|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
|
Hade 180 km/h en kort sväng på Autobahn och precis när jag kollade i backspegeln så såg jag en ny M6 och en M5 E60 som kom och passerade. Där gick det mycket fort. Uppskattningsvis mot 300 km/h. //Schnitzer Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!! |
|
|
Olof Ovenholm: Bilden jag länkade till var visst en bild på en leksaksbil. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
| för inte länge sen så körde jag på en 90 väg och tittade i backspegeln och där dyker en golf 2 cab upp och killen som kör röker och snackar i mobilen samtidigt, | |
Paap Reeder |
... har noterat att innerbackspegelglaset i min V12:a "gör" bilarna smala och höga. Ca 10%. Undrar om det är medvetet eller är det nått brytningsfel i just min spegel? En volvo suv exvis påminner mycket om stuket på en T-ford ... o s v. MVH /// Paap R |
maserati |
10-11 augusti -04 i tyskland , mellan lepizig och berlin kommer en interlagosblå m5:an (e60) bakom mig på vänsterfilen, när jag kör över på högerfilen ser jag att det är den nya m5:an mmm härligt ljud säger jag bara , kunde inte följa efter den så klart. |
| Det var en Fiat 500 som fick stopp på autobahn. Föraren stod där och väntade på hjälp då en fet porsche stannade och erbjöd bogsering till närmaste ställe. Ok säger Fiat föraren men om farten blir för hög tar jag och blinkar med hellyset. Ok säger den andre och så kör dom iväg. Efter en liten stund så dyker det upp en Ferrari jämnsides och ska rejsa. Det nappar porschen direkt på och så drar dom en duktig repa där porschen tar ferrarin. Helt förvirrad ferrari förare stannar på närmaste mack och berättar vad som just hade hänt då en utav "åskådare" undrar vad är det som är så konstigt med det egentligen? Jo, porsche segade sig om med sen bakom honom körde det en Fiat 500 och blinkade med helljus så att porschen ska flytta på sig! | |
|
Paap Reeder > Det är fullt normalt, att en Volvo SUV ser ut som en T-ford alltså... Har ett liknande problem, men bilarna i min spegel blir bara små och avlägsna, problemet uppträder alltid då högerfoten planteras mot golvet dessutom? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
|
Länk "Freude am Fahren" - BMWCCN #5553 |
|
haimaul |
SUV:en from hell - Lamborghini LM002. Ballongdäck och Countach-V12:a. Störst, tyngst och fulast! Länk __ When in this charming car, this charming man... |
Conan99 |
Stopp, nu har jag ändrat mig. Vad jag blir rädd för är om en Hummer kommer bakifrån, bred som en ladugårdsvägg. Conan99 |
|
En E60 med rostig motorhuv. mvh |
|
|
En hummer är inte trevlig att ha bakom sig! Jag o en polare åkte i hans bil på en skogsväg för ca. 1 år sen...helt plötsligt dyker det upp en hummer bakom oss som kör om oss i en kurva och då kör han med halva bilen på vägen o andra halvan i "skogen" så d flyger sten o skit på oss! Förjävligt...hehe men det såg brutalt ut :P Min Bil - Länk |
|
|
Länk Skulle svänga ner i diket med full flagg (: |
|
|
#tryggve "En Lada Niva diesel som blinkar med helljusen för omkörning när man ligger och marschar i 200 km/h..." Det skulle jag vilja uppleva!!! |
|
|
För ett antal år sedan så hade jag en Kadett GSI 16V. Jag och sambon var på väg till Automobil Sportcar Show på Mantorp. Plötsligt dyker det upp en F40 i backspegeln och jag kunde givetvis inte låta bli att trycka lite extra på gasen.. Plötsligt så bara vrålar det till och innan jag hinner reagera så har F40´n kört om och försvunnit som en löning.. Kom dock ikapp honom efter någon mil och kunde inte låta bli att köra om honom.. Efter en stund så kör han upp brevid mig och vinkar.. Sedan planterar han högerfoten igen och försvinner.. Såg sedan bilen utställd på området.. Den vann föv priset som snyggaste sportbil på den träffen.. Mvh Jimmy |
|
haimaul |
Blev rätt skärrad första gången jag körde på Autobahn mellan Frankfurt och Kassel (i en hyrd PT Cruiser, eventuellt en av de sämsta bilar som någonsin tillverkats). Ligger i mittfilen och kollar hela tiden backspegeln. "Jaha, långt där borta kommer en svart BMW". Några sekunder senare ligger den bara 40-50 meter bakom och det känns som om jag bara hinner flytta blicken från backspegeln till vägen så blåser den förbi. En M5 E34. Sen försvinner den bort. Jag höll 140-150 i mätarfart vid det tillfället. Det är sånt som ger perspektiv på hastighet. __ When in this charming car, this charming man... |
|
Grymmast vet jag inte men mest oroande i backspegeln är fronten på en V70. Då vet man aldrig vad som händer härnäst. V70-förare tycks ha en övertro på Volvos säkerhet och bangar sällan för idiotiska omkörningar. Gärna med en barnstol i framsätet och packning upp till taket i bagageutrymmet. Ryskreggade rostiga Mercor är inte heller kul att hamna i närheten av... Det brukar dock sällan dyka upp i backspegeln... |
|
|
inte bilens fel utan förarens, nuförtiden är dom flesta bilarna säkra. iofs handlade det ju om Bilar som är mjoae konstiga på nått sätt att se i backspegeln :) |
|
| Njuter av att se en e39;a med dimljusen påslagna och bara Angeleyes tända. Gärna när det börjar skymma lite också. Tycker det är bland det snyggaste och respektingivande man kan se idag. | |
|
fick en 550 manarello i backspegeln idag :) mums!!!!!! det var grymt att se han närma sig i backspegeln, vika ut och ge fulla spjäll förbi mig :) ___ Mvh Patrik N. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.