AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
41.053

Så trött på folks kommentarer om min BMW!

Sida 7 av 10
Ma
16
Marcello
535 E34 -90
M5 E39 -99
523 E39 -99
Vad tror du avundsjuka så klart.... måste klanka ner på andras bilar bara för att dom har en skit Volvo eller nåt annat mög hemma!
Martin E
Ett svårt problem det här, den stora frågan hur ska vi klara oss.
Ett tips är att tjöpa ett gäng skoda emblemet och sätta fast

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Attityden mot BMW har ändrats mycket under de år jag kört BMW. Från att vara en bil för den med kör och teknikintresse till att vara något att visa att man är framgångsrik!

Trots att grundvärdena i bilen är samma som tidigare.

**BMW-ägare i 29 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Jo men Volvo är ju världens bästa bil, det vet ju vem som helst

*grov ironi*

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Måste berätta en kul sak. min flrsta bmw var en e30 320-87. jag var superglad när jag körde och hade den bilen, rena ferrarin var det för mig(är ca 4-5 år sedan)
Min första bil före bmwn var en ford sierra. Direkt när jag visar en kompis min bmw 320 så säger han hånfullt, j...la turkbil. Jag vart sur faktiskt.

Nu till det roliga, en månad senare ber han mig att följa med honom för han ska köpa en 320 e36. Snacka om svenska avundsjukan, han ville väl knäcka mig. När han hade köpt den så ringde han mig och hans bil kokade och han ville ha skjuts.
Då kände jag faktiskt skadeglädje eftersom han då precis innan hånat min "gamla 320 från 87.
Slutade med att han sålde sin E36 och han har varit utan bil sedan dess.
Så kan det gå...strunta i vad folk säger, njut av en bra bil!

Beemoholist javisst!
Var glad åt att folk beundrar din bil i smyg, trots att de har ett konstigt sätt att uttrycka det på. Tänk om det vore tvärtom , att man ständigt gjorde narr av dig och ditt korkade bilval. Det bästa är att ignorera avundsjukan!/ Stolt ägare av knarksläde.
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Marcello.

Och vad gjorde du just nu själv då.....?

Kanske även attityden hos bilägaren själv är med och påverkar hur hans bil uppfattas, eller...?

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Tommyv6

Måste berätta en kul sak. min flrsta bmw var en e30 320-87. jag var superglad när jag körde och hade den bilen, rena ferrarin var det för mig(är ca 4-5 år sedan)
Min första bil före bmwn var en ford sierra. Direkt när jag visar en kompis min bmw 320 så säger han hånfullt, j...la turkbil. Jag vart sur faktiskt.

Nu till det roliga, en månad senare ber han mig att följa med honom för han ska köpa en 320 e36. Snacka om svenska avundsjukan, han ville väl knäcka mig. När han hade köpt den så ringde han mig och hans bil kokade och han ville ha skjuts.
Då kände jag faktiskt skadeglädje eftersom han då precis innan hånat min "gamla 320 från 87.
Slutade med att han sålde sin E36 och han har varit utan bil sedan dess.
Så kan det gå...strunta i vad folk säger, njut av en bra bil!

Fast att strunta i vad folk säger var ju det sista du själv gjorde, eller hur?

Ganska komisk hela denna sak, att folk gnäller över att andra inte uppskattar deras bil (eller ser ner på den) på det sätt de själva vill, fast de själva ofta inte uppskattar (eller ser ned på) andra bilar.

Sen säger man att man inte bryr sig i trådar där man gnäller över andras attityd över deras bilval.

På nåt vis får jag inte riktigt ihop ekvationen om man säger så..... :)

Det är faktiskt lättare att få ihop det om det är så att folk faktiskt vill att folk ska tycka om bilen de valt, och att de i högsta grad inte alls struntar i vad folk säger.

