|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Är det någon som har hundar och sedaner? Ska få 1 eller 2 sådana: Länk , någon som har erfarenheter från att ha småhundar och sedaner? De blir ju inte så stora... och man kan lära dem att inte tugga på inredningen... eller? __ ///M som i Mugge. | |
|
Finns finfina "hundmattor" som man spänner fast i nackstöden bak resp fram så att baksätet fullkomligt isoleras och de inte kan ha något fuffens för sig. MVH, E38B12 |
|
|
intressant....var säljs dessa? vad kostar dem? __ ///M som i Mugge. |
|
|
Hundaffärer en500 hundring. mh Länk |
|
|
Eftersom jag har hundar lite här och där i bilen så köpte jag en rejäl sak hos BMW till X3:an, en sån som E38B12 beskrev. kostade dock 2400 kr.De som finns i hundäffar är inte så rejäla tycker jag. /A |
|
bustorp |
Jag hade nog köpt en bil till.....hundbil. Eller storpack Valium....en terrier är aldrig still. Är det inte en Jack Russel eller liknande? "Ödmjukhet inför kunskapen" |
|
Du ska aldrig ha en hund lös i bilen. Jag har en Yorkshireterrier och den har jag i en hundväska som jag spänner fast med bältet om jag är själv, är tjejen med så sitter hon i hennes knä. I min M5 skulle jag aldrig ha en hund lös men i mina andra bilar har jag haft det, men en liten hund på knappt 2 kg gör ju ingen större skada. En JackRussel ska du ha i hund bur, dom är vilda... Min M5 E34: Länk |
|
|
Har haft mina föräldrars foxterrier i baksätet och det går alldeles ypperligt för farsan träna han tidigt att hans "plats"är bakom föraren i baksätet.Man kan släppa in han i vilken bil som helst och hunden ställer sig eller sätter sig direkt bakom föraren. Brukar bara ha en filt för att skydda klädseln samt som vanligt snorar/drägglar han mot rutan. mvh |
|
|
Nej det är en Släthårig Foxterrier, som har ett mycket lugnare temperament än Jack Russel. Jag funderar på en E30 / E34 Touring men då måste jag först sälja 530in. Tanken var att undersöka möjligheterna till att behålla bilen men då kommer också med hundarna upp, hur ska man göra med dem? Sigdarve, har du en bild på de där hundmattorna du har i bilen? Det går bra att maila mig om det inte går att lägga upp en bild på nätet. __ ///M som i Mugge. |
|
|
M femman: "En JackRussel ska du ha i hund bur, dom är vilda..." Precis, min flickvän har en sådan och hon ska kanske köpa sig en E34 snart. Då blir det en hundbur. Annars hoppar den runt i hela bilen. Du ska se hur han ser ut efter att vi har spelat fotboll. Inte så trevligt att ta in i bilen efter att han har svalkat sig i en lerpöl :) //Schnitzer |
|
|
Har haft hund i 10 år är grymt less på att köra kombi. Men man blir som sagt tokig att ha en blöt hund springandes i bilen. mh Länk |
|
|
Kör hund i sedan emellanåt... Har bl.a en tysk jaktterrier, den har jag i en transportbur i plast, bra för hunden som slipper åka kana i svängarna & bra för bilen som inte blir skitig.. Brukar klämma fast buren genom att fälla främre passagerarsätet bak när jag har buren i baksätet.. Kanon! |
|
|
Har en större hund i.o.f flatcoated retriver så det kanske räcker med en liten bur i baksätet för dig Mugge. Är inne på min 5 hundbur köper dom för 1.500:- av en pensionerad gubbe som gör dom själv bättre än köpes för 5.000:- Så om nån ska ha hundbur är det bara höra av sig kan förmedla affären. mh Länk |
|
|
Hur ser buren ut? ngn bild? Har aldrig sett bur till baksätet. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Finns många varianter, här är ett par: Länk Länk Länk Länk Jag har en bur som liknar den sista, fungerar kanon! |
|
|
Jag vet inte om jag vill placera min hund i en sådan bur, känns inte så snällt. Får titta på hundmattor eller köpa en kombi. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Mugg: Jag gillar inte heller bur. Efter att ha varit helt utan kamera i 10 år så köpte jag en digitalkamera förra veckan. Jag skickar några foton så fort jag fått ordning på skyddet igen efter en liten olycka. Det första som hände när jag lät den nyinförskaffade valpen vara ensam i baksätet var att den sket, spydde och pissade på skyddet! Skyddet består av 4 (eller var det 5?) delar som sitter ihop med dragkedjor. /Anders |
|
|
Du får ju självklart anpassa burstorlek efter hunden storlek, tänk på att ALDRIG köra med en hund lös i kupén, vid ev. krock så har du ingen hund med. Finns inget värre än när man ser hundar som hoppar omkring i baksätet/bakrutan på en sedan under tiden bilen är på rull... |
|
|
Har en sån bur till våran Chihuahua, det fungerar kalas. Min bil: Länk /Daniel |
|
|
Constrictor: Håller med till 100%. Måste man bromsa så kan du få en 10+kg hund i nacken, vilket inte är så jättetrevligt. Min flickvän är själv inne på en hundbur. Det är ju inte synd om hunden utan snarare att man bryr sig om den och t.o.m. bilen på samma gång. Det är ju en anledning varför de har tillverkat hundburar. //Schnitzer |
|
|
Hundar trivs dessutom i trånga utrymmen. Du ska se efter ett tag kommer den vilja va där jämt. När vi är hemma på gården brukar man öppna bakluckan och burdörren sen ligger han självmant och är nästan svår att få ut. mh Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.