AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.650

Övervärderat pris på e36 tycker jag,!

Sida 1 av 2
Tycker att priserna på en e36 som har gått över 20.000 och som har 13 år på nacken är för hög. Dem flesta har inte ens servicebok och massor med rost. Har sett mnst 3 stycken t.ex 318 som inte har servicebok har gått för lång för att inte pratat om skicket om ändå är dem så dyra håller nästan på att ge upp och köpa i ställe en 5 serie e34.

För att inte en säga om cupe modellerna som 325 och 318 is sönder stylade, rost och ej servicebok, uhhhhhhhhhhhhh

MVH
MAuricio
Folk får väl sätta ut hur höga prser de vill. Som tur är är det ju inte köptvång. :-)

/Micke
Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
precis!!

Säljaren får ju begära vilket pris han vill!
Sen om nån väljer att köpa eller inte, det är ju upp till dom!
Börjar blir lite uttjatat detta..
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Maurixt: det är aldrig försent för att ge upp! köp du en e34 det är mer bil.

-Never feel sorry for yourself.-
Halvsunkiga E36or från tidigt 90 tal kostar nästan samma som en halvsunkig E39 från 96. Gissa var man får mest för pengarna? ;)
Kanske har jag ställt fel fråga på fel forum. hahahaha..

Jag har haft 3 stycken bmw alla 5-serier...

Min sista var en kanonfin M5...

Det är också så att priserna varierar kraftig beroende på vilken del av sverige man bor....

ta inte illa upp killar! det är vad jag tycker. Alla kan sätta vilken pris dem vill på sina bilar!!

MVH
MAuricio

Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
E36:orna verkar helt klart övervärderade, får verkligen folk ut dom pengarna för bilarna? Skulle gärna bruksa en 318i, men inte för dom pengarna. Känns som att man kan hitta mycket mer bil för pengarna om man vidgar vyerna lite.

Sex på alla fyra, roligast så!
Enda E36an som är någorlunda prisvärd är Compacten.
Ba
20
BadDevil
325iA -92
Jag köpte en 325 iA Coupe -92a 20.000 mil, för 19.000 Kr. det var inte så mycket tyckte jag. Visst den har rost på framskärmarna men det är oxå allt.

Min har servicebok och är inte sönderstylad, kommer ändå inte begära 70tkr för den ;) Men vill man nu göra det så kan man ju försöka...

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Beror kanske på vart man bor, tycker det dyker upp mkt prisvärda E36:or varje vecka i stockholm... Kollade på en hyggligt fin & seriös svensksåld 316i -92 förra veckan för begärt pris 17.000:-

Men förväntar man sig ett vrakpris på en helt rostfri bil som är 13år gammal bruksbil så kanske man är ute och cyklar... (316-325 klassar jag som bruksbil iaf) har någon vårdat bilen ömt och lyckats hålla den fri från rosten i runt 13år så borde dom ligga lite högre än genomsnittet tycker jag... verkar vara en vanlig vanföreställning av många att en gammal bruksbil över 10år ska vara helt rostfri... det är år 2005 nu!!! -91 och -92 var länge sen.... tänk på vad du själv gjorde då... Jag själv gick ut 9:an då *s*
MK
12
MKII
320I coupe' -92
Jag har en 320-92 Coupe' Import-00 som jag gav 30.000:- den har gått 18.000 mil och är i kanonskick jag tycker jag fick mycket bil för pengarna.
Funderar på att sälja den efter besiktningen men jag kommer ju ej att begära några tokpriser för den.

Det är ju bättre att bli av med den än att ha den stående.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Pär:an 316i -92 för 17000 i begärt pris låter helt klart rimligare, då börjar det hamna på nivån där det är intressant.

Visst har jag full förståelse för att toppexemplaren kan vara dyra och på samma gång prisvärda, men av e36:an finns det numer många lagomt naggade bruksbilar. Rost i baklucka och dörrar höjer inte direkt priset i mina ögon :)

Sex på alla fyra, roligast så!
17000 för en E36 316i låter ju som ett kap om den är svsåld, besiktigad och "problemfri". Inte dumt! Tycker mig mest se E30 316i/318i/320i och sämre 323i/325i i den prisklassen.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
sålde min 325a för 50k för ett par månader sen. Om nu dom är nere i typ 25-30k.. vad får man för en e30? hur kan folk tro att dom får typ 20k för en 320 från mitten på 80-talet om man får en 325 e36 för 30k enligt många här?

Vad är det för mening att klappa sig på bröstet och säga att man köpte en bil jättebilligt när man förmodligen får lägga mellanskilnaden på reservdelar ändå?

Det resonemanget som är här bygger ju på att alla bilar är i exakt samma skick.
Visa användare
1.981
Thorssa
Volvo V60 D4 AWD R-design -13
Priserna på E36 varierar oerhört mycket. Jag reagerar däremot på priserna på E30. T.ex en 325i från slutet av 80-talet i bra skick med närmare 20000 mil kan du ju få betala 30000-40000 för!

Bilen: Länk
Men kolla bara på dem e36:or som finns annonsera på börsen. Jag har kollat på minst 3 stycken som har varit annonserad bland annat på blocket och dem var skrämande rostiga och dyra.....

Jag är en riktig bmw entusiast och det är det som tillåter mig inte tänka att köpa annat bil en bmw. Men när man kollar på priserna på dem andra märket ser man självklar att man får mycket mer bil för pengarna..

MVH
Mauricio
835
Pär:an
BMW 530e iPerformance M-Sport -18
Håller med dig LAW!
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Fatar inte att vissa kjan begära 60-70 tusen för en gammal 325 coupe från 92... Spelar ingen roll hur fin den är, det är en gammal bil....

/Daniel
32
46
325Power
BMW 320/325 - 85
BMW 323- 85
Ni kan ju inte gnälla på hur folk sätter priser! Får man sålt en e30 320 - 83 med dåliga bromsar lite rost vänster bakskärm skattad och besiktad till augusti 2005 för 100000 så är man ju dum om man inte sätter den på de priset
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.