|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Min Westie ligger faktiskt snällt på golvet på passagerarsidan. Om det är blött ute, så bär jag henne de 5 meter det är till bilen och tar morgonpromenaden på jobbet istället :-) Gissa om grannarna undrar.... /Johan |
|
|
Länk Stor hund, stor bil (touring). Liten hund, liten bil (sedan). ;) Danne Min bil: Länk |
|
|
Jag var inne på en djuraffär i malmö, där fanns täcke för baksäte + sele som man kopplar till säkerhetsbältet. Priserna låg på ca 550 kr och uppåt för båda delarna. _________________ ///M som i Mugge. |
|
|
Min hund sitter i sele som sitter fast i bältet i baksätet när jag kör själv. Det fungerar hur bra som helst och hon har inga problem med det. Hundar har inget emot att sitta i bur heller när de har vant sig vid det. Ofta föredrar de faktiskt att sova i buren då, de gillar när det är trångt och alla sitter stilla. De är nog därför så många hundar gillar att åka bil också... |
|
|
Dandelue> Lagom storlek, säkrast med V8 för att orka med den i skuffen. vad är det för någon sort? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Lanseer. 60 pannor... Var det nån som sa lagom. Jo då . Perfekt! 5hk. per kilo hund. ;) Danne Min bil: Länk |
|
|
va f.....ni menar väl inte att ni har hundar i en bmw? Bilen är ju förstörd sen, lika självklart som man inte röker i en bil. Man får ju skrubba hundhår och dregel till förbannelse. Hunden kan man frakta i en volvokombi från 80-talet. Det är ju ett fritt land, men jag skulle hellre köpa en bil med tveksam mätarställning än en med hundlukt/hår i.... |
|
|
Jag skulle inte heller köra någon hund i min bil, kommer inte på fråga. Hade jag hund skulle jag köpa en kombi, men definitivt ingen M5. //Schnitzer |
|
|
Jocke7718: Du för 1000 spänn om du hittar ett hundhår i min bil eller känner det minsta lukt. Skulle däremot inte köpa bil av nån svettig skitig illaluktande typ eller nån med småbarn. mh Länk |
|
|
Ja visst , nog finns det enstaka hundägare som sköter städningen pedantiskt , men å andra sidan kanske du har en liten tax eller bichon frise?? Du har en -05:a , nej jag tror inte jag hittar hundhår i din bil , du har ju inte hunnit ha hunden där knappt...:) //Jocke |
|
|
Det finns så många hundraser som fäller hår till 1000 att det är omöjligt att hålla på dem. Min flickväns hund fäller otroligt mycket och även om han inte åker med i många bilar så hittar man alltid hår i dem. Otroligt men sant! Sätter sig bl.a. i kläder osv. //Schnitzer |
|
|
Har en flatcoated på 35kg. Plus en plastmatta och hundbur badar dessutom hunden var 14 dag han luktar alltid shampo. Han följer jämt med så 700 mil har han hunnit åka sen 6 maj. mh Länk |
|
|
Mattias h, bra att du sköter din hund. men jag tycker ändå att djur och rökning håller man utanför bilar som har ett värde. Det blir trevligare att sitta i bilen själv och även för andra människor. Dessutom blir det lättare att sälja bilen sedan. Hade in en kundbil för nån vecka sen , en nissan-02 höll på att avlida när jag klev in i den....hundhår o fimpar överallt ta mej f.. Luktade blötschäfer , nej stank rättare sagt. Snacka om att misshandla en bil |
|
|
jocke7718: Tyvärr är det ju så! Såg en E32 med ljus skinninredning där en Golden Retriver gick runt i, både i fram- och baksätet. Det var katastrof tyckte jag! //Schnitzer |
|
|
Oftast badar folk inte sina hundar. Varpå dom stinker, och får dom då dessutom gå omkring i bilen så förstår jag absolut vad ni menar och håller helt med. mh Länk |
|
|
Bilar skall brukas... Jag förstår om man inte kör hunden i en gammal klassiker, men såvitt jag kan se har samtliga som skrivit i denna tråd bruksbilar... Visst, inte fan låter jag vår schäfer åka i 740´n, förstör skinnet, men terriern har jag i buren i baksätet.. "Hunden kan man frakta i en volvokombi från 80-talet" Och om jag skall frakta mig själv & min hund kanske 60 mil enkel resa? Ska jag tröska runt i en 80-tals Volvo alla dessa mil? Skulle inte tro det. Jag anser mig ha råd att lägga de kronor BMW´na kostar på att jag (& mina hundar) ska åka komfortabelt & svalt. Fantastiskt hur högt vissa "värderar" sina bilar på detta forumet, som om de vore ovärdeliga.. Alla har vi våra intressen.. Vissa har bara bilar, andra har många intressen, däribland hundar OCH bilar. |
|
| Väl talat Constrictor! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.