|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Statoil är först ut: Länk Man börjar bli rejält uppgiven kring detta. Och än har vi väl inte sett sommarhöjningarna? Svekke | |
|
"Man börjar bli rejält uppgiven kring detta" Det är just det som är felet med svenskarna, var inte uppgiven, rösta fram en bättre regering istället. Bensinen kostar bara 3 kr litern, resten är skatt. Ta det 8 skatterkronorna och och få fart på etanolproduktionen så åker vi miljövänligt och billitt sen. |
|
|
Skriv på här Länk om ni inte gjort det redan och rösta inte på Persson och co i nästa val! Min M5 E34: Länk |
|
| Ja å det är ju extra billigt när man kör på 98 =) | |
|
Folket borde göra nåt stort som visar att vi inte tolererar sånt här, men det händer nog aldrig....Vet inte hur mycket politikerna bryr sig om alla protestlistor... Min Bil - Länk |
|
|
BMW_MAN: Jag tvivlar skarpt om en ny regering skulle göra någon större skillnad på bensinpriset. Vad är det som säger att de skulle minska den kassa kon? |
|
| bensinpriset är riktigt dyrt men vi har det bra i Hässleholm som ligger runt om kring 9-10 kr/l. Bra och bra det är ju dyrt det också. Någonting borde hända med bensinpriset, det kan ju inte bara stiga och stiga... | |
| Kanske inte bli så stor skillnad på bensinpriset med dom blå i makt,men dom kommer ju sänka inkomstskatten,och vad spelar de för roll igentligen vilka av skatterna dom sänker? | |
|
Starre "Jag tvivlar skarpt om en ny regering skulle göra någon större skillnad på bensinpriset. Vad är det som säger att de skulle minska den kassa kon?" Om det är så att inget parti någonsin vågar sänka några skatter så är det nog så illa att det samhälle vi känner idag kommer att försvinna om några år. Tyvärr. Varje dag skruvar man uppskatten och jobben minskar. Nu är vi uppe i 75% skattetryck nästan och bara 17% som jobbar i det privata och genererar inkomster till det offentliga Om några år är väl trycket 90% och 10% som jobbar, jag tror inte det funkar i längden. I dag märker vi inte hur djävla illa det är för vi lånar till mellanskillnaden. |
|
|
BMW_MAN: Nu gällde detta bensin skatten och inte alla skatter....så jag ställer frågan igen varför skulle man sänka bensinskatten? Tur att vi som jobbar inom den privata sektorn ger så mycket skatte pengar:)) |
|
|
Man behöver ju inte sänka just bensinskatten. Vad jag vänder mig mot är det absurda skattetrycket och där bensinskatten sticker ut väldigt mycket. Att det skulle ha att göra med miljö och omvärld är ju bara skitsnack till 100% vad det gäller att motivera den höga skatten. Staten vill ju att vi ska köra upp så MYCKET bensin som möjligt så man får in MAX skatt, skit samma sedan att miljön rasar Om det vore så att miljön vore viktig så skulle man snabbt ta sig bort från bensinen till förnyelsebara och vänliga bränslen. Nu går ju tex etanolomställning skitlångsamt för staten har ju sagt att den lägre skatten bara är tillfällig. Så fort man använder mer etanol ska skatten upp till samma nivå där, Skit samma om det påverkar miljön. Det bromsar ju hela processen och ingen vågar satsa fullt ut. Om vanligt folk blev medvetnat om hur totalidiotiskt allt drivs så kanske man skulle rösta på något annat. |
|
|
....och sen skulle folk klaga på den fördubblat dyra trafikförsäkringen som det blå alternativet vill införa. Betalar man inte skatt om man jobbar inom offentlig sektor? Med tanke på de 17% inom den privata sektorn som genererar skatteinkomster... ____ Reach the door with a breath and a scream. |
|
|
Självklart betalar de anställda i det offentliga skatt. Dessa pengar är ju i en form av rundgång då lönen kommer från den offentliga pengapåsen. Sen betalar man ju inte 100% skatt (ännu) så alla pengarna kommer inte tillbaka. För att det ska fortsätta snurra så måste skatten i det privata skjuta till pengar. Jag säger bara det bör vara en balans mellan pengar in och ut annars pajar det. Jag tror inte 0% skatt är bäst, inte heller 100%, eller 75% som vi har idag i tryck. Jag tror runt 50% är vettigt för att systemet inte ska braka med tiden. |
|
|
Kan bara vidarebefordra vad företrädare för (v) och (mp) sagt till mig angående bensinskatten... De tycker att bensinskatten ligger på en bra nivå, möjligen kunde den höjas något. (v) anser dessutom att de som har svårt att betala bensinkostnaderna för att ta sig till och från jobbet bör flytta eller byta arbetsplats. Jag vet hur JAG kommer att rösta. Ni andra röstar så klart som ni vill. |
|
|
Jag ÄR uppgiven.... Så länge sossarna sitter kvar vill säga. Vad kan man mer göra än att rösta med vett? Inget vad jag vet. Jo, man kan engagera sig i sådana här frågor mer aktivt. Dock känner jag att varken har tid eller ork eller engagemang att göra det. Måste ha tid att leva också. :) |
|
|
Men om man tänker på den positiva sidan.... Ju högre pris desto färre bilar på vägarna mao mindre köer,mindre utsläpp,färre krockar för oss som åker bil. |
|
| spelar ingen roll vem som sitter i regeringen priset kommer inte att sänkas just för att det är så bra inkomstkälla för staten. inte bara Sverige som har drabbats av höga bensin priser det är i hela världen nästan. | |
draggstern |
Länk |
|
"Ju högre pris desto färre bilar på vägarna mao mindre köer,mindre utsläpp,färre krockar för oss som åker bil." Låter fint, men med inga pengar i kassakistan så blir det inget vägunderhåll. Det enda man kan åka då är SUV och de har man ju snart förbjudit En väldigt liten del av trafiken är nöjesåkande (BMW bilar då :-) resten kör för att man måste, till jobb, skola och affär. |
|
|
BMW_MAN: Bara för att folk kör mindre så betyder det inte att kassan för regeringen är slut, Sverige står inte och faller på intäkterna av bensin skatten. Nyligen hitatde Persson pengar som han ska ge ut till olika arbetslöåtgärder. Just nu sitter Perssonm med en stor kassa pengar som bara väntar på att spendera. |
|
|
Starre-> Jag har aldrig sagt att staten faller om vi kör mindre. Jag säger att staten kommer att falla för att summan av alla skatter är så hög att man i slutändan får in mindre pengar för att så få jobb blir kvar. "Just nu sitter Perssonm med en stor kassa pengar som bara väntar på att spendera." Stämmer inte ett skvatt, stat/landsting/kommun har lånat upp runt 1.000.000kr åt oss var om man slår ut det. Vi skulle alltså behöve betala 100% i skatt i många år samtidigt som staten skulle spendera 0 kr / år för att betala av de stora lånen. Det är såååå lätt att tro att allt är frid och fröjd när man i själva verket bara lever på lånade pengar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.