|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Gäller att hitta russinet i kakan i spoiler träsket :) mvh |
|
|
De flesta e36 säljare som sätter ut 325or (92-94) för ca 60 000 blir skit sura o gnälliga när man bjuder kanske 10-15000 under de begärda priset, även om de haft annonsen ute i 3 månader utan napp. Man får bara håppas på att de fattar att vettiga folk inte köper deras gamla bilar för de otroliga priserna... |
|
| Jag ser inte russinet för alla ruttna jordgubbars skull. Marknadsekonomi är en annan benämning på tivoli. Och Bozo är spekulanten... | |
| är 55k för en 328 coupé årsmod 97 för mkt ? /v.r | |
| det låter billigt jag gav 80tkr för min 328i -96 och det tycker jag är billigt skulle inte köpa en 328 för 50 för då är det garanterat en skrothög man ger väl hellre 100tkr för en i nyskick och 10k mil än 50tkr för en halvracklig som gått 20k mil+ och allt är slut och vissa funtioner inte fungerar längre... | |
|
Man hittar rätt bil till rätt pris om man letar tillräckligt länge. Om man inte gör det så gör man något fel; antingen letar man fel bil eller så har man fel pengar. e36328i: Där har du fel. 80.000 för en 328i sedan -96 är dyrt hur du än vrider och vänder på det om den inte är svensksåld eller absolut garanterat under 10.000 tyska mil, med all all utrustning och helt rätt färgkombinationer. |
|
parolof |
svårt att generalisera om priser på så gamla bilar, det är skicket och historiken som avgör priset |
| Efterfrågan avgör priset, enbart det... | |
| haglund: så då skulle du alltså hellre ge typ 50tkr för en medelfin 328 än 80 för en mycket fin?? smaken är ju som baken men det som gör att alla e36 blivit så billiga är i huvudsak minskad efterfråga och att dem flesta e36 är lik det finns väldigt få som är riktigt fina. jag tror jag valde mellan 10 st innan jag hittade en som var fräsch och då är den ändå inte i något nyskick. men jag fårstår dem som tycker att e36 är för dyra för dyra men det finns ju undantag... | |
|
e36328i: Nej. Du kan hitta en kanonfin 328i sedan -96/-97 för under 80.000 kronor. Hade det varit en kupé så hade det varit ett normalt/bra pris. Jag var och kikade på ett tjugotal bilar innan jag köpte min nuvarande 323iC. Annonspriserna ligger ofta ganska högt, men slutpriserna är en helt annan sak. |
|
|
man får ju vad man betalar för så är de alltid.. å sen är väll efterfrågan stor, annars finns det ju ingen anledning till högt pris... jag köpte min för 33K å har fått lägga ut 11K på att fixa till den, å då var det den fräshaste å piggaste e36:an och den billigaste av de 15-20 bilar ja kolla på i sthlms området med omnejd. Trasig luftskruv Trasigt kylar lock Ny Data box Ny LMM Ny Lambda sond Framvagns inställning tätning av oljeläcka till vanos en slang koppling som läkte och sen självklart nytt oljefilter och Castroll olja totalt 11K men nu i efterhand så hade jag nog köpt en 328 -96 för några tusingar till... BMW Williams F1 Team. |
|
Mr_Knight |
Ska lägga ut min på blocket nu snart.. sugen på en M.. =) Det är en 318is coupé som är i mkt bra skick och ser ok ut! Har ingen broska att sälja bilen så då lägger jag mej hellre lite högre i pris.. runt 48-50" -för tro mej, rätt köpare kommer. Att priset på just e36 är så varierande är ju just att det tyvärr finns många halvskabbiga objekt. Sen tycker jag det är få bilar som kan skifta mellan att vara riktigt snygg, till direkt ful som e36! (tex. M3 GT mot en helorginal solblekt 316 med std fälgar!) //M |
| okey.. men tror inte det är en skrothög faktist..den har gått 16000 mil. importerad -99.går perfekt i motor o låda.AC:n kyler.. all el fungerar .. mkt fin inredning. anlednigen till att den är så billig är att det är en repa på vardera bakskärm som kostar 800 kr styck att fixa till..och trasigt plast glas på höger dimljus.. vad tycker ni om färgen Daytonaviolett met? mvh/v.r | |
|
Men det är ju som gamla Volvobilar, ta tex en 850 T-R. De har ju också löjligt högt andrahandsvärde isf. Men det är ju en fruktansvärt kul bil att ha och efter dom fixade till växellådan så blev det ju en kanonbil. Samma med en gammal e-36 .. hittar du ett skött exemplar så vet du ju att du inte kommer drabbas av några allvarliga mekaniska fel för kvaliten är ju löjligt hög. Men visst handlar allt om efterfrågan så, köp då en billig Saab 9000 fullutrustad för en spotstyver så får vi se hur glad du är efter ett par veckor när bilen blinkar som en julgran när du startar den. // Micke |
|
| Kanske ska tillägga att jag snackar om de "riktiga" Bmwbilarna nu.. de med en sexa i ;) .. men det är ju en annan diskussion . | |
Mr_Knight |
Vadå riktiga Bmwbilarna? Är inte alla bmw en bmw? |
|
Vad har du för reg nummer på din Cupé å är den dunkelblaue? :) BMW Williams F1 Team. |
|
|
En del tycker en BMWska ha en sexa, andra en åtta eller tolva. Den roligaste BMW jag kört har en fyra! |
|
| Klart alla BMW är en bmw men det brukar ju alltid reta nån när man säger så :) .. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.