AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.844

Tre stycken misshandlade BMW...

Sida 3 av 4
Niclas.S
Aajaj, börjar nästan tycka synd om FRIFART nu. Det verkar nästan som om det var han som blev överkörd. ;)
Nä, men skulle min bil bli lika illa tilltyglad vet jag inte vad jag skulle gjort. MEN om föraren (pundare t.ex) satt kvar så skulle jag få tokryck o slå ihjäl honom (känns det som) har ju inte varit med om det, än. Men tänker man logiskt (lagligt) så kan man ju inte ha ihäl någon för att de "bara" bucklat plåt. Alltså ett eller ett par slag skulle man väl säkert ge men inget "allvarligt".
Ja, fan va konstigt det blev... iaf så skulle jag bli REDIGT suuur och förargad.

OO=00=OO
He
478
Heli
330eT -20 Portimao blå, M paket,mm..
LoL, mitt förra inlägg blev modererat! Jaja, det finns en först gång för allt det är tydligt. Jag får nöja mig med att instämma med Hubbe325:) Frifart, moderatorn eller vem som, får gärna förklara för mig hur begåvat det är att anse det ok att köra för fort för att köra från polisen;)
(jag har gjort det, och det är bannemig bland det mest korkade jag gjort!)

Vad jag fortfarande är nyfiken på är: Har man fått fram någon orsak till smällen? Visst fort lär det ju ha gått, men om tex ett mekaniskt fel fått föraren att tappa kontrollen, så är det ju lite hårt att hänga honom här som vettvilling. eller?
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Okej, killen bucklade "lite plåt" men grejen är den på vilket sett det skedde, han kunde med lätthet haft ihjäl 10personer i det området, det kunde jag också ha gjort när jag körde av men knappast troligt att gångare, cyklister mfl skulle uppehålla sig på en 90väg i den omfattningen. Det är så pass hög kalkylerad risk att köra på det sättet i det området att man nästan måste ha för avsikt att ha ihjäl någon, såvidare man inte är ........., vilket jag nämnde ovan.

Ungefär som att roa sig med att skjuta luftgevär på katter eller använda sig av hagelgevär, med ett hagelgevär har man mycket större chans att träffa och om/när man gör det är det mycket större chans för dödlig utgång, dvs att köra på andra bilister i trafiken är mycket illa och kan leda till dödsfall i, men meja ner helt oskyddade trafikanter i ett bostadsområde där tex Greta 85 har 6meter kvar till sitt hus och trygghet men tvingas dö utanför sin egen postlåda eftersom hon får en stötfångare upptryckt i njurarna (och magens innehåll flyter ut på gatan) tillhörandes en röd mazda som färdas i 150km/h. Onödigt onödgt onödigt.
bustorp
FRIFART:
Dina "kalkylerade risker" hör inte ihop med trafik och kan inte användas som ursäkt varken i detta fall eller i ditt eget..........oavsett hastighet och var i vägnätet man befinner sig.

"Ödmjukhet inför kunskapen"
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jodå bustorp, ett litet fel är alltid bättre än ett STORT FEL och går i de flesta fallen att hitta en ursäkt för. Det är alltid en kalkylerad, ett beräknat risktagande att ge sig ut i trafiken och nog blir jag hellre påkörd i min bil av någon som är ovarsam och kör för fort än att jag får halva kroppen kapad i mitt eget bostadsområde av en galning som ser människorna som bowlingkäglor (måste man göra för att köra på det sättet). Dessutom kan det i vissa fall kan vara vårdslöst och ovarsamt att köra för fort på 110, 90, 70 väg, men att göra det i tätbebyggt område på 50, 30-väg är någonting helt annat och får ses som rysk roulette i detta sammanhang. Jag anser att jag gjort fel många gånger och en av dem var att bryta ordentligt mot hastighetsbestämmelserna, och det var illa, vårdslöst, eller vad du vill och går inte att sopa under mattan med, men den här kraschen med mazdan kan ses som en jägare som siktar in sig på sina villebråd men missade dem efter första skottet och lämnar mig och mina misstag helt i skuggan så de blir nästan obetydliga. Slutsats man måste faktiskt inneha någon form av vett och förnuft i skallen, annars bör man inte köra bil och den här kraschen med Mazdan är brutal.
bustorp
Vad som än hände med Mazdaincidenten så försvarar jag den inte.

Ett kan dock vara säkert.
Vi vet inte hastigheten, vi vet inte omständigheterna, vi vet inte orsaken, vi vet ingenting, vi har bara sett resultatet.
Spekulationer o resultat av fiktiva händelseförlopp är enligt min mening onödiga och överflödiga och hör till kvällstidningsjournalistik.

