AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
41.059

Så trött på folks kommentarer om min BMW!

Sida 8 av 10
BM
75
BMW_Troll
318i -85 (E30)
320i -92 (E36)
318i -90 (E30)
520i -97 (E34)
Sony- en V70 är väl det alla svensson vill köra runt med? Kryllar ju av de av någon anledning, ofta är det de som måste vräka ut sig något, i alla fall de som jag träffat på, sen kanske du inte bor där de är så tätflockade, men det får stå för dig det.
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Jag fick höra en massa slangord i början när jag köpte mina första bmw's.. men nu har alla polare slutat med det. Dom kanske har insett att bmw gör fina bilar med klass. Och som lite hämnd så brukar jag dissa polarnas bilar och säga "min volvo 240 är den bästa bilen jag har".. och det brukar sticka lite i öronen på dom ;) det är nämligen min vinterbil.

/Jonas
Visa användare
ProPro-medlem
212
Matsh
330e touring 2025
BMW CS #7169
Detta var år 2000. Jag parkerade min Z3 2,8 -97,a nedcbbad utanför banken och ställde mig i bankomatkön i väntan på min tur, mannen bakom frågar hur jag har råd att åka runt i en sådan bil? Jag frågar direkt hur mycket han gav för V70,an som han kom med, 285' svarar han, oj, det var dyrt, det skulle inte jag ha råd med säger jag, min kostade "bara" 230' när jag köpte den 1999.
Då börjar ytterligare en äldre herre i kön att käfta, "vad skall du med en cab till i Sverige? solen skiner ju bara 5 dagar på hela sommaren"
så höll dom på ett bra tag, "onödig bil, man kan ju inte ha den till något" med mera.

Ibland undrar man ju hur folk orkar bekymra sig om sådant dom inte har att göra med.

\Matsh
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Jag fick kommentaren från mina Danska kusiner om jag smuggla knark det är ju lite skoj efter som deras nya Renault Laguna är mycket dyrare i Danmark stackars folk

Hihi nice att vara svensk i bland

ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Om BMWledningen tyckte att Volvo eller SAAB var ngt att hänga i julgranen så hade dom köpt båda tvår och gjort retromodeller:
1) PV 644 - gammelstuk med BMW-känsla - äntligen
2) SAAB Djungledrum. En utmanare till Minin.
Visa användare
147
Organ
530i -06
Var och köpte en banan före jag skulle gymma igår på statoil, butiksbiträdet utbrast: "är det din bil?" Jaa svarade jag? Vänta jag måste ut och ta ett kort på den sa hon :D Det var en lite rolig grej... Hon hade bra många kunder i butiken och ändå drog hon. Det är BMW magnetism det!!!
I Danmark(Kph) finns inte bara risken för kommentarer, men också risken att bli skjuten när man åker (svart) BMW pga . "gängkriget" mellan Hells Angels/AK81 och invandrargängen. Får väl fixa skottsäker väst innan nästa besök hos familjen.......^^

-------------
Min BMW : Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Idag när jag hämtade min kära fru stannade jag utanför en restaurang, då kom killen ut och utbrast -fin bil, fin bil, mycket fin bil, -vad är det för motor -fin bil , fin bil. -är den dyr? sen gick han in. Kul typ.

//Stefan
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Matsh: ha ha skönt, precis, att folk orkar bry sig. Jag är i tankarna att kanske köpa en cabb och får hela tiden höra att vi har typ 5-10 soldagar per år, men jag ger blanka f-n i det. Att folk orkar hålla på...

Beemoholist javisst!
Ibland kan det vara bra med fördomar, tex att alla tror att en750 drar mycket bensin, vilket håller inköpspriset på en angenäm nivå, vilket håller milkostnaden på småbilsnivå trots kunglig komfort. Avundsjukan är inte värd att bemötas eftersom den saknar all grund./ King of the road.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
I vintras råkade jag ut för en underlig snubbe.
Han hoppade ur en Volvo V70 han just hade parkerat, ställde sig bakom mig i bankomatkön och började kallprata. Man vill ju inte vara oartig så jag hakade på lite lätt. Efter en stund kom vi till att BMWn som stod där var min och då blev han tydligen nyfiken.

