|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Då ska du ha 535 Lmm också kanske? Jag tror jag själv skulle satsa på ett begagnat smt 6 och ett "trimchip" som tar bort original varvstoppet . Samt hyra in sig hos nån firma med "rullande landsväg" och mappa till det. Har en känsla av att det kostar en hel del att mappa om motronicboxen.. |
|
| använder redan 535 lmm .jo jag är rädd att en mappning kostar en hel del, kommer nog att spräcka budgeten.. hehe. | |
zemren |
om man ska ha turbo måste man plana då å om man inte behöver slipper man köpa ett ställbart kamdrev? lr va får man för komp på dieselvev? ///zemrén |
|
nej då behövs det inte.(ändrar ju inte kammens läge iförhållande till veven) tror det skrivits om 8,0:1 utan fräsning.. om du har kat motorns kolvar alltså. |
|
zemren |
Hmmm de låter ju perfekt... Om man inte ha kat kolvarna hur mycke bör man svarva av kolvarna då? ///zemrén |
|
Om jag har räknat rätt så blir det 8,6 med katt kolvar (9,7) utan att fräsa i blocket eller svarva kolvarna, ska du ha 8,0 i komp så får du svarva bort ca: 5,28 cm3 från kolvarna Länk |
|
zemren |
ok... låter inte så dumt de där... ///zemrén |
|
katmotorn har väl 8,8:1 icke kat 9,7?? |
|
|
powerpak: Helt rätt, det är jag som skrev fel, 8,6 med icke katt kolvar ska det stå Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.