Varför inte vänta tills Johan E berättar för oss vad han fått fram för info....

Heli:
Du har helt rätt.

FRIFART: Antar att du är ironisk? Annars kvarstår det jag tidigare skrev men som togs bort av moderatorerna...
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med Bustorp.

Ingen ide' att spekulera i vad Mazda föraren gjorde och inte.
Det kan bli ganska omfattande skador även i 50 km/h så jag tycker det är helt fel att anklaga någon för vansinneskörning utan att ha en susning om vad som egentligen hände.

Ge
639
George.K
330ci - 02
Oseriösa inlägg, speciellt av FRIFart...tycker dock synd om snubben som fick bilarna krockade, aldrig roligt.

Inte för dom som kvaddade Mazdan för den delen heller
FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
BjörnB, jag förstår att du inte orkar/orkade läsa igenom inlägget ordentligt, för jag sa ungefär som att OM det nu inte var en olyckshändelse (Kategori A) då föraren blev sjuk, bilen gick sönder, blev tvungen att väja för någonting mm så kan det bara handla om en sak dvs vansinneskörning (Kategori B). Alltså alldeles för hög fart på mycket olämpligt ställe, påverkad förare eller liknande och då gäller följande....
Jag vet mycket riktigt inte hur det gick till eftersom jag varken var där eller har fått hela händelseförloppet bekräftat på någon sett, men sa det jag sa ifall det nu visar sig vara en förare enligt kategori B.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Du har rätt, jag har orkat inte läsa alla inlägg tillräckligt. Vissa inlägg är mer svårlästa än andra.
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag vet inte så mycket själv av vad som hänt. Det jag vet är ungefär det som stog i tidningen.

Så här stog det:

"Rammade bilar längs Allfarvägen.

Tidigt på måndagsmorgonen skedde en trafikolycka längs Allfarvägen.
En bilförare skulle flytta en väska från bilens baksäte till framsätet, när han plötsligt tappade kontrollen över bilen och rammade flera parkerade bilar.
Ingen person befann sig i de parkerade bilarna och föraren skadades inte vid kollisionen.
Mannen riskerar dock åtal för vårdslöshet i trafik."

Trodde att man skulle bli fly förbannad om nåt sånt här skulle hända men det blev jag inte. Tyckte mest att det var väldigt drygt och trist.
Någon ville se bild på M3an och lägger väl in en länk på den då. Gammal bild men har ingen bättre plus att den står i ett trångt garage utan fälgar nu och där vill man inte gärna knäppa några bilder. Länk Det är just de här fälgarna som numer inte är så fina...

Bilen ska in på verkstad så får vi väl se vad som händer.

///BMW - Was sonst!
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Mkt snygg M3:a, de fälgarna var helrätt på den bilen synd att dom inte är sig lika längre.
bustorp
Det kanske tar död på FRIFART´s (o andras) spekulationer tills vidare......

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Okej det var en olyckshändelse (kategori A), säkert en bra förare rent generellt även om jag ställer mig frågande till hur man kan lyckas ramma 3bilar på 50väg och orsaka de skadorna. Slutsats det måste ha gått ordentligt fort i vilket fall som helst och då är det inte smart att vända sig bakåt efter en väska. JAg vet en kille i början av 90talet som hade köpt en ny och då fräsch pegutt 205GTI, han höll på med sin stereo (tittade inte på vägen) på 90 väg och körde av, helt livsfarligt och mycket klumpigt men så fick han också skador för livet och lärde sig en läxa!
La
33
Lars Westerdal
M3 E46 -2004
Kan vara en så enkel sak som lite för hög fart, ca 75Km/h samt en brustet styrstag. Mazda mannen (kvinnan) lär väl komma med en förklaring.
Niclas.S
Kom o tänka på en sak när Frifart nämde om stereoknappning. En i stan körde runt i sin nyinköpta 745 tic (begagnad), och så på en parkering knappade han på stereon och körde rakt in i en parkerad BMW. Inga större skador, men ändå.

OO=00=OO
Kan ju också vara så att då han träffade första bilen fick han panik och trampade på gasen istället för bromsen.

Alla är ju inte F1 förare.

mh Länk
Gr
378
Griseknoen
Mercedes C220CDI 2008
"nu repar man inte längre utan gör som kineserna gjorde när kriget gick dåligt, man sätter kurs mot så många bilar man kan (BMW såklart) och bara mejar ner."

Du menar japanerna antar jag.
Visa användare
3.884
peter78w
530ia individual e60 -04
525da Touring//M e61 LCI -07
Maximalt med otur för ägarna av bmw och han som körde mazdan! Så lätt det kan bli fel när man håller på med något annat än att konctrera sig på körningen!

MvH Bmw 4-ever
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.