AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
3.486

Hejdå Trafikmagasinet!

Sida 3 av 4
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Vill tillägga detta i denna diskussion, att Svensk TV
och svenska producerade program är bland de bästa i världen enda konkurrenten är möjligtvis brittiska BBC.
Tyvärr så har importerade dockhussåpkopior förstört
utbudet i de flesta kanaler pga kostnader för att producera egna program. I Usa är tex Simpson det mest populära programet det säger en del om intilligensen over there(Och dom får ha vapen i gardroben ,skrämmande)
Att slänga ut pengar på ett program där Rika människor leker svält,ni vet vilket,istället för bra fakta eller teknikprogram eller en uppgradering av det ändå så populära Trafikmagasinet
som är väldigt nyttigt för vardagsbilisten som inte är lika biltokiga som vi.Detta är min personliga åsikt om svensk TV. Hoppas att Staffan Borgudd kan ta över han är det störst lyftet hittills i trafikmagasinet.
Motorjournalen är bäst!

MVH
Hasso
Sa
61
Sanden
Spanar efter E34 Touring 93-95
Simpsons är ju bra! I övrigt får jag nog hålla med Hasso.
An
404
Anders C
2002 -73
2002ti -69
320i -78
Säg inget illa om Simpsons, största anledning att 3:an går att titta på i huvud taget. Inget större fel på SVT heller, i alla fall i jämförelse med övriga "svenska" kanaler.

/Anders
Froz-523
Just det...det här öppnar ju för Staffan Borglund som programledare...läge för en konspirationsteori...hmmm
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag sa inte att Simpson var dåligt, för övrigt aldrig tittat, då JAG ser tecknade serier som barnprogram.
( Vet att det inte är det)
Däremot avsåg jag att visa vad "storebror håller till godo med)

MVH
Hasso
Mi
542
Micke R
328i -98
- Hasso.
Jag håller med dig i stort. SVT gör mycket bra (och en väldig massa skit) och många av de kommersiella kanalerna visar mycket konstigt. Båda varianterna har styrkor.

Men JAG anser att ändamålen ALDRIG helgar medlen. Således struntar jag i om det "Storebror" serverar smakar bra eller ej. Jag vill INTE ha det därför att jag tvingas!

(I Tyskland på 30-talet tackade det tyska folket Nazisterna för att de censurerade tidningarna åt dem. Jag menar GIVETVIS inte att vi ens är där i närheten, men historien visar att det börjar med ett finger för att sedan ta hela handen.)

Tvångsmatning - NEJ TACK.

Mvh / Micke R
Sa
61
Sanden
Micke R: Jag är medveten om problemet som du pekar på, dvs att staten har makt över PS-TV. Men tvångsmatningen kan väl lika gärna gälla kommersiell TV (REKLAM!,etc)? Faktum är att flera av USA:s (privata) nyhetskanaler har trovärdighetsproblem i det att man serverar tittaren vad denne vill ha snarare än att försöka ge en objektiv nyhetsrapportering (se TV 3:s nyhetsrapportering - skrattretande).

Jag bara menar att det är så jäkla hippt att ha radikala åsikter om PS-TV -"lägg ner skiten!", men betänk alternativet!

Så, Micke R, vill du inte "tvångsmatad" (knepigt, det är väl ingen som tvingar dig) föreslår jag att du inte tittar på TV alls. Det privata alternativet innebär tvångsmatning av amerikansk kultur, det behöver inte vara ngt fel med det, men tro inte att du får ha ditt sinne opåverkat bara för att du undviker public service!

mvh
/Henrik
Mi
542
Micke R
328i -98
- Sanden.
Jag håller med dig. Visst påverkas vi alla av "den andra varianten" av tv.
Jag lider inte av några illusioner om att vara opåverkad bara för att det är kommersilella intressen istället för politiska som styr. (Sannolikt påverkar reklamkanalerna mer än de statliga)

Det finns dock en fundamental skillnad: Om jag vill se på SVT kommer inte en kontrollmyndighet och kräver att jag likt förbannat skall betala för TV3. Däremot sker det tvärt om - det är pudelns kärna!

Enl. min uppfattning är den politiskt korrekta uppfattningen, eller hippa om man så vill, att vurma för SVT, inte emot!

Mvh / Micke R
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Om nu tvprogrammen är så dåliga undrar varför TV är en så populär extrautrustning?? :-)Snart ska det vara projektions TV i bilen också?? (kanske redan finns)Så alla "prylgalna" blir tillfredsställda.

