|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Undrar om det finns fler som jag som flyttat upp till Sthlm pga jobb och flikcvän :) Och som sen vill ha lite nya biltokiga vänner att hitta på saker med eller bara utbyta bilsnack med. Har ju sålt M3 pga den var för dyr att hålla när jag pluggade och sen köpte mig en 318i snik BMW som oxå den fick säljas pga flytt till Sthlm. Så nu letar man nya vänner/polare med samma intressen samt ny bil ska det väll oxå kunna bli även om man saknar en del stålar för att ha råd med det man vill ha. Letar efter en fin 325-328 i E46 karossen och då gärna med M-paketet på. Hör av er om ni har några bra tips på bilklubbar eller någon fin kärra samt om det häner nått kul runt Sthlm. Mr.Alpina | |
| Brostugan med BMW CS varannan måndag är en bra start. | |
|
Infödda Stockholmare duger alltså inte? :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Tja Hobbe Z4 och J.Dredd/Jesper. Det låter som en bra början med BMW CS - BMW SC Brostugan med BMW CS varannan måndag är en bra start. Du får allt intruducera mig för din bil och de andra där eller höra av dig när det är dags för evenemanget, tyvärr kör jag ingen egen BMW nu, kör svärfars skrangliga Skoda Felicia kombi :( Men den rullar och den brukar ta mig till Mö 2ggr i månaden och den klarade 170 på mätaren *ASG* Sen e det självklart att Infödda Stockholmare duger :) Annars hade jag ju inte varit tillsammans med min flikvän. Bara så trist att inte ha någon att ta en öl med och snackabilar och annan skit med, så fritt fram för det. Synd som fan bara att man inte skulle kunna låna fars bil nu när man inte har någon egen bimmer, hans Alpina B10 4,8S är lite roligare att köra än svärfars Skoda. Men bättre en bil än ingen*S* Tänkte även höra om ni har tips ang en fin BMW 325-328 E46 som har lagom mil på mätaren, bar skick, fin utrustning och inte kostar en förmögenhet. Gärna svensksåld. Letar även eftter en silver,blå eller grön Z3 cabbe till min far. Gärna med 2,0-2,8 liters motorn. Ha det gott ute på vägaran, vi kanske ses och hörs. Mr.Alpina |
|
|
Ingen av er som ska till Tullinge i helgen eller som ska till Street Car Fest? Eller som vill hänga med ner till Vallåkra sen i augusti, vore kul?! Mr.Alpina |
|
|
Klart man ska till Tullinge! Har tom lyckats övertala tjejen att följa med :) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Fan va kul Jesper. När går karavanen och vilken dag, tid palst osv Min flickvän har jag oxå lyckats övertala. Men kom att tänka på att du kanske inte vill ha en Mörkgrön metallick färgad lite rostig Skoda Felicia med grymma 13tums plåtfälgar, banvagns hjul och tävlingskörnings skylt i bakrutan i ditt karavan led *S* Den gör ju bara 140 med flickvännen i oxå, hon vill inte höra motorn plågas i sin fars bil *ASG* Mr.Alpina |
|
|
Jag tänkte nog vara där till kl 10 på lördag. Kör från Värmdö. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Ok Jesper! Vet inte rikgtigt när jag tänker dra, det beror lite på va som häner på fredagen. Kommer köra från Farsta/Farsta Strand. Va körs det med och har du fler som hänger på? Kunde vara kul att kanske mötas upp där annars? Även om jag numera har sålt mina BMW´s och kör Skoda men kommer förhoppningsvis köra BMW till nästa vår och sommar. Mr.Alpina |
|
|
Tjena! Tänker delta med M5:an på lördag. Familjen kommer för en gångs skull att följa med. Åker från Skogås,men det blir nog lite tidigare eftersom det brukar ta tid att få bilen genom besiktningen på plats. |
|
|
Jag tänkte också åka till Tullinge med min M5 på lördag, ska vi köra en liten BMW kortege? Min M5 E34: Länk |
|
|
Tja J.Dredd/Jesper, M femman och Tracfreak samt alla andra! Vore kul att ses och höras antingen på väg till Tullinge eller där eller rent av efter. Kanske ta en öl och snacka lite skit samt låta flickorna som följer med få ta det lugnt från allt bil tittand och snackande. Har ju lyckats övertala min bättre hälvt att följa med. Hon är dock ganska bilintresserad*S* Hade även gära slutit upp i en kortet/ett led. Men saken är den att jag inte har en BMW just nu. Sålde M3:an innan för jag pluggade och sen sålde jag min 318i innan jag flyttade till Sthlm pga flickvän och nytt jobb. Hoppas kunnna köpa en ny kul bimmer till nästa sommar. Kör nu svärfars Rostiga Skoda Felicia 1,6 kombi med tävlingskörnings skylt i bakrutan *S* Vi ses och hörs hoppas jag även om jag kör Skoda just nu *S* MVH David Mr.Alpina |
