|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
Scheckheft |
Hej Presentation av nya S-Klasse. Bättre än BMW sjuserie? Tycker att formen påminner för mycket om japanska bilar. Vissa likheter med sjuan finns dock; bagageluckan till exempel. S-Klasse får också sin motsvarighet till iDrive kallad Comand Controller. Snygg eller ful, bedöm själv: Länk Mvh Scheckheft |
| Påminner lite om Huyndais största bil i sina linjer.Invändigd så såg den riktigt bra ut förutom den gräsliga Playstationratten. | |
|
Jag tycker att den är helt sanslöst ful! MB är verkligen på väg utför, och nya S-klassen är faktiskt ÄNNU fulare än den gräsliga CLS-modellen. De breddade hjulhusen (jättesnyggt på ML och M3 E30...), den hemska coupé-wannabe-taklinjen snodd från CLS, och akterpartiet som är stulet från Maybach (men som ändå är den minst fula delen av bilen) bildar en grotesk helhet. Inredningen är väl rätt snygg förutom ratten, men hela desiginen är ju en ripoff utan dess like från E65, med drag av Audi A6. För 10 år sedan hade jag i princip kunnat tänka mig att äga alla bilar i MB's modellprogram. Idag är det bara fyra modeller som är attraktiva: CL, SL, E och nya ML. Skrämmande. Mvh, Kalle |
|
ErikNilsson |
Kalle: Bli inte häpen nu men jag instämmer vad du precis skrev! MB får nog se upp att införa denna nya designen på alla sina bilmodeller. /Erik |
|
Nej, det är nog den S-Klassen som jag tycker är fulast hittills. Det är möjligt att man kanske vänjer sig med det utseendet och att det ser bättre ut efter ett tag. Möjligtvis om det kommer någon "face-lift". Inredningsmässigt är den väldigt fin! //Schnitzer |
|
|
Jag tycker den är läcker! Faktiskt finare än sjuan! Mvh Abbe Dagboken: Länk |
|
Ras.mus |
Jag gillade förra s-klass ska jag erkänna. Denna är väl helt okej denne med men hjulhusen är ju tagna direkt från ford mondeo! Ser förskräckligt ut! Förstör alla vackra linjer.. Sen verkar de flesta andra linjer vara snodda från 7-serien så det är väl bara o inse att MB har försökt hänga med men misslyckats.. |
|
Jag tycker att den nya S klassen är riktigt fin. Den ser väldigt lyxig ut, men inte så sportig. Det kanske kommer en AMG verision av den. Den är som en liten Maybach. Det dåliga är den lilla ringen i mitten som förstör allting. Annars ee den SNYGGGG |
|
| Ser bättre ut än förhandstipsen men inte alls lika elegant som föregångaren. För mycket inspiration från världens fulaste bil Maybach, tyvärr. Men som vanligt ska man se den live först innan man dömer. | |
|
Mitt konsolen påminner om 7-serien tycker jag. Skärmarna var verkligen Mondeo rakt av. Ska man behöva vänja sig vid desigen för att gilla den? ...så var det inte förut om ni frågar mig. |
|
| Nej, men förut var man yngre... | |
|
Fulare än föregångaren..Skärmbreddarna bl.a. var det absolut fulaste jag sett på en lyxbil. Skööönt att Mercedes inte fortsatte på sitt snyggare designspråk som jag tycker var på G förut ;) Mvh Janne. |
|
|
Den ser ju som en blandning av Toyota Avensis och gamla Ford Focus! Förra generationen som var så snygg...synd! Jag som precis hade torkat upp spyorna efter att ha sett nya MB B-klasse ;) Min M5 E34: Länk |
|
|
Föregångaren är nog den finaste S-klassen hittills. Den nya S-klassen är definitivt fulare än E65:an. //Schnitzer |
|
|
E65 7-serien är i mitt tycke något av det allra snyggaste som rullar på fyra hjul, så det ska till mycket för att slå den på fingrarna designmässigt! Även MB har riktigt snygg design tycker jag, särskilt C- och E-klasserna och sanslöst läckra CLS tilltalar mig skarpt! Och nya A-klassen ser riktigt käck ut. Men nya S-klassen ser gräslig ut. Korea-front i kombination med Mondeo-hjulhus och Toyota Prius-bakljus... Kan det bli bättre...? Och inredningsdesignen är, som sagt, bara en extremt oblyg rip-off på BMW E65 och Audi A6. Skärpning Benz! //Chrille |
|
|
Bilderna ser tyvärr inte alltför lovande ut. Skärmar och sidokjol påminner om PT Cruiser :( Hoppas verkligen att den ser bättre ut i verkligheten. /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
arab4ever |
den ful bakifrån, men inte fulare än 7 serie |
| E65 är ju ganska ful, men denna nya MB ser ju bara fjantig ut. Det som är bra i interören är de delar som är plagierade. Hm … | |
|
Sticker nog inte ut lika mycket om ett tag när man "vant" sig! Tyckte E65 såg ut som nått, tjaeae va säger man FUL helt enkelt men nu är den fin! :) |
|
| Otroligt snygg! Vilken pondus! Jag gillar inte alls E65 och är inget superfan av nuvarande S-klass heller, men den här bilen är verkligen snygg. Interiören måste nog ses dock, jag tycker inte bilderna gav så mycket. Om en 5-10 år kanske en sån där får ersätta min E38, är den spontana reaktionen av bilderna på exteriören. | |
|
Snett bakifrån ser den ut som någon koreansk lyxbil för den inhemska marknaden :| Instrumentpanelen var inte harmonisk för fem öre, den nuvarande med sina böljande linjer är betydligt snyggare. /Masten Det går alldeles utmärkt att använda sökfunktionen! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.