-Hur har du råd att ha en sån då? Det är väl en j-a försäkring och drar soppa som f-n, va?
-Nä, det är vinterbilen - jag har den för att den är billig.
-Jaha... *konstpaus* Så vad kör du på sommaren då?
-Volvo. Man måste ju kosta på sig ibland.

Jag hade vissa problem med att hålla masken till slut - speciellt när man såg hur kugghjulen snurrade i huvet på honom. :-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Wm
489
WmBrejzer
Bmw 323i Coupé -98
Octavia kombi -13 Miljöbil
Haha, rolig läsning.

Men, det är ju sant. Jag har kört bmw nästan oavbrutet i 9 år nu. Fy satan va kommentarer man får stå ut med.

Det konstiga är att folk blir lika impade varje gång när dom klagar över rost på deras 5 år gamla Ford, och jag inte hittar en fläck på lackade partier på min 13 år gamla Bmw. Avgas är orginal också. Mondeon han har 13k mil = 3 avgas.

Bekvämt, underhållande, och trevligt är kortfattat vad Bmw är för mig
Visa användare
44
micke folkesson
E30 318i-90
jag köpte en bmw för att min bror skaffat en E30 325 o jag fick en åktur jag inte glömde på ett bra tag hehe tyvärr visste jag inte om det här forumet då och visste ärligt talat inte ett skit om bmw så jag skicka ett mail på en röd bmw utan större förhoppningar på söndagen var jag riktigt fyllesjuk när telefonen ringer och killen med bmw:n talar om att bilen finns kvar. Då jag inte är så sugen på att kolla på nån bil den dagen så erbjuder han sej att köra flera mil hem till mej för att visa upp den för mej iaf. ok säger jag orkar lixom inte säga emot väl framme tittar jag lite halvhjärtat på bilen o killen snackar sej varm om den jag är ännu inte i tillstånd att köra bil så nån provtur blir det inte. men tillslut så tröttnar jag på killens snack så jag säger till honom att jag köper bilen bara han är tyst... vi kommer överens om pris och han åker flera mil igen för att hämta vinterdäcken o en kompis som kan köra hem honom igen vi skriver papper o pengar byter ägare. dagen efter tänkte jag iaf prova bilen o döm om min förvåning det knackar från motorn? visade sej att jag köpt en 318i från 1990.... nåväl ett kamaxel byte senare o flera andra reparationer senare så älskar jag bilen tror jag har lagt ut dubbelt så mycket på bilen än vad jag gav för den hehe men jag har aldrig hört någon säga nått om mitt bmw ägande iaf och jag har den knappast för status (matt röd lack och lite ytrost med plåtfälgar) tycker dock den är skitkul att köra!
Visa användare
288
Cab-Ingemar
120d cab -09
320d xdr touring 2012
Golf cab 1980
R1200c Independent
Kör också en Passat, 29.000 mil utan åtgärd av avgassystemet WmBrejzer. Hoppas BMW klarar det, nu dock bara 1700 mysiga mil där.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Jag sliter och jobbar i mitt eget företag ca 70-80 tim per vecka. I somras hade jag semester för första gången på sex år. Hela tio dagar! Jag "belönar" mig själv med BMW som tjänstebil. Jag får ständigt kommentarer som "kapitalist" och liknande och den svenska avundsjukan lyser igenom överallt. Jag brukar svara att om de också skaffar ett jobb till så de kommer upp i samma antal jobbade timmar som jag så har de också råd att ha en ny BMW. Men det är det minsann ingen som har lust med.