Inte så lite psykologi och exempel på mänskligt beteende i dessa saker :)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
"-Och slem-BMW´n går bra?" var det senaste glada tillropet jag fick höra av chefen :)
Bara att vänja sig..
Jo
63
Jonas530
530iA touring -01
Snacket om avundsjuka kan vi avfärda.
Jag fick höra avsevärt fler kommentarer när jag körde Ford än nu då jag kör BMW.
Betyder det att folk är/var mer avundsjuka på mina Fordar än på min BMW?
To
1.223
Tommyv6
BMW E34 525IM 1993
BMW E34 520
Lite ironiskt när jag läste vad jag skrev, är beredd att hålla med, haha.
Klart man bryr sig när en kompis säger sånt när man själv är glad över sin bil.
Varför inte vara gladf över att ens kompis är nöjd med en ny beg bil?

Svårt kanske att förklara vad jag menar....

Ser ej ner på andras bilar oavsett vad det är för bil, kul om någon kompis är nöjd med sin bil och glad:)

Ville bara säga det...

Beemoholist javisst!
Visa användare
222
jesseboy
520iaT 2002
Eftersom jag har en ganska komplicerad ryggskada avgör sittställningen ganska mkt i mitt bilval. Första ggn jag körde en BMW, en E30 var det som att hitta hem.
Köpte en sån när jag äntligen tjänat nog med pengar, en 325 -88.
Otroligt kul när vissa gubbar undrade hur en så ung kille (ja, det var då, det) kunde ha råd med en så fin bil, trots att deras kostade ungefär 20 ggr mer, min var ändå över 10 år gammal.
Sen har jag bara haft bilar som transport, olika märken och olika skick.
Men när jag och gumman skaffade bil ihop blev det en Bayrare igen.
Det finns ju massor av bilar som är bra, men någon form av kärlek har jag för BMW, jämfört med ett annat märke jag hade innan känns det som om allt är draget med moment, medan det var mer slentrianmässigt ihopskruvat på den andra.
En känsla, helt enkelt.
Sen älskar jag BMW:s motorer, karaktären, känslan, ekonomin, effekten, ljudet, ja, listan kan bli lång.

Power is FUN without Control
www.geronimoagency.com
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Har en bekant som är eller var en Volvo fantast.
Smaken är som baken men han o jag var som vatten o eld när det gäller bilar.
Han hade en gammal Volvo 745 som gått 33000mil o det tyckte han var väldigt bra.
- Ja, ja... Min gamla 518 har gått så mycket när jag köpte den...

Efter några resor i min BMW blev han själv suggen på en o nu är han på sin andra dessutom o han hade kört Volvo i över 20 år. BMW var ingen pizzaracer längre.

Det är väl så att folk blir helt enkelt avundsjuka för BMW är en dyr bil!
Är den det? Eller man kanske få vad man betalar för?
Alla bilar går sönder men när en BMW går sönder så är vet alla om det känns det som...

BMW - Beroende Med Wilja!
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Grabber.

Hur dyr är en 518 som gått 33 000 mil?

Jag har en 740L -99, som kostade ca 1,2 mille ny, men som kan köpas för ca 50-100 000 kr idag om de gått ca 15-25 000 mil. Och jag har änu inte märkt av några märkliga "gliringar" om mitt bilval, inte en enda allvarligt menad negativ kommentar vad jag minns. Samtidigt verkar varenda yngling med 316-525 ha upplevt negativa kommetarer. Man undrar stilla vad det beror på?

Är vissa bilägare känsligare än andra, eller beter sig folk olika mot olika mot unga BMW-ägare?

Fan vet....

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Je
1.159
Jens Ek
Mini Cab -11
318dT -09
320dxT -09
520dxT -15
Bilar är ju en sådan sak som är kul att hetsa med folk om. I alla fall med folk som har lite bilintresse.

Jag brukar både ge och ta emot helt ärligt. Oplar = rosthögar, Ford = rostande jänk-wannabe, Volvo = Självantändande Torslanda-traktor osv.
Brukar mest vara kul att käfta bilmärken när det sägs med glimten i ögat.

