannar. Torget hade de lagt kullersten och byggt gupp så där kunde man knappt köra. Tyvärr börjar allt fler städer ta efter detta. Det är nästan så att cyklister har mer nöja av att se detta skräp-program.

Vilken annan programledare har fått hålla ett program i nästan 30 år!!!! Kanske dags för lite förändring och nytänkande istället.

Mvh
Carsten
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
I dessa tider känns det bra att man inte har telia aktier samt att man inte betalar tv licensen. Lägg ner public service låt folk starta kanaler hur dom vill. Det är vad jag kallar mångfald. Inte fan vill folk betala 10spänn om dagen för SVT 1 och 2.

Visste inte att ett statligt ägt företag kunde avrätta någon som Perstad. Sen håller jag med om att TF har varit ruggit dåligt de senaste 10 åren eller så.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Håller med Micke R.
En tråkigare TV-profil är Perstad finns inte. Dags att ersätta dom "gamla" dinosaurierna med nytt blod.

Jag kan tänka mig och ta över.....men då skulle BMW vinna alla tester :-)
Jaaa Marin ta över!!!!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Får väl skicka in ett CW då :-)
Froz-523
Ja, TM är väldigt slätstruket och en ny programledare skulle kanske inte skada precis. Men poängen här är ju ifall det är välförtjänat avsked eller inte. Lär väl visas de närmaste timmarna/dagarna för nånting värre än att köra testbil/jobba på fritiden måste han ha gjort...eller
Tycker att du ska ta över Marin och köra hårt!

/Simon
Sa
61
Sanden
Spanar efter E34 Touring 93-95
Bara måste kommentera Aceys inlägg: Är det NÅGOT som är likriktat så är de väl de s.k. kommersiella kanalerna? Pissiga serier och larviga dokusåpor. Visst är det mycket man inte orkar med i public service-TV men det är ju schysst att man kan se något annat än mainstream!

Mångfald - Bah! Kolla kommersiell radio: Mixmegapol, Radio gold, Radio match och allt vad de heter... Skvalmusik 24h/dygn.

detta hade inte ett skit med BMW att göra men det har ju knappast diskussionen om Perstad heller...
/Henrik
Froz-523
Jodå...BMW är inblandat...
Perstad är faktiskt bla anklagad för att ha till programmet ha hyrt en BMW mellan apr-nov-01 men inte redovisat resultatet i programmet...Perstads förklaring: "Jag hittade inga fel på den..." hehe...
(från intervju i P4 kl 15.30)
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
"Jag hittade inga fel på den..."

Vilken härlig förklaring, nästan så man kan förlåta honom för allt.

Men ärligt talat, det verkar vara en hund begraven...

/Anders C
Hur det än har gått till så är det bra!

Ni andra som såg reportaget om BMW Motorsport måste också kännt att bägaren rann över, en massa spring i lokalerna av en mupp......

Förnyelsen har kommit alldeles för sent.

De som kan, kör. De andra putsar....
-:BeeMWe:-
Perstad aegpower, han är l337

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.