Det är nu dags att byta bil igen men löjligt nog tvekar jag denna gång till att köpa ytterligare en BMW enbart för att slippa dessa kommentarer!
am
192
amcool
X4 m40i
Ford Focus
Newman:
Stå på dig, strunta i, njut av det goda och förtjänade istället!
Newman: Jag känner igen mig. Min pappa blev egen företagare efter han bott i Sverige i 6 mån. Han har haft samma företag sen 1985 och haft även andra företag vid sidan om. Jobbat 70-80 timmar i veckan tills 2007. Är nu halv pensionerad pga av bilolycka. Jag blev egen företagagre 2v efter studenten och jobbar ca 60 timmar i veckan. Jag har tjaffsat flera ggr med folk angående min bil. Ta inte illa upp men det är alltid svenskar som kommer med konstiga kommentarer. Första dagen jag köpte bilen står en svensk vid ett övergångställe och säger väldigt högt hur i helvete har han råd med den bilen och pekar på mig. När min pappa parkerade utanför ICA Maxi går en svensk förbi och säger jävla svartskalle. Min pappa gick ut och konfrontera han då neka han. Som vanligt med fega människor. En sak jag hatar är när folk pekar finger åt en när man kör. Jag har stoppat folk flera ggr som gjort de. Dem nekar alltid eller fegar ur. Efter jag tvättat bilen sätter jag på bilen för att motorn ska hinna bli varm medans jag torkar av den. Kommer då fram en kille och säger: måste du ha på din motor eller? Jag svarar jag måste inte men jag vill att den ska bli varm innan jag kör iväg. Aha är det är sportbil som du ska tävla med eller? Du fifflar vid sidan om ditt företag för att ha råd med din bil va? Endel av våra grannar kollar alltid med iskalla blickar. Jag kan skriva en bok om de kommentarer jag fått.
Vi har även haft folk som hoppat på vår motorhuv och sparkat in en dörr på våra bilar.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Sevak.

Tråkiga upplevelser låter det som, men det är tyvärr nåt man får räkna med att man kan råka ut för som "främling" i ett land. Sen spelar det ingen roll om man t o m är född i landet. Ser man avvikande ut på något sätt, så kan man råka ut för elände på ett eller annat sätt.

Nu ska du/ni inte tro att jag försvarar sådant beteende, det gör jag inte. Men till vis del handlar det ändå om en "mekanism" vi alla har inom oss, som gör att vi har lättare att acceptera de som inte avviker från det man är van vid. Samma sak gäller även om vi nordbor är i främmande land där vi då plötsligt är de som avviker från vad folknär vana vid. Då kan vi mötas av allt från nyfikenhet till fientlighet, samt riskera att folk försöker utnyttja oss, lura oss.

Det är i grunden inte rasism, då det är nåt som vi alla faktisk har i oss från början, att vi värnar om "vårt" och inte accepterar folk hur som helt, i synnerhet de som är avvikande eller ser avvikande ut. Men det kan tyvärr i vissa fall utvecklas till rasism hos vissa individer, som alltså går längre i uttrycken för detta än vad som kan anses normalt.

Hoppas nu ingen tar detta på fel sätt, utan förstår vad jag skriver och menar.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Förstår exakt vad du menar. Tror inte heller de handlar om rasism. Mycket handlar om avundsjuka. Om ljusa skulle komma till mina föräldrars länder och köra fina bilar skulle säkert folket där också bli avundsjuka. Tycker folket i de här landet är väldigt kalla och det är jag inte ensam om. Jobbar man hårt, kämpar och kan hantera pengar så kan man ofta köpa de man vill ha. Sen ska man inte glömma alla positiva kommentarer man får om sin bil, de är fler än dem negativa:)
Ja du man kan ju undra när "ni" ska börja vänja er i så fall. När kom de första invandrarna i större mängd till Sverige? 60/70 talet? Åtminståne gjorde min släkt det.. (från morsans sida på 40-talet). Det spelar väl ingen roll om man har mörk hy, mörkt hår osv egentligen, men tyvärr i detta land gör det de. Det enda man kan göra är att försöka att inte tänka på det och ignorera det.. så gått det går. Men det e klart man blir ordentligt förbannad ibland.
Men jag har inte riktigt råkat ut för det sevak har gjort.. beror väl på var man bor. Ju längre ut från stan desto mer idioter?

Angående bmw.. kör morsans 318 -97.. ingen har sagt nåt elakt.. men den e ju gammal iofs.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.