AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
41.052

Så trött på folks kommentarer om min BMW!

Sida 1 av 10
re
51
rednec1987
325 coupe -93
Hej det är så här jag har köpt min första bil för ett par månader sen en bmw 325 coupe från -93.
Sen jag köpte bilen har jag fått höra turkbil, turkamzon och liknande allt från att bara turkar kör bmw till att jag är en rikemansson som jag inte kan fatta för att bilen är 12 år gammal så varför skulle pappa betalat min bil och inte jag själv. Nu har jag sparat och jobbat ihop bilen själv och det vet folk. Men varför är Bmw sån hatad bil jag tycker det är en bra bil och kommer nog fortsätta med BMW.

gu
3.191
gunnare
X3 35d -15
i3 120Ah -20 (hustruns)
1500 -63
Z3M Roadster -97
F750GS -19
R1200GS -16
R90S -74
701 Enduro -18
CRF250L -14
HVA M24 -46
K1 -90
Det där är något man får vänja sig vid som BMW-ägare.... tror det är en kombination av Jante-lagen och vanlig, svensk Kunglig Avundsjuka. Själv har jag slutat bry mig för många år sen.....

/// Gunnar E.
je
68
jerker
850i 1991
Om Du har sådana problem så sälj bilen och köp en Skoda eller en Fiat Punto. Själv kör jag med stolthet en BMW 850.

Jerker
kilroy
Håller med gunnare...stäng öronen när det behövs...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna"

parolof
avundsjuka, skit i alla i*****r
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
inget och bry sig om, bara avundsjuka.
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Ja, låt dem säga. Har också hört det och hör det än idag, och då tänker jag "vafan kör han själv? En risig gammal volvo 745" sen skrattar jag bara åt det.

Tyvärr är det så det är, ofta har dessa människor inte råd till att äga en BMW så istället för att vara sjyssta och säga "fan, fin bil det där du har" eller något i den stilen så intalar dem sig att BMW är skit och alla turkar har dem och på så sätt tappar dem känslan av att vilja äga en sån bil själva. De lurar bara sig själva, du vet väl att gränsen mellan kärlek och hat är tunn?
KW
113
KW
740iA -95
Det är ju lite underligt att folk tycks bli avundsjuka ibland för låt säga en bil i 40 k klassen? Även om svenssons V70 kostar tre gånger mer...Hmm. BMW är bra bilar men vad sticker i folks ögon? Inte speciellt mkt dyrare än Volvo och Saab. Nästan alla kan köpa BMW, finns ju banklån.

Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Ja, man har ju fått höra en hel del under åren, så du är inte ensam. Bäst är att bara att inte bry sig. För när de är avundsjuka så kan de hålla på ganska så länge med det tjatet.

//Schnitzer

Träum nicht dein Leben sondern leb deinen Traum!!!
Gemini__
Lite gliringar får man väl tåla. Förstår inte varför man tar illa upp av vad vissa tycker och tänker om BMW och dess ägare. Det är i 99.9% av fallen menat som skämt, såklart. Om det ändå är menat på fullt allvar, vad spelar det för roll? Ska man sälja bilen bara för att vissa anser att det är en "pizzaracer" el. dyl.? Näe, skulle inte tro det.

Mvh:
Thomas
Gemini__
Skrev lite rent allmänt, texten var inte direkt riktad mot dig "rednec".
jag bryr mig inte det minsta när man hör sånt..låt dom som säger så hålla på, det viktigaste är ju att du trivs med ditt bilval, samt att du vet ju alltid sanningen! inget att hänga upp sig på...

MVH
Johan K
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Jag får dagligen höra sånt på jobbet och då har jag ju ändå bara E30 från mitten/slutet av 80 talet...
Den värsta som klankar på mig är en miljonär med en Mazda 121 från -88 med runt 9000 mil på mätaren!! Den är såååå bra säger han och min får jag i alla fall 1200 för på skroten. Sen om man är på Autopowers sida och kikar på annonser kommer alltid frågan om jag ska byta bil, för det måste man ju göra då och då när man kör såna bilar.
Att de bara orkar.
Jag har slutat att svara på påhoppen.

///BMW - Was sonst!
94
2.123
944_Driver
BMW 750iL -95
Skoda Superb -11
996 C4S -03
Hur tror ni jag har det då? Både BMW och Porsche 944. Påhoppen haglar tidvis men det är rätt kul iaf :)

//Magnus

19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

När jag var otroligt glad och visade min första nya bmw fick jag komentaren att det är bra med skinnklädel om tackluckan läcker...

Mitt svar - att jag tycker det bästa är att man kan spola av inredningen med högtrycken...

Fick alldrig några fler komentarer från det hållet!
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Det som du inte dör av-Stärker dig.

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag tycker bara det är kul. De har i alla fall lagt märke till dig. Men håller med... lite undeligt fenomen är det väl?

Min bil: Länk
Det är som med den snyggate bruden på festen, alla andra brudar avskyr hon.

mh Länk
mattias h:

Rätt!:)

Ja många är avundsjuka på BMW, så är det bara. En 520 som nån icke BMW kännare ser och åkar i utbrister - Oj! Vilken bil! Wow! Är du miljonär eller?

Å herregud.... Inte undra på sedan att en kombination av dessa dåligt underrättade människor och jantelagen resulterar i avundsjuka och kommentarer.

Min M5 i svenska E39 M5 registret
Länk

parolof
"dåligt underrättade människor" var huvudet på spiken, de använder bilen för att ta sig från a till b och har ingen aning om priser på BMW, eller andra bilar heller för den delen;-)
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
*suck*

Senast i går fick jag höra denna roliga gåta..

- Vet du var det är för skillnad mellan en M3 & en snigel?
- Nej
- Snigeln har slemmet på insidan...

*öhh* ?

Undrar när herr & fru Svensson ska inse att man inte kör en 10 år gammal (eller annat) BMW för statusens skull, utan för KÖRGLÄDJEN!
Herregud, Sverige med sin Jantelag & avundsjuka...jag blir illamående...

Men som sagt, stäng öronen & öppna gasspjället! :))
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.