AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.370

Har ni på era emblem? Alt satt på egna?

Sida 2 av 2
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Nej såklart, dekaltrim borde vara förbjudet enligt sveriges rikes lag.

//Simon
Fick en dum kommentar av en tjej.
Har man inte M-bil fååååår man inte ha M-emblem.

Vad ska man svara på det? Tjejen i fråga är ingen auktoritet när det gäller bilar. Ville såå gärna säga imot bara för sakens skull, men jag tror hon blev mer paff när jag mer än gärna höll med henne.

Emblemet skall bort, frågan är när. Finns ju 40 saker som skall fixas innan.

-Phil
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Hej,

Alla 3 BMW som jag ägt har varit beställda utan emblem från fabrik och när jag köpte min första M3´a (Dakargul 93´a) så saknade jag det faktiskt lite grann eftersom det inte var någon som trodde på att det var en "äkta" M3´a.. Vid den tiden (97) var
M3´or ganska ovanliga och jag var den enda i min kommun som hade en..

När jag sedan sålde den och hämtade min andra M3´a 98-
Limo så tyckte jag bara det var kul att folk undrade om det oxå var en M3´a..

Nu för tiden så tycker jag faktiskt inte att det spelar så stor roll
om man har emblem LR inte.. Skulle aldrig lägga pengar
på att köpa ett emblem i alla fall om det saknades..

Mvh Jimmy
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Så här ser min 323 ut numer Länk Jag tänkte plocka bort texten helt, men när jag kom halvvägs, tänkte jag, så här är det nog ingen annan som har.

BMW CS #5206
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Alla ni som tror att vi med 520 tar bort emblem bara för att vi skäms på något sätt: behåller ni era emblem bara för att skryta med era motorstarka bilar, eller?

Man tar bort emblem för en clean look, inte för att dölja. Jag har faktiskt letat efter min 520 just för att jag tycker att det är en optimal bil för mig: BMWs sexor på 2,0L har tillräckligt med hästar, går otroligt snålt och mkt mjukare än Volvos/Saabs 2,3L fyror tex, utan några som helst turbo och sånt...

BMW 4EVER
Bilen: Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Har inga bak dock fram. ;)

------
Länk
Länk
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
christer silvén//

Vore jag dig skulle jag ha bara Ci kvar eller ingenting alls!

------
Länk
Länk
Jag tror att många BMW har med optionen:
320 Modelschrift Entfall Modellbeteckning utgår¨
Min 520 bland andra.
Jag tycker det verkar skumt att sätta dit emblem om dom saknades från fabrik, risk-chans att få det snyggt bra och på rättställe är väl inte helt enkelt gissar jag.
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Klart man skall ha originalemblem, om de är fabriksmonterade!

Dekal-trimmare, eller de som bonn-spacklar igen "propeller"-emblemuttagen på sina bilar, borde söka proffessionell hjälp...

Ps. Ni vet väl att det egentligen är en snurrande propeller som avbildats med "frekvensen" kryss, som är BMW:s logo: (Blau-Weiss, Weiss-Blau) Egentligen: EJ BMW, utan EMW= >Eisenach Motoren Werke GmBH;(Rot-Weiss, Weiss-Rot) Sedemera: Bayrische Motoren Werke AG!

Skall man montera något annat emblem på sin vagn än det blå vita, så får det naturligtvis bli det röd-vita EMW-emblemet...försök att hitta...men det vore kalas att ha, då INGEN skulle fatta, att det var "superoriginalet" man monterat...

/KRAFTWERK

BMW - Wir haben den Fuss am Gas, und die mode fest im griff...Volle Kraft Voraus!!!
52
447
528:n
528i -96
Inga emblem......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.