|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
ska lacka om bilen men kan inte bestämma vilken färg,de finns så många fina. förslag? | |
Kreuzspeiche |
Nachtblau är väldigt fin. |
|
har du nån bild på hur den ser ut? |
|
Kreuzspeiche |
Färgen finns inte idagsläget, men en snarlik är Blue Onyx metallic. På den här länken finns fina färger. Länk |
Kreuzspeiche |
Välj 3er och sedan visualizer cabrio på länken, eftersom där finns de flesta färgerna. |
|
erik83: Är bilen original i utseendet? Har du någon bild på din bil? Lättare att ge tips om man vet hur den ser ut :) MVH / Jacob |
|
svavelvinter |
Ja som Jacob_M3 säger måste man se bilen först... hade du tänkt dig en orginallack eller något special?: ) mvh |
|
den är i orginalskick nu men jag ska köpa angelyes,bakljus,takvinge,bakspoiler,frontspoiler å sidokjolar.de behöver inte va orginallack.men de ska va blått! |
|
|
Estorilblå!!! Seastreams Garage -no compromises Länk |
|
|
har du nån bild på hur den ser ut ? |
|
|
Erik, åk in till närmsta färgbutik för billack eller till en billackering och be att få låna några färgkartor och kika. Det finns alldeles för många färger....ju fler prover du tittar på ju svårare blir det att bestämma sig. Eller kan du ju göra som en kund till mig gjorde för några veckor sen som lämnade in bilen på hellack, han kunde aldrig bestämma sig för en kulör så han sa åt mig att jag hade fria händer.... |
|
|
jocke7718: vilken färg valde du ? de måste ha varit roligt å få fria händer ! |
|
|
Skitbrun metallic.....haha, nej det blev en ganska fin blåfärg jag själv haft på en av mina E34:or, Pacific blue met. Man får hjälpa kunder ofta med deras val. det måste matcha bilen i övrigt, man kan inte lacka en hel standardbil med den flashigaste pearl/effektlacken, det ser bara fjantigt ut, utan då får man gå på en mer vanlig /tidlös färg. medan man på en riktig fast and the furious-kärra kan man ju ta ut svängarna på ordentligt. |
|
| förresten , har faktiskt lackat en bil "skitbrun metallic" en A4 avant med siedl breite-kit o 20" fälgar, det vart ganska fräckt. | |
|
ok! jag har tänkt ta en blåfärg men jag fundera på estorilblå.men jag kanske ska ta Pacific blue stället! vart bor du? du kunde kanske lacka min bil ! |
|
|
Bägge kulörerna är ruggigt snygga, estorilblå är ljusare ,pacific är lite mer kraftig blå och mörkare. Lacka din bil? Jag bor i skellefteå så jag tror inte det går... |
|
|
haha.nej de blir nog lite svårt.lite långt att åka! du känner ingen lackerare som bor i värmland eller i närheten? |
|
|
nej du , känner ingen lackerare i dina trakter, hör dig för hos lokala bilklubbar eller mc-klubbar, dom brukar ha koll på vilka lackare som gör bra jobb till vettiga priser. Skippa estorilblå och ta pacific blue istället, den är inte lika vanlig. Lycka till. //jocke |
|
|
ok då tar jag den,tyckte också att estorilblå verka va lite för vanlig.vad tror du en hel lackering kostar? vad tar du? |
|
| Blå bilar är riktigt snygga men tyvärr börjar de bli lite för vanliga. Synd..... | |
|
En hellackering är väldigt olika, beror på hur mycket skador,repor,dörruppslag,sprickor i plast osv, dessutom beror det på hur mycket kunden skruvar bort själv, ex lyktor lister antenner, osv. Räkna med 18-20 papp för en utvändig hellack, vid normalsliten lack och några mindre bucklor här o där. och du tar bort lister o handtag själv. //Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.