AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.499

29000 Kr. för mycket för en 325 -92?

Sida 1 av 2
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Jag ska nu sälja bilen & jag vet att den inte är i utställningsskick.
Men jag har anonser både på Blocket, Koll.se & här på autopower & ännu har inte en ända hört av sig!
Vid en snabb sökning på nätet så är det den absolut billigaste 325 jag kan hitta. Så! har jag varit för ärlig i beskrivningen? är det för dyrt? finns det inget sug efter E36 längre?
Länk till anonsen på AUTOPOWER Länk

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
För att vara en 325 låter inte 29.000 alls mycket...
parolof
Kanske rosten avskräcker, det som syns är tyvärr oftast bara toppen på isbergen
Ja, det är nog rosten som gör det. Eller så har du helt enkelt satt ut den för billigt, det kan också avskräcka konstigt nog. Hur som helst så är E36 skamligt billiga, det är nog bara i E34 som man får mer bil för pengarna
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tidiga e36 kanske har börjat bli rätt billiga,men inte senare årsmodeller om man ser till den naturliga värdeminskningen...och sen modeller som har M-paket,dom är ju inte billiga någonstans.
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Jo, det är nog så att rosten avskräcker, men det borde finnas någon som antingen skiter i rosten & vill ha en bra bruksbil, eller någon som är beredd att fixa skönhetsfelen.
För den som vill ha en bra & billig bruksbil så måste man ju tänka på att den är bes UA till sista april nästa år + skattad + helt nya däck mm.
Jag kunde förvisso lagt ut en snygg bild, & fått många gnälande spekulanter på besök, men jag föredrar att va ärlig & istället hoppas på att ev. köpare blir positivt överaskade.
För jag tycker att helhetsintrycket av bilen trotts allt är ganska bra.

Onekligen ett lågt pris för en E36 325i!

Tror att all rost, miltalet och möjligen i kombination med import skrämmer iväg lite folk. Personligen avskräcks jag av vingen, fälgarna var kanske inte heller särskilt typiska för E36. Sen undrar jag; är bakspoilern verkligen original? Den utstickande kanten där nere känner jag inte igen...

Hav tålamod...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Olof: Jag har inte heller sett vingen & bakläppen på någon annan bil, Men det stå stansat AC shnitzer på båda.
Vad gäller fälgarna så håller jag med om at designern nog inte var riktigt nykter!

jo
5
jojo44
320 IA -94
Jag sålde nyss en liknande bil med liknande rost. Hade dock det svensksålde och fungerande klima att spela med.

Det som skrämmer bort mig med bilen är vingen och att det är mycket rost på bakluckan. Tror du skulle tjäna på att plocka bort den från annonsmarknaden, plocka av vingen, fixa rosten och lacka om bakluckan.

Mvh John
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Håller med om att det ser lite skumt ut med vingen på bilderna!
Men den sticker inte ut på sidorna utan slutar kant i kant.

Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
jojo44: Får man fråga vad det var för bil du sålde & vad du fick?
Det går bra via mail om du inte vill skriva i forumet.

jo
5
jojo44
320 IA -94
u got mail
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag gav 28000:- för min 325-93 i höstas ,Länk import men fri från rost. Det verkar som det är väldigt svårt att sälja bil just nu, det säger bilfirmorna med. En kompis annonserar ut en 750i-99 för 115000:- han har inte fått ett enda svar.

BMW CS #5206
På tal om det, vart har alla fyrcylindriga E36 tagit vägen? Kolla på powerbörsen, det finns knappt en enda. 320, 325, 328, M3 finns det mängder av, men var är alla 318i? Finns några få 316i, men det är inte många.
ed
776
edge
520dT M -15
Största problemet med din bil är nog att det inte är så många äldre som är ute efter e36or utan ungdomar. Och ungdomar vill ha sportiga bilar, eller iaf bilar som ser sportiga ut. Rosten skrämmer nog många, de flesta orkar nog inte börja slipa ner bilen de första de gör. Det hade nog gjort mkt om de vore elhissar och taklucka på den. Men stå på dej, snart kommer de säkert nån köpare som e sugen.
Ma
15
MatteUppsala
328 Cab -97
Hej

Vill bara tala om att du är en av få säljare som per annons verkligen är uppriktig och talar om rosten som finns.

De flesta bara snackar skit och ljuger uppenbart för att man sedan då man tittar på en bil har åkt helt i onödan p.g.a rost och skavanker...och då är det lätt för idioter att säga att det är en gammal bil.(suck)

För övrigt så är en 93.a 12 år gammal och jag fattar inte hur folk kan ens skriva att en sådan är rostfri för är den det så är den ju åtgärdad på någe vis helt garanterat !

Så fram för mer ärligt folk,väldigt ovanligt i dessa dagar när det kommer till pengar !!
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Har bilen gått i sverige sen ny är det kanske svårt att klara sig från rost, men det beror ju mycket på hur man sköter bilen också. Många är importerade från länder som inte har samma klimat som vi. Min pappa har en Volvo 945-94 16000 Mil som han har haft sen den var ny, och den saknar helt rost och är inte gjort nåt med.

BMW CS #5206
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
MatteUppsala: Tack! Jo, jag har själv åkt många mil för att hitta ett lik när jag kommit fram & jag fattar inte varför folk säger att allt är perfekt i telefonen.
Jag tycker det är bättre & va ärlig, så slipper jag en massa besökare som ändå inte köper bilen.
Men nu har faktiskt telefonen börjat ringa & det är två spekulanter som ska komma & titta, så den blir nog såld förr eller senare.

christer: Bilen är importerad ganska tidigt, så de flesta milen har den rullat i Sverige.

Det värsta var när jag skulle åka och kolla på en bil i Göteborg, ungefär tio mil hemifrån. Frågade om det var någon rost, men nej, det fanns väll någon liten fläck men inget allvarligt. Men när jag kom ner så var det rosthål rakt genom taket bland annat...
E3
111
E30_Touring_89
Bmw M5 e39 -99
Bmw 320i Touring -89
Baalzamon: Opel? Ford? HAHA

Mvh Emil
Bm
27
Bmw323i-84
Bmw 550i 2008 E61
Bmw 530i 2009 E61
Bmw 525i 2005 E61
Köpte min 325:a 91:a med 27tusen mil på mätaren för 29000:- Importerad dessutom.. Hade jag inte köpt min pärla så hade jag defintivt åkt och tittat på din! Bra pris!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.