MVH
Hasso
Sa
61
Sanden
Egentligen tycker jag att man kunde slopa licensavgiften och finansiera det hela via skattsedeln. Jag menar, i princip alla har ju TV och är det så att man "måste" betala för PS-TV kan det lika gärna göras på det sättet. Då sparar vi in några spänn på Radiotjänst oxå :-)

Sen kan man ju tycka att det är för jävligt att tvingas betala för något man inte använder. Men, det är mycket som man inte använder men som man betalar för ändå. När "använde" du Försvaret tidigare? Har eller tänker du "använda" Öresundsbron? Undrar hur ofta norrlänningarna använder den? Å andra sidan reser jag nästan aldrig i Norrland, jag kanske skulle kräva att få slippa betala till väg och järnväg jag inte använder. Osv. Om jag bara tänker betala till sådant som jag själv har nytta av blir situationen snart absurd.

mvh/
Henrik

PS. Min analys av "Hippheten" baserades på detta forums kommentarer.
Mi
542
Micke R
328i -98
- Sanden.
Jag tycker också att man skulle dra det på skattsedeln. Om man gjorde det skulle jag inte längre invända. Jämförelsen du gör handlar just om det! Således kan man inte jämför broar och tv-avgift.

En avställd bil behöver man inte skatta för - varför? Jo, den används inte på vägnätet!
Men en TV som aldrig visar SVTs program beskattas i alla fall! Därav min invändning.
(Det är till och med så att om man bygger om TVn så att det blir omöjligt att ta in SVT så måste man i alla fall betala licens! Om jag hinner skall jag se om kan hitta det rättsfallet...)

Mvh / Micke R
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Brukar balla ur när man ska dra saker till det extrema.

Då kan vi väl fortsätta med det och helt enkelt slopa skattesystemet i sin helhet. Privatisera sjukvården och allt annat. Statens enda funktion ska vara att skydda individen och se till att lagar följs. Resten ska privatiseras. Klart man kan dra det hur långt som helst nu snackar vi om tv licensen som man blir påtvingad för att se svts program. Jag lyssnar varken på p1 eller p2 eller p3 för den delen (som dock har endel guldkorn). Jag vill inte betala för det. SVT kör ju också reklam kolla bara sponsringen nu under OS.

Jag bojkottar tv licensen av ren principsak nämnligen att jag inte har något val att se det. Hade det varit som så att det hade ingått i mitt kabeltv utbud så hade det inte varit några problem. Jag säger inte att jag skulle välja bort SVT, men jag skulle ha valet.

Jag skulle vara beredd att ta det full klivet in i digital tv världen och det ultimata nämnligen att skräddarsy din egna tablå och betala per program eller liknande. Så slipper man språka på finska. Om man nu inte vill ha det.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag kan ha fel, men är inte det här ett forum som handlar om BMW?
Mi
542
Micke R
328i -98
- 3030.
Jo, sannolikt och hur relaterar du själv till BMW i ditt ödmjuka inlägg? ;-)

Mvh / Micke R
Sa
61
Sanden
jag hoppas ni inte kollar på OS, era free riders... ;-)
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Free rider här !

Klart jag kollar på OS, men annars är det bara ibland jag kollar på SVT.

- Robinson ibland
- Sporten, eeeeh varje kväll typ
skit samma förresten...
:)

Bmw-forum var det ja, sorry!

Mvh
Anders S.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag kan tänka mig betala in för de program jag ser uppdelat så borde det hamna runt 2-300kr per år. Kanske lite mer i år pga att det är fotbolls vm i år ;)

ps. min bmw är nytvättad (kvalificeras som bmw inlägg).

Froz-523
Tråden är mer BMW-relaterad än man kan tro!

Klippt från chatten på Aftonbladet nu på eftermiddan:

XPANDER säger: Vad äger du för bil privat?
Carl-Ingemar Perstad säger: Privat äger jag för närvarande tre bilar. En BMV 520, 91 års modell, en tio år gammal Nissan King Cab och en Landdrover.
Feffe säger: Vad var det för BMW som du inte hittade några fel på och därför inte redovisade i programmet? (enligt intervju i P4 igår)
Carl-Ingemar Perstad säger: Den bil du syftar på är en BMW 525 Touring. den körde vi som referens, att jämföra med andra kombibilar i den klassen. I det journalistiska arbetet ingår att samla in mer material än vad vi kanske alltid redovisar i rutan.
Jag har närmare 100 kanaler att titta på utan att gå upp på taket och justera läget.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Heder åt Carl-Ingemar som kör bayerskt!

Han kanske kan börja som skribent på BMWPower?

/330

Ps. Min bil är allt annat än nytvättad...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.