|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag körde från Malmö till Höör (t/r) och därefter från Malmö till göteborg med min 530 igår. Totalt 45 mil och det förbrukades 37.4 liter bensin, vilket ger ett snitt på 0.83 liter per mil och det med en V8 motor. Farten låg på 110 - 120 km/h på motorvägen, med en del fullgas omkörningar. __ ///M som i Mugge. | |
Conan99 |
Inte illa. Låter bra för jag har en likadan Conan99 |
| tyvärr har det en förmåga att skilja från bil till bil, trots många gånger samma utrustning. Men 0.83l/mil för 530v8 är inte onormalt om man säger så, jag har själv fått det med 535an men då gick det väldigt lagligt typ 90-100 konstant under 5 mils körning. 535 manuell E34 ska annars dra 0.79l/mil vid konstant körning 100km/h vad 530v8 ska dra vet jag inte men förmodligen lägre (kanske 0.75?) då den manuella 530v8 ska ta 1.07l/mil jämfört med 1.13 för 535E34. | |
|
0.88 har jag haft som lägst med åttan. Men då satt jag i bilköer i en halvtimme. Ska försöka putsa det i helgen. =) Fyra cylindrar är fyra för lite |
|
|
jo det var lite bilköer här också... lite vägarbete på motorvägen mellan gbg och malmö. men jag är nöjd med förbrukningen. :-) __ ///M som i Mugge. |
|
|
Helsingborg --> Karlskrona, 22 mil med farthållare och + fem km/h på samtliga gällande hastigheter gav en bottennotering på 0,72 liter/mil med min 530. :-) Svårslaget! ///Micke Touringklubben: Länk |
|
|
Oj! Jag ska sikta på att komma under 0,8 på väg hem från stockholm imorgon, men det blir nog svårt med nyköpt bil, eller vad tror ni? :D Om vi säger under 1 liter/milen så är det kanske mer realistiskt, hehe. Mvh, Kalle |
|
|
Kalle: Se till att pilla och exprimentera med alla knappar och funktioner innan du åker hem imorrn. Farligt att sitta å göra sånt när man kör ;) ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Kalle: jag tippar på 1.2 liter milen, jag hade svårt att klara låga förbrukningar under den första tiden jag hade bilen... att köpa V8 tynger höger foten! __ ///M som i Mugge. |
|
|
Ok, hur högt har ni kommit då.... Lägst 0.78 högst 1.6 med 530 V8 |
|
| 1.6 var i högt tempo på kuperad väg med ett stoooorrrrt släp | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Håller man sig mestadels under 120 så går det att åka "billigt" om får säga så. ///MVH Hasso Länk |
| Har aldrig sett att fart skulle dra mycket. Trots långpass på +200 km/h genom Tyskland så blir bara 0.9. l/m | |
|
runt 1.4 liter per mil, endast stadskörning. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Billigt för en V8-motor! //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
BMW_MAN, vad kör du för bil som drar så extremt lite, en diesel? |
|
kilroy |
0.9 lit/mil vid + 200 km/tim...då måste det vara nerförsbacke hela vägen...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna" |
|
Kalle: Ny Bil på G och dessutom från 08-träsk? Kom in om och visa upp dig och bilen vet jag! :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
OT igen, Kalle du har mail! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Snittar 1,55 när jag åker till jobbet(3 mil), man måste ju utnytja resurserna ! Mvh //Sibbe Länk |
|
|
Har själv lyckats köra från nordvästra sthlm till södraste delen av stan med en snittförbrukning på 0,73. Bilen har rullat 21", automat och ej vanos! Då låg jag i ca 1800 rpm i 90 km/h. Det kul det där, att lyckas köra ekonomisk för en gångs skull. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.