AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
4.647

vilken färg?

Sida 4 av 4
jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Gör han ett bra jobb så är det väldigt billigt. Jag förmodar att det är ett kontantpris?
Jag ska börja till veckan med en rensad supra MKIV och den tog jag 18´för.
Och det är endast utvändigt.

er
192
erik83
318i -92
de stämmer,jag betalar kontant.jag tyckte också de va ett bra pris,andra jag har pratat med skulle ha 18' men hans verkstad ligger några mil utanför karlstad,de kanske påverkar,men jag har pratat med några som har lackat hos honom och dom säger att de stämmer och att han gör ett bra jobb!

er
192
erik83
318i -92
jocke7718: du som har lackat mycke bilar,vad blir snyggast (enligt dig)? å lacka hela bilen i samma färg eller ta en annan färg,tex svart, på listen mitt på dörren och kanske dörrhandtag, ev på läppen under frontspoilern!

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Jag lackade en race-bil åt en lokal dragracing-kille (volvo 142 med v8) 2 tonad, gjorde silver met ovan list och blå met under list, blev mkt snyggt.
Jag personligen tycker nog att en E36 blir snyggast en hel enhetlig färg.
beror lite på karossformen och hur bilen är stylad.
er
192
erik83
318i -92
jag ska ta samma färg på HELA bilen,de va på handtag å kanske listen mitt på dörren som jag funderade på å ta svart.såg en s40 igår som va blå med svarta dörrhandtag,va ganska snyggt.men jag har sett bilar med samma färg på allt som också va snyggt,de va därför jag tänkte höra vad du tycker! sen undrade jag om du har monterat på kjolar på e36? isfall är de bara att limma på dom på trösklarna? samma med takvinge,bara att limma dit?

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
ok då fattar jag vad du menar, jag skulle nog ha lackat handtagen ,men inte listerna , det blir för mycket.
Snyggt med lite brytning.
O sätt för f-n inte dit lexus bakljus.,...
Kjolar o vinge, ja visst går det att limma. säkrast är att åka till lokal glasmästare o be han limma det med deras 2 k-rutlim på en fredag eftermidda o låta bilen stå hos glasmästarn över helgen och härda ihop.
Men låt lacken härda in en vecka innan du gör det.
er
192
erik83
318i -92
du behöver inte oroa dig för lexus bakljus,jag skulle inte sätta på de ens om jag fick betalt.de är så jävla fult så jag fattar inte att folk kan sätta på de på sina bilar,de förstör hela bilen. de va ett bra tips,de har jag inte tänkt på att man kan be glasmästaren göra de.tack återigen för all hjälp.med tanke på vad hjälpsam du är så måste du ha bra mycke jobb.de va en sak som jag märkte på en gång när jag va och pratade med lite olika lackerare,en del va inte alls trevliga.en lackerare i karlstad som jag pratade med skrattade när jag sa vilken färg jag skulle ha ,han sa att de va en ford färg och de kunde man inte ha på en bmw,jävla idiot.men får se hur mycke han skrattar när han inser att han gick miste om ett jobb för ca 15-20tusen :)

er
192
erik83
318i -92
jocke7718: tänkte höra med dig som är proffs.jag och en kompis har diskuterat lite hur de går till vid lackering och vi har lite olika teorier.gör du bilen plåtren eller rubbar du bara upp ytan lite så den nya lacken fäster?

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Det är i princip aldrig frågan om att slipa en bil plåtren, det är ett fruktansvärt tidsödande jobb!
Är ytan oskadad finns ingen anledning att slipa plåtrent, man förstör farbriksgrunden i onödan. Och skapar en massa onödigt arbete.
Gamla jänkebilar 50-60-talare bör man slipa plåtrena pga av att den typen av färg som oftast ligger på dom orginal funkar inte ihop med dagens grundfärger och klarlacker.
//Jocke
er
192
erik83
318i -92
ok,då hade jag rätt :) . sen undra jag en sak,jag ska sätta på nytt spoilerkitt å då är de med en läpp som ska sitta under frontspoilern.ska jag limma fast den innan eller efter lackeringen?

jo
371
jocke7718
740 i 6vxl E38-1995
528 i E39 -1996
XC70 D5-2003
Det beror på hur bra passformen är, måste man bryta o bända för att få dit den(vilket är vanligt bland alla stylingleverantörer...)
Då har du i regel skrapat lacken på flera ställen, så kanske skulle vara bäst att limma dit den med rutlim o fixera över natten.
Förmodligen vill lackeraren lacka stötfångarna lösa och då spelar det ju ingen roll.
Du kan maila mig direkt på min e-mail om du har fler frågor.
//Jocke
er
192
erik83
318i -92
de va de jag tänkte på att de nog skrapar lacken,då vet jag.tack för hjälpen.ok har jag fler frågor så mailar jag dig!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.