AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
5.938

Supersprint avgassystem E34 M5

Sida 2 av 2
Tr
207
Tracfreak
M5-99
523 Touring 99
Verkar som att man får snoka upp en fin begagnad 100 cells 3,8 kat.Det är ju trots allt lite pyssel att hålla på och skifta hit och dit.
Nån som har erfarenhet på racekattar.
Är det ett vettigt alternativ till de bättre 3,8 kattarna.
m5
975
m5toureg
E34 M5touring '95
E9 CS-A '75
AUDI A6 Avant 2.4 Quattro
M femman@
har du läst 'Bayer.Blatt'-artikeln med Ferrita-reklamen ?;) effekt-ökning m.m. ? det tror jag inte en sekund på, sätta ihop ett system kan de säkert MEN original-systemet är optimerat för
S38B38-motorn samt även SS-systemet är anpassat och avstämt
för S38B38-motorn och har fått fina betyg att motsvara OEM-systemet i luftflödet och inte minst baktrycket - m.m. det är inte bara att skruva på något som passar, det är lite krångligare än så
-
bara för ordningens skull, jag har INGET emot FERRITA, jag har själv ett rostfritt FERRITA-system under min 3.0 CS, där den låter
bra (lite väl mycket) och ser bra ut - men motorn på den bilen
är ju inte så avancerat och känslig som en S38B38 från ///M -

M5touring register
Tracfreak:

Jag öppnade 3,8 kattarna och tog ut de andra monoliterna och lämnade bara 100 cells monoliten kvar. Skilnaden blev inte jättestor varken ljudmässigt eller effektmässigt jämfört med en orörd 3,8 kat men lite blev det. Skillnaden är däremot stor om man jämför med 3,6 kattarna som dessutom har smalare crossover del.

Min M5 E34: Länk
m5toureg: Nej, jag har missat den artikeln men jag antar att det är några fantasi siffror som det brukar vara från Svenska tuningfirmor :(

Min M5 E34: Länk
Jahangeer
I will be moving my SS exhaust system back slightly by cutting 2-3cm off the middle damper's front part of the pipe.
Then it will be perfect, sound and looks.

By the way on the topic of lightweight parts - has anyone tried Realcars "carbonfibre " hood? I wonder if the fit is good etc. and what the original hood weighs compared to Realcars carbonfibre hood.

J
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.