|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte min 525tds för 3 år sedan, och då hade bilen fått ny dieselpump. Den har alltid varit svårstartad och med stort moln av grå rök. Bosch ville ha 3000Kr för inställning av pump/felsökning. Nyligen gick vattenpumphjulet sönder(plast!!!???) Bytte vattenpump, rem och lite packningar. Jag rörde inte dieselpumpen, men den blev helt omöjlig att starta. Bara ett läge, att försöka justera pumpen själv. Satte en rits, för att veta ursprungsläget. Jag lossade alla skruvar 3 st och vred pumpen moturs millimeter för millimeter och provstartade. Efter att jag vridigt pumpen 6 millimeter från ritsens första märke startade den som ny. Testade bilen på motorvägen. Snacka om att jag blev förvånad, bilen gjorde över 205km och då anser jag den fullt frisk. Startar nu alltid direkt utan rök. Tidigare misstänkte jag spridare, luftmängdmätare, sliten motor, dålig turbo mm. Jeson | |
| Har du tur har han som bytt pumpen ställt in den dåligt, har du otur så är kedjan sliten,dålig det betyder att bilen rullat över 40000mil vet att dom börjar slitas tidigare men 6 mm är jävligt mycket.. | |
| Konstigt. Jag bytte vattenpump på min i söndags och fått ett liknande fenomen. har också tds och den har blivit tjurig att starta när den fått stå en stund. Nåra tips någon? | |
|
Tjena joxen! Du får väl testa att göra som Ebi Nilsson också. Annars ring dieselmeken i Jönköping och rådfråga. |
|
|
Jasså? Är en tds som gör 205+ frisk? =) Bra, då är min frisk! Det kan tom polisen intyga om... //Jimmy - klockad till ett snitt på 179,5 km/h. - Men jag kan ju ha fel! E12/E28-problem/lösningar finns här Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.