AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.584

Nya S-Klasse, bättre än sjuserien?

Sida 2 av 2
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
Tycker spontant den ser helt OK ut.
DEEEEEEEN ÄR LÄCKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEER

10000 gåmnger finare än 7:An

Scheckheft
Hej
Här lite mer att jämföra:
Länk

Mvh
Scheckheft

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
INtressant! Men BMW:n är finare!

Trevlig midsommar!

330,

som föredrar virkesbilar från Browns Lane
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
Sheckheft: Bra länk där. Visst ser man likheter. Jag måste säga att jag tycker mer om sjuans interiör än S-klassens, men det ligger mycket i ratten. Med en snyggare ratt skulle S-klass kanske komma ikapp. Det hänger mycket på hur bra Mercedes har lyckats med sin "iDrive-wannabe" också. BMW:s iDrive är i min mening misslyckad från början, otroligt oinitiutiv och krånglig jämfört med t ex Audis system.

Jag tycker att sjuan (efter fl) är snyggare bak, men S-kl är snyggare fram. Helhetsintrycket är bäst av S-klass, men BMW är BMW... Båda är starka kandidater för mitt nästa bilköp om 5-10 år om man säger så :)
Jävalr vad dom har förstört s-klass fyyy.

mh Länk
förra generationen s klasse var snyggare i min mening, såg en svart brabus nere på teneriffa i vintras.. helt jävla läcker.
Sorry MB nya s klass floppar tycker jag
Nya S-klassen kräver tillvänjning... Först när jag såg den höll jag på att kräkas, men nu gillar jag den -skarpt. Mondeo- och Hyundai-influenserna tynar bort och en riktigt superfet skapelse växer fram ur plåtvecken. Dock är jag ännu inte helt överens med bakpartiet, men inredningen är fulländad i mina ögon än om det inte är mycket Benz över insidan.

Jag fullkomligt avgudar MB CLS och nya S-klass kanske kan knyta sig till den skaran när jag sett den live...

//Chrille
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag vågar påstå att den nya S-klassen blir marknadesledande rätt så fort.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.