|
| Jaha,insläpp för deltagare öppnar 0800.Så för min egen del blir det att hänga på låset.Familjen kommer dock att sluta upp senare,kanske runt 10 tiden.Vore ju kul om vi kunde se där. | |
|
Tracfreak, J.Dredd, M femman, Hobbe Z4 vore kul att ses på Tullinge. Vi kan ju kanske ses och höras alla där eller på msn, inte vet ja :) Min mail cd_klemming@hotmail.com Bil polare kan man inte få nog av ;) MVH David Mr.Alpina |
|
|
Från Lemon på zatzy( Uppsala ) Kör: Ford Sierra Cosworth Angående: Karavan tullinge 2/7 För dom som ska dit kan vi träffas innan och åka en liten karavan ner till tullinge. För oss som ska köra släpps vi in efter kl 08.00 tror dom börjar köra kl 9-17. Samling plantagen kl 07.00 avfärd kl 07.30 Nån som är PÅ? =) Verkar vara kul och kanske kan vi bli fler när Uppsala borna kommer till Sthlm? MVH David Mr.Alpina |
|
|
Sorry allt gott folk! Försökte göra nått kul här, samla folk och lära känna nytt folk/vänner i en kortege till Tullinge. JAG skulle dykt upp i kortegen med min fars och min Alpina B10 4,6 1998. Men då jag åktenertill Mö för att hemta den,fick jag en lapp på bordet hos mina föräldrar där det stod att bilenl ämnats in på lack och helrekond pga någon repat den och sprakat på bakluckan och vingen samt att föräldrarna nu var iväg på segelsemester......Fantomen tänkte jag och försökte komma på nått annat..... Ta min mors lätt stylade och trimmade Clio Sport.. Men tji fick jag när jag kvällen innan för den till Sthlm var ute och hade kul med den.... Nätt hände med nya chipet,insprutet och insuget....... den gick inte bra och verkar misstända osv... vill inte gå in i detalj på det...... Lämnade den till en polare och tåg flyget hem i hopp om att kunna ta svärfars sura Skoda dit så jag kunde se allt i alla fall på plats...... Menåter igen slog oturen in...... den var inte klar och hemtad från servicen.... Det blev taxi till Tullinge Racway och massa pengar fattigare :( Kanske fårlära känna bra folk här ifrån så man kan få åka med någon annan nästa gång och som har mer tur än mig.....betalar då så klart gärna soppa pengar...... Hoppas alla ni andra hade kul på vägen dit och på plats?! NÅGON som har FILMER och BILDER från DAGEN på TULLINGE???? MVH David Mr.Alpina |
|
|
Alpina B10 4,8. Jo jag var på plats och körde.Gav mig efter 3 repor då jag noterat nytt personbästa med 14,6 sek.och161km/h. Kanonväder och massor med folk.Kul! |
|
|
Tja Tracfreak och alla andra! Jag var där men historien är lång om hur jag kom dit och hem...... min flickvän var i alla fall trött på mig och bilar för den dagen, men hon var gald igen på söndagen då jag bjöd på middag :) Men visst var det kul med fina bilar, bra tider och kannon vädersamt kul folk. Synd att man inte såg dig och kunde hejjat samt kanske fått lift in till pendeltågs stationen*L* Va blir nästa träff och händelse? Fina tider annars Tracfreak MVH David Mail/msn cd_klemming@hotmail.com Mr.Alpina |
|
|
Då blir det väl Brostugan nästa? Vet inte om det rör sig om nästa vecka då eller om det var idag... Ska du prata bilar med nån ska du snacka med Stephan735i. Det han inte kan om märken, modeller, år, mm. är inte värt att veta. Ni lär inte ha en trist discussion i alla fall. Ska se om man inte kan dra med honom nästa gång. Han brukar inte va sen att hänga på. Danne Min bil: Länk |
|
|
Alpina B10 4,8. Jag mailar dig nästa gång det är dags för brostugan så får vi se om du har lust att åka med om du inte har tillgång till en egen bil av "rätta" märket,eller vad sägs om lite blackrace i aug. |
|
|
Hej och tack Dandule och Tracfreak! Ni har inte msn eller mail så man kan hålla kontakten. Hade gärna kommit på Brostugan träffen men undra om man då får komma med Felician har inte hunnit få upp Alpina B10:an som min far och jag har och har ej heller tillräckligt med stålar för att köpa en 525-535 E39:a eller 325-330 E46:a som jag vill ha...... så får man komma med Felician och titta så gör jag gärna det :) Annars hänger jag gärna på i någon annas bil av rätta märke, pröjsar gärna för min del av soppan om så krävs. Måste säga att du har en väldigt fin bil Dandule. Vet ni om det händer nått ang på Torsdag vid Thaibåten Öst100 i Sthlm denna veckan?? MVH David Mr.Alpina |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.