|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Ok. lite missvisande info från mannen från Sveriges trädgård alltså :) Men en Kjelle puck för 799:- är väl lite mer prisvärt kanske? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja vet ej hur lång kabel den har ?? den måste räcka från klimapanelen till förardörren och upp över solskyddet till backspegeln. 799 spänn är mycket i semestertider :) Ska nog satsa på ett större SD kort istället 512-399 kr ///MVH Hasso Länk |
|
Den är lång nog och bli över för att dyka ner i mitt askfat, ner bakom säkringsboxen för att kopplas till tändningsstyrd plus och sen vidare upp för att titta fram framme vid rutan på högersidan. Men du gör som du vill, de finns alltid alternativa vägar förutom den självklara lösningen :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jo men du har ju en liten bil :) ///MVH Hasso Länk |
cane |
Är det nån annan som upplever att tiden innan man får lås på sateliterna är längre med TT5? Använder en emtac gpsjaq, en sån där handske till ipaqen. Känns rejält segt med TT5, typ 20 minuter. |
|
Min låser från kall uppstart på mindre än 2 minuter. Väldigt mycket bättre än någon destinator version jag provat. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Jag har ngt som tom tom 5 + som tydligen ska ha bättre kartor än vanliga 5,0 verren. funkar klockrent. |
|
cane |
plus versionen har samma kartor, men varje + karta har också europas huvudvägar inlagda. Bra, men gör att man behöver minst 512mb minneskort för alla kartor förutom benelux. Hittade förresten denna tråd, TT5 har faktiskt kraftigt mycket buggar i nuläget - går tillbaka till v3 tills en stabilare version är ute, denna verkar rushad för att tjäna pengar. Länk |
|
Hasso, var inte så snål nu utan köp saker som fungerar. :-) Tack för smörgåstårtan förresten, den satt som en fläskläpp. :-) Har nu navigerat både hit och dit, kryss och tvärs, blivit omdirigerad pga vägarbeten mm och kan bara säga att TT rockar FETT! Även mitt i Stockholm och framför allt för en "bonne" som jag i storstan. ///Micke Touringklubben: Länk |
|
Länk Länk ///MVH Hasso Länk |
|
Hasso, jag kan nog ordna en original TomTom blåis till dig, skall försöka kolla det under dagen. Det blir iallafall hyffsat pris på den Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Det är tydligen uppdateringar på gång, för att stödja Sirf: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
En sak är säker och det är att TomTom ligger rätt långt framme och kanske "vågar" lite mer än andra, detta innebär såklart att risken finns man hittar fel i efterhand mer eller mindre allvarliga. Det positiva med TomTom är att dom verkligen lyssnar på folket och åtgärdar önskemål och buggar relativt fort. sidan som Erik länkar till har ett mycket gott samarbete med TomTom och jag gissar att TomTom lyssnar på den kritik som kommer från dom. Jag är inte insattt i protokollen för GPS mm. speciellt mycket men är det så att Sirf är ett modernt protkoll som inte har några uppenbara brister skulle jag bli förvånad om dom inte löser detta. På relativt kort tid har TomTom uppgraderat tomtom version 5 minst 2 gånger och rättat till fel. Nu har ju ytterliggare en parameter kommit med i spelet och det är blåtand/gprs och samarbete med mobiletelefoner. Detta gör väl att det finns utrymme för mer saker som strular men jag gissar att även där kommer dom att lösa säkerligen 99% av problemen som uppstår. Johan S #4079 & B.M.W #4079A Chassinummer:DK41 411 www.bimmer.se Länk |
|
|
Taget. Men det helt otroliga är ju att det knappast är en bugg, man har ju helt enkelt tagit bort tidigare fungerande funktioner, dvs support för båda protokollen, en mängd olika fabrikat av GPS:er osv. FP |
|
Nu är TT3 och DES 2 åter i Ipacen :) ///MVH Hasso Länk |
| Sitter vid havet utanför Marstrand. Kan konstatera att kartorna stämmer dåligt. /Via WAP | |
| Sitter vid havet utanför Marstrand. Kan konstatera att kartorna stämmer dåligt. /Via WAP | |
cane |
Folke: De har nog inte tagit bort något - utan flyttat oss ipaqare till samma plattform som deras GO låda. Den har väl inbyggd gps... detta märks inte minst genom att man inte längre kan mappa sina hårdvaru knappar till TT funktioner - klart nertjack. Önskar man kunde köra V3 med V5 kartor, å andra sidan ryktas det att kartorna inte är särskilt uppdaterade. Det är väl dyrt för TT med nya kartor, så man snålar in... är det nån som vet om tex nya E4an vid Markaryd i skåne finns med på V5? |
|
Kanske det. De vill kanske inte att man skall köra TT5 på vanliga PDA:er längre.... Återkommer så småningom med lägesrapport om kartorna osv i min region. FP |
|
cane |
update: E4 Markaryd-Hässleholm fanns med, så hyffsat nya kartuppgifter verkar det vara i V5, det var bra. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.