Ox
121
Oxigen
Bmw X5 E70 3.0d M-Sport -10
Alfa Romeo Giuletta Veloce 1.4MA -13
Själv får jag bara positiva kommentarer om min bil... Det har förekommit vid mer än ett tillfälle att folk faktist har trott att bilen är ny! Det tycker jag är ett utmärkt betyg med tanke på att kärran är 8 år i april! Ska slänga upp lite bilder på den med nya fälgarna när jag hämtat den från förvaring.

När man glider omkring i farsans Volvo XC90 V8 med 20" får man däremot en del snea blickar, men det skiter jag fullständigt i... ;)
På mitt jobb häcklades jag hela tiden pga min BMW.
Nu är vi 2st på jobbet som är BMW ägare ock detta hjälper såklart när kommentarerna haglar :)
Men vi lessnade ur jag ock polaren då vi vet hur stor skillnaden är mellan BMW ock volvo,saab,ford mfl bilmärken.
Inte för att racka ner på andra märken men BMW leder urvecklingen inom många områden tycker jag personligen.
Hur som, vi ändrade strategi ock började som dom att hela tiden höja BMW till skyarna ock helt sonika mala ner deras argument hela tiden ;)
Jämnförde bra saker som hände på jobbet med "BMW-Teknologi" osv.
Dåliga fick heta Skoda,Ford,Volvo Saab osv.
Efter ett drygt halvår gav detta effekt ock numer passar de övriga sej väldigt noga med att racka ner på våra BMW bilar ;)
Om jag ock polaren har slutat ?
NEVER...hämden är ljuv haha
Det bästa argumenten jag kan tipsa om är Motorsports program typ Top Gear,Femmans Växel,Motorjournalen mm.
Där är alltid BMW representerade antingen som jämnförelse bilar mot andra märken.
Varför är BMW där, jo för att dom LEDER UTVECKLINGEN ;)
Tillika i media där BMW toppar de flesta listorna.
Som Ni ser finns det en del argument som knäcker de "klentrogna" ;)
Så hav tålamod kära BMW bröder ock systrar.
Ge dessa avundsjuka människor lite att fundera på,snart äger dom själv en BMW ock då ansluter dom sej snabbt i ledet :)))
BM
75
BMW_Troll
318i -85 (E30)
320i -92 (E36)
318i -90 (E30)
520i -97 (E34)
Alla som åker BMW är ju antingen fattiga, rika eller kriminella, visste ni inte det? Har ni inte lyssnat på granngubben, den okände på macken, eller parkeringen?
Det är så kul med svensk avundssjuka, deras dröm är nog att alla åker V70 i silvermetallic, inte höras, synas eller sticka ut. Men bara av kommentaren (oavsett vilken) borde man bli glad, för då har man stuckit ut, man har något fint som den andre inte har.

Och är det inte sant att BMW-ägare har det lite bättre. Det vet nog grannbubben också.

De vet nog inte hur nära sanningen de är, jämfört med min Volvo-tid så är jag jätterik nu när jag har en smidig, snygg E30 som drar 0.6 l/mil skatten är 1300kr och försäkringen är billig. En 240 då? Stor pråm att pumpa in soppa i, 1.2 l/mil var snålkörning, skatten tror jag var 1700 nästan och försäkringen svindyr enbart trafik.

Så nu när jag har BMW har jag äntligen blivit rik(are). Tack för såna suveräna bilar som får varje Svensson att bli grön av avund. Keep up the spirit!!

Stå på er alla BMW-ägare i landet, vi viker oss inte en millimeter.

uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Man ska inte ta så illa upp. vi skämtar mycket om det på jobbet,, då är det bara jag o en till som kör BMW ; )
"Det är så kul med svensk avundssjuka, deras dröm är nog att alla åker V70 i silvermetallic, inte höras, synas eller sticka ut. Men bara av kommentaren (oavsett vilken) borde man bli glad, för då har man stuckit ut, man har något fint som den andre inte har."

Du är inte bättre än de annars skulle du aldrig nämna V70 silvermetallic och svensk avundssjuka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.