|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
ok, my mistake.... sorry, men den är jääääääävligt lik. |
|
|
jocke7718: de va utan tvekan den snyggaste färgen jag nånsin sett.DEN blir de!!! |
|
|
erik83: Jag har för mig att jag sett topaz blå tidigare och då har den sett betydligt mörkare ut. Försök hitta en topaz blå bil att spana in i dagsljus, det är väl en färg som är inte fullt så ovanlig på E46. Men den är jäkligt läcker på den där bilden! //Stenback |
|
|
Kan hålla med dig Stenback, jag lackade en topazblå E34 i vintras , och jag minns den var lite "dassigare" o lite mörkare än på den bilden. När jag såg bilden där, tänkte jag direkt att det var pacific blue eftersom jag ägt en bil som var pacific. Ljuset på bilen kan ha inverkan på ett foto. |
|
|
ok,men då tar jag pacific blue istället så är de "problemet" löst :) jocke7718: är de värt å ta några lager extra klarlack? eller är de bara för utställningsbilar? är ju lika bra att göra de ordentligt när jag ändå ska lacka om,men jag vill ju inte lägga en massa pengar extra i onödan ! |
|
|
erik83, normalt lägger lackeraren 2 varv klarlack, man kan lägga 2 varv till efter en 15-20 min luftning. lackeraren kanske vill ha nån krona till för det. Låt bilen stå i garage 1 vecka, sen kan du våtslipa med 2000 korn och polera ytan tills den blir tokblank. Finns en tråd här på forumet där det beskrivs. |
|
|
jocke7718: ok,då vet jag. men jag ber nog lackeraren göra de,de låter för avancerat för mig,jag är inte så händig så... ! |
|
|
jocke7718: hej! du sa att en hellackering kostar ca 20 tusen om man tar bort alla lister å lampor själv! är de bara för arbetet? sen så tillkommer matrialkostnad? |
|
|
Jag vet inte vad lackerarna tar i din kommun, men "normalpris" här uppe där jag bor brukar ligga kring 20 inkl matr. om du rensar lister o handtag själv. Bäst du kollar med dina närmaste lackeringar och kolla vad som ingår. bäst att göra upp ett fast pris före. |
|
|
jocke7718: självklart ska jag göra upp om pris före, ville bara veta ca pris. ska åka runt å höra lite nån dag,har fått lite tips på lackerare. har bestämt mig för pacific blue! |
|
|
Ska bli kul att se bilder sen på pärlan när den är färdig! Lycka till! Jocke |
|
|
jocke7718: tänkte lägga in före och efter bilder! de lär bli ganska STOR skillnad (hoppas jag) :) |
|
|
jocke7718: va på väg till lackeraren när jag såg en bild på en Avusblå bmw. vad är skillnaden på den och pacific blue? tyckte att den också va väldigt fin och blev lite osäker på val av färg. |
|
|
erik, du måste bestämma dig :) avus blå är lite diskretare jämfört med pacific. ska du ha fett med styling ska du ha pacific, men ska du ha lite sånt passar bättre med avusblå. men bestäm dig innan du går till lackarn, för man kan bli tokig på kunder som ringer stup i kvarten o ska ändra färg....:) |
|
|
då blir de pacific,jag har inte pratat med lackeraren än så de är lungt.att de har tagit tid beror på att takluckan gick sönder å de tog lite tid å hitta en bättre begagnad på skroten! . |
|
|
hej! nu har jag hittat en trevlig och billig lackerare,tyvär blir de inte föränn i slutet på septermber,fullbokat,men jag fick bra pris. så nu ska jag bort alla lister å lampor,ska även plocka bort dörrsidorna då jag vill ha den lackerad invändigt! :D |
|
|
jocke7718: har du färgkoden på pacific blå? jag va in på en sida och om de är samma så va den inte så fin,om du har tid så får du gärna kolla länken om de är rätt, den va med nästan längst ner! Länk |
|
|
Färgkod är 344 på pacific blue. Den länk du hade är inte ens bmw, det är ju toyotas färger, flera bilfabrikat har kulörer som heter samma , men kan skilja sig väldigt mycket. Dessutom är inte det färgprover, utan en hänvisning till vilken färg den kulören går under. |
|
| förresten, glömde fråga vad du fick pröjsa för lackjobbet? | |
|
ok då vet jag,tack för all hjälp du har gett mig! ca 10000 skulle han ha om men då tar jag bort allt själv,alla lister,lampor och dörrhandtag å så utvändigt och dörrsidorna å så invändigt. har hört att han ska va riktigt duktig,så nu är de bara att vänta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.