AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
3.339

M3 Turbo hjälp!

Sida 1 av 2
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Nu har jag bytt lmm Kör med org sprut just nu men kör med area 96mm på luftmassemätaren, provat org spridare å större spridare. 365or ska vara 100 störra än org. men går inte som den ska.

ska ladda 0,5 0,6 tänkte jag med org system. om de går vissa lyckas eller? Bilen är kompsänkt

men bilen går bättre utan Lmm, för då går den på något nödprog. min lamdamätare kollas på lamdan är på bra väden. optimal. har provat kört lite lätt upp till 0,2i ladd men bilen går orent.
Har skruvat fram å tebax på soppa regulatorn. men inget ser på lamda mätaren när jag kör att den får mer eller mindre..
Någon som kan hjälpa mig!!!
Nolla databoxen så kopplar man väll av + pol hur länge?
Ch
1.171
Christian L
325 turbo-88
Konstigt att ingen svarat som sagt :/ Men haru kollat stift o så, jäkla enkelt men du kanske glömt det.
Pe
165
Pekka Power
530dt -99
850iA -91 735iA -87
Köp ett smt så går det att ställa in bättre backa tändning mm..
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
ni har väl kopplat nåt fel eller glömt nåt, går den inte bra med origspridare så är det nå fel !
Är den segstartad å svarar dåligt på gasen ?
Jo
744
Jonhny
745 -85
Är det konstigt att ingen svarar på två timmar?

Hur stor är original lmm och den du har nu?
96mm kan ju inte vara en area.
96mm diameter är ju ~7200mm2.

Har du dubblat storleken på spridarna så ska ju original lmm vara ~68mm i diameter. Är den det så borde det ju funka.
Stoffe, hur går bilen med orig.spridarna? Om den går kasst med originalarna oxå så är det ju inte spridarstorleken det är fel på...
Du har väl inte trycksatt tomgångsmotorn?
Hur har du ställt kammarna och Vanosen??? Kan vara lite klurigt.
Annars så har du kopplat nåt annat fel helt enkelt. Sitter anslutningarna rätt på Bränsletrycksregulatorn..?

Hälsn K.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Tomgångs motorn går in i insuget. Enligt en här på forumet hade de på sin m3;a.. måttet är 96mm invändigt ett 100mm rör alu.
Ska kolla soppa trycket nu om grejoran jag har är rätt.. Skumma är att bilen gick rent en vända. sen byggde vi vidare system å grejor.. skumt. som sagt återkommer senare i dag..
Tomgångsmotorn ska inte ta luft ifrån insuget när du överladdar. Då får du övertryck in den... Testa o koppla bort den slangen o sätt ett litet filter på slangen in till Tomgångsmotorn bara... Testa.

K.
Visa användare
258
Sly
M3 SMG II, E46 -02
525TDSA, E39 -97
318 cab, E30 - 91
Men om man kopplar bort tomgångsmotorn så blir tomgången kass ? Vad menar du att man sätter ett filter på den? Kan man inte sätta en backventil?

Sen undrar jag hur vanosen och kammarna skall ställas när man laddar ca 0,4- 0,5bar

Jag skall själv kommpresormata min M3 och behöver lite hjälp.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Sly du får väll se sen om jag får fart på mitt! om jag lyckas!!
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Hittade ett fel en givare hade hoppat ur. så nu står bilen å vänter på att bli nollad få se om den går bättre då! de tror jag!
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Hjälpte inte att ta av + polen. så nu måste jag ta bilen till en verkstad och kolla upp databoxen och nolla den på de viset hoppas de går å de felet! less på krångel nu!
_J
399
_Jimmy_
BMW 535i -91 Garret TA51
BMW 535ia -92 All utrustning!
Tvivlar på att det gör någon skillnad!
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Nu har jag gjort om LLM hade inte mätaren i mitten av röret.. var närmare kanten än mitten. blev bättre. hur nog är de att den sitter i mitten? exakt? Nu trycker jag luft igenom den. den går bra när den suger luft. lmm sitter på samma plast som org. sett folk köra så. Vad ska jag prova härnäst? försöka centrera den mer i mitten givaren eller???
Stoffe:

TRYCKER du igenom LMM?

Hmm.......
Tyvärr så förstår jag inte riktigt hur du har byggt ditt Turbobygge, skriv gärna ner lite mer info.

Kimmen.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Jag har Lmm på samma ställe som org. hörde att folk har kört så tänkte jag de går väll för mig med.. men den bör eller ska väll sitta före Turbon.?
Tror inte du kan trycka igenom den typen av LMM, M E N jag kan ha fel... Testa o sätt den på sugsidan innan Turbon. Du får förlänga kablarna till LMM:n, men det är inga problem.
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
Japp tror på de med.. men då fundera jag på varför man ska utöka aren på röret till lmm. tex från 90 till 96! är de enda kvar på bilen att göra!
Vo
51
Volvo_Klas
e34 525i -90
Hur funkar de med original lmm o bara större spridare då??Så gjorde jag när jag konverterade en bil..o satte så man sög genom lmm:en..de funka kanon..har du i bilens originallambda med förresten??

MVH Klas Östling
Volvo Team Extreme
ST
923
ST0FFE
E36 M3
E39 528
de är orginallamda på den
svintoleffe
Skulle jag vara dig, så sätt tillbaak orginakl lmm, o prova därifrån, det är väll det enklaste sättet, o se, då vet du ju om det verkligen är lmm som spökar elelr inte.

Länk Bimmern
MVH